Forsikring af ur mens det er til rep. hos urmager
#1
Hej,

Jeg læste for noget tid siden om det kedelige indbrud som ramte Bo Mølbak, samt Jan Kirks kommentar "Efter sidste gang, som var røveri med pistol og hammer... så var det stort set umuligt at få en forsikring."

http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=8279

Det fik mig til at tænke på hvor mange af jer der har spurgt jeres urmager om jeres ure er forsikrede mens de er indleveret til reparation?

Jeg har et Speemaster der skal til service, så problematikken er aktuel for mig lige nu Icon_smil

Mvh
Kenneth
Svar
#2
Jeg var af den naive opfattelse, at det var dækket af ens indbo?!?
Svar
#3
Urmageren, hvor du har indleveret dit ur, må kunne svare på det. Ligeledes kan en opringning til dit forsikringsselskab vel opklare, hvordan din indboforsikring forholder sig.

Peter
Svar
#4
Det er din egen forsikring som dækker, så vidt jeg ved.....
Svar
#5
Første 3 md. er på egen forsikring.
Svar
#6
Jeg talte også med Bo Mølbak dengang, og han havde haft held med netop at kunders forsikringer dækkede de ure, som tilhørte kunder - altså dem til reparation. Grænsen på 3 måneder lyder vel meget rimelig, for f.eks. at undgå forsikringsdiskussioner ved ure i kommission.

/Bjørn.
Svar
#7
Tak for alle svarene! Jeg har checket min indboforsikring som dækker indbo op til 12 måneder uden for hjemmet, forudsat at der er tale om et aflåst lokale.

Mvh
Kenneth
Svar
#8
Jeg kan helt konkret oplyse, at min indboforsikring dækkede et ur som blev stjålet under indbruddet hos Bo Mølbak. Smertefrit og uden problemer fik jeg en fair vurdering af uret af Bo, sendte det til forsikringsselskabet, som overførte pengene uden videre snak. Formuleringen i policen er typisk "ejendele bragt uden for hjemmet med henblik på senere hjembringelse". Dette omfatter netop ure sendt til reparation.

Hilsen

Bro
Svar
#9
Jeg er desværre også en af dem der kan sige ja, din indbo forsikring dækker det.
Jonaszoega
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: