Ny bil, men hvilken?!
Som nogle af jer har set, så er min bil blevet smadret for tredje gang, denne gang så voldsomt, at bilen blev totalskadet.
Pengene bliver udbetalt sidst på ugen og jagten efter en ny bil er gået igang - men hvad faen skal jeg købe?

Jeg har en nogenlunde idé men vil lige høre om i har nogle inputs, er der mon en bil jeg har overset?

Bilen skal kunne rumme min kæreste og mig, vores 2,5 årige og vores baby som er på vej. Begge børn skal sidde bagi i bagudvendt autostol, da jeg ikke vil gå på kompromis med sikkerhed... Hvis man med de forudsætninger skal kunne sidde ordentligt, så skal bilen jo have en vis størrelse.
Mine tanker går på BMWs 7-serie og på BMW X5.
Bilen skal være årgang 08-09, da jeg ikke gider betale for den første store afskrivning. ;)
Ydermere skal det være en diesel med min. 230 hk og 500 nm.
Lige nu hælder jeg mod 7'eren, da komforten er bedre og dieselforbruget er mere fornuftigt... Men en X er nu ret brunstig! ;)

Som i nok har regnet ud er jeg til biler fra München, men udfordre gerne min mærkeloyalitet! :)

Hvad ville du købe?
7'er
X
noget helt tredje

//Berg
Svar
berg Skrev:Hvad ville du købe?

Jeg ville nok købe en Ducati 1199 og en kassevogn, men jeg syntes DU skal købe en 7 serie. Den kører bedre, og hvis ikke du skal bruge firhjulstrækket syntes jeg x5'eren er lidt plat. Det er en wannabe der aldrig bliver god til noget, hvorimod sedanen er lavet til at kører på asfalt, og gør det super godt. HVIS du gerne vil have en 4x4 så køb da en land cruiser med den store diesel motor, og få den chip tunet.
[-]
  • cfnissen
Svar
Var ude og prøve en Ranger Rover HSE sport, fordi det er den flotteste SUV på markedet... Men hold nu kæft en skuffelse. Flot og fed at køre, men magen til plastik indvendigt skal man lede efter - den var slet ikke engelsk og heller ikke pengene værd!

//Berg
Svar
Hvis det er i 7'er kaliber du er interesseret i, så ville jeg tage et kig på den netop udskiftet Audi A8 4,2 TDI. Den kører fantastisk.
Har været på bane og køre i både 7'eren, S400cdi samt A8'eren i mit virke som bilmand..
Ellers en som overraskede mig gevaldigt var en 535d touring som jeg havde fornøjelsen at hente hjem fra Tyskland til en kammerat, det eneste minus er dog at den hurtigt kan ligne en Amager slæde ;)
En ting man skal huske når man kommer op i den helt høje klasse er at der bliver taget hårdt fat når eg en 7'er skal til service!

Er lidt forundret i at du syntes at RR sport virker plastik i inden i...
Så går jeg ud fra at den nye er udelukket selvom den ikke har en V8'er
Håber mit input kunne bruges.
Omega Speedmaster
Rolex Datejust 16200
Pingo
Suunto D4
Omega PO 45,5 mm
Svar
Har kigget på både S-klasse og A8. Mercedesen lider stadig i min optik lidt af at udstråle gammelmand - den er dog sindssygt flot, men den giver mig ikke rigtig den fornemmelse som jeg er ude efter. Derudover så har jeg hørt at vægtafgiften er slem og service ligeså. Jeg checker i løbet af dagen op på service på 7'eren, det har jeg endnu ikke gjort.
A8eren kunne være et bud, men når alt kommer til alt så koster de 3 biler nogenlunde detsamme og jeg tror at jeg bliver gladest for BMWen.
535d er en fed fed bil, kommer selv fra en 530d, og den var netop for amageragtig, hvilket forklarer de 3 indbrud på 4 måneder.
M-pakke og store fælge er derfor udelukket.
Har du kørt m550d? Det er den bil der har overrasket mig mest i nyere tid...

RR sport er en fed bil og den er god at køre, men når man sætter sig direkte over i en sprit ny x5 med alt udstyr så springer forskellen en i øjnene ganske tydeligt!

//Berg
Svar
Nu nævner du ikke et max beløb så jeg tillader mig et nævne de 2 jeg vil tage og som jeg ser som cremen af cremen. Icon_e_wink
snakker vi personbil vil jeg kun kigge på.

BMW 7 serien
Mercedes S klassen.

Utrolig fede biler begge som løfter person transport op på et andet plan,jeg er stor BMW fan men for mig er Mercedes en smule foran i denne klasse,
og nej jeg ville slet ikke overveje en A8eren (prøv at tjekke dens servicepriser har hørt de skulle være høje) men igen ingen i denne liga er direkte billig,
for mig matcher den bil bare heller ikke de 2 andre.

Må det være en SUV ville jeg kigge på BMW X5 og X6
2 fede biler i klasen og jeg er helt enig glem den Range Rover Icon_e_confused

Kogt ned til 2 ville jeg gå efter en S klasse eller en X6er. Icon_cool Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Kristoffer du har ret i at X5eren ikke er bygget til at køre rigtigt off road (ligesom flere af dens konkurenter),
men den er altså rigtig god på vejen hvor hvor den byder på stor komfort og sikkerhed. Icon_cool

Om man så bryder sig om de signaler en SUV sender er en anden sag,
selv er jeg ikke i tvivl havde jeg tiden Icon_e_wink Icon_e_biggrin1 til at køre i en så var det helt klart et godt bud på bilen til fruen. Icon_cool
Svar
Har lige talt med BMW og servicepriserne er meget ens for de biler jeg kigger på da motoren er den samme.
Har ydermere kigget nærmere på dieselforbruget og X5'eren bruger markant mere end 730d, hvad jeg kan se, op mod 5 km kortere på literen... Det giver forholdsvis mange liter diesel over 20 000 km om året.
Skal nok give s-klassen en chance, men tror totaløkonomien bliver for ringe i forhold til BMW.
Lige nu ligger 730d bedst i svinget...

//Berg
Svar
Er det ikke ca 7 og 9 for bykørsel
og ca 12 og 15 for landevej holdt op mod hinanden Icon_question

Ingen af dem er jo direkte økobiler Icon_e_confused
men ingen tvivl om at en SUV skal have lidt mere for det. Icon_e_biggrin1

Vi køre mellem 20 og 25 tusinde om året i derfor kigger jeg slet ikke på hvad den går på literen når jeg køber bil da det slet ikke påvirker total økonomien det store,af samme grund er diesel også helt udelukket.
Svar
Stensbjerg Skrev:Vi køre mellem 20 og 25 tusinde om året i derfor kigger jeg slet ikke på hvad den går på literen når jeg køber bil da det slet ikke påvirker total økonomien det store,af samme grund er diesel også helt udelukket.
Det må du gerne uddybe...
Jeg kører nogenlunde detsamme som dig, forskellen i brændstof på de her biler er over 10 000 kr årligt.
Hvordan kan det ikke påvirke totaløkonomien?

//Berg
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)