Mare Nostrum til salg i dk ?
Mads Gjødesen Skrev:Nej det er jeg da helt enig i, men jeg har da heller aldrig påstået at vintage Rolex var god value for money har jeg? Jeg skrev: citat "Men når man taler ældre Panerais ophører alt fornuft jo".

Hvor i den sætning står der at det KUN er Panerai, der ikke giver value for money???

/Mads

I så fald er vi enige...det fremstod (for mig) bare som om at det var rettet specifikt mod Panerai. I mine øjne havde en mere dækkende sætning været:

"Men når man taler ældre mærkeure ophører alt fornuft jo" Icon_mrgreen
Svar
Claus_K Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Nej det er jeg da helt enig i, men jeg har da heller aldrig påstået at vintage Rolex var god value for money har jeg? Jeg skrev: citat "Men når man taler ældre Panerais ophører alt fornuft jo".

Hvor i den sætning står der at det KUN er Panerai, der ikke giver value for money???

/Mads

I så fald er vi enige...det fremstod (for mig) bare som om at det var rettet specifikt mod Panerai. I mine øjne havde en mere dækkende sætning været:

Det er jeg så ikke enig i. Der findes masser af vintage mærkeure, der giver super value for money. Tænk bare vintage dress VC, JLC eller AP. Eller ældre Datejusts eller Omega Seamasters. Så det ville være umuligt at generalisere med betegnelsen "mærkeure"...

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:
Claus_K Skrev:

/Mads

Det er jeg så ikke enig i. Der findes masser af vintage mærkeure, der giver super value for money. Tænk bare vintage dress VC, JLC eller AP. Eller ældre Datejusts eller Omega Seamasters. Så det ville være umuligt at generalisere med betegnelsen "mærkeure"...

/Mads

True, men de er jo så heller ikke skruet helt vildt i vejret. Datejust'en er jo et rigtig godt eksempel, hvor hverken samlekvalitet, værk, eller finish afviger meget fra en rød dweller, men alligevel koster den en 20'nde del Icon_cool ...tror nu nok at vi er enige. Jeg var blot uenig i at vintage Panerai stod alene med at være totalt opskruet (hvilket så heller ikke var det du mente, selvom det fremstod sådan for mig).
Svar
Mon ikke også det kommer an på ens personlige smag her Icon_question
jeg mener at at Pam er i en klasse for sig selv på nogle modeller når det kommer til
lav value.

Men jeg er jo også JLC tilhænger så jeg er godt vant Icon_e_wink
Svar
jacob jensen Skrev:Mon ikke også det kommer an på ens personlige smag her Icon_question
jeg mener at at Pam er i en klasse for sig selv på nogle modeller når det kommer til
lav value.

Men jeg er jo også JLC tilhænger så jeg er godt vant Icon_e_wink

Helt sikkert! Jeg skippede jo selv min JLC for en Pam112...og jeg fortryder det aldrig Icon_e_wink
Det giver helt sikkert ikke nogen mening hvis man ser på værket (Unitas vs. JLC inhouse)...men det føles 120% rigtigt når jeg ser det enkle og robuste design fra Panerai...så smelter mit hjerte Icon_mrgreen
Svar
Claus_K Skrev:Jeg skippede jo selv min JLC for en Pam112...og jeg fortryder det aldrig Icon_e_wink

Lov nu ikke for meget. Dit Longines Legend Diver, samt dit JLC var jo også keepers...... Icon_mrgreen Ja, JLC'en var dit "grail".....
Svar
ClausT Skrev:
Claus_K Skrev:Jeg skippede jo selv min JLC for en Pam112...og jeg fortryder det aldrig Icon_e_wink

Lov nu ikke for meget. Dit Longines Legend Diver, samt dit JLC var jo også keepers...... Icon_mrgreen Ja, JLC'en var dit "grail".....

Det var det Icon_e_biggrin ...og det er det sådan set stadigvæk; for jeg har helt sikkert stadig et JLC som "grail" (meget vel et MC Memovox igen). Men pt. er jeg stadig en "one watch guy" (af ure over 10K)...og her det altså 112'eren, med en kneben sejr...simpelthen fordi designet smelter mit hjerte Icon_e_wink

Vælger jeg (igen) at kaste yderligere flere tusinder i denne hobby, går jagten helt klart ind efter en JLC - det er for mig stadig det urmærke, som overordnet set har den "bedste horologiske historie"...hvor alt går op i en højere enhed...her kan Panerai slet ikke være med.

Min Legend Diver røg kun, pga. det overlappende (compressor-)design med JLC'en Icon_e_wink ...Legenden er sq et super ur, ingen tvivl Icon_mrgreen

Med til historien hører også at selvom jeg altid har været forelsket i PAMs så har jeg holdt mig fra dem pga. størrelsen. Men en dag hos Bo (hvor jeg var i et helt andet henseende), så prøvede jeg én, og så var jeg solgt...og jeg vidste at jeg måtte ofre JLC'en lige der og da Icon_e_biggrin
Svar
Syntes nu ikke Panerai er så slemme mht. value for money hvis man ser på mærket generelt. Deres nye in-house automatics giver i min verden fin value for money. At deres Unitas modeller så ikke helt kan bære prisen, skal ikke gå ud over de fine in-house modeller.

/Mads
Svar
Lige netop derfor jeg skrev nogle modeller
men hvor mange af deres modeller kører lige nu med deres in-house Icon_question
(hvis man ser det som det eneste værk der fin value)
Svar
Det er stort set kun Unitas modellerne jeg mener er overpriced. Ok der er også lidt forskellige ETA´er tilbage, men efterhånden har de fleste af deres nye modeller in-house. Specielt deres 8-days Chrono er jeg ret imponeret over Icon_cool Ikke billig men heller ikke et simpelt værk.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)