Er mine priser for lave??
Jeg er jo begyndt at handle med ure, men er begyndt at undre mig om jeg tager for lidt for tingene??

Jeg ser ofte at de ure jeg sælger bliver sat tilsalg kort tid efter, til en højere pris.

Uden at nævne et af dem, så har jeg fornylig solgt et ur til XX kr, det kom så hurtigt til for 1600 mere og nu er det til salg igen for 3100 mere end jeg satte det til salg for (og solgte det for), alt dette inden for 14 dage..
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Spørgsmålet er, om de også kan sælge urerne til de priser?
man skal jo ikke bruge flere timer herinde hver dag, før man kan genkende urerne, især ikke hvis det kun er en uge siden, de sidst blev solgt..

hvis jeg var køber, ville jeg nok høre vedkommende, om det koster 3100 kr, at skifte lynetten på et ur?
Ure: Pam 184, Rolex Sea-Dweller, Rolex Day-Date 1972
Ex:AP Royal Oak Offshore Diver
EX: Tag Heuer Monaco
EX: Omega PO 45,5 mm + 42 mm, Speedmaster Pro og 300M "Bond"
EX: Pam 005, 233
EX: IWC Chronograph
EX: Breitling Superocean steelfish 44mm
Svar
Micki Jensen Skrev:Jeg er jo begyndt at handle med ure, men er begyndt at undre mig om jeg tager for lidt for tingene??

Jeg ser ofte at de ure jeg sælger bliver sat tilsalg kort tid efter, til en højere pris.

Uden at nævne et af dem, så har jeg fornylig solgt et ur til XX kr, det kom så hurtigt til for 1600 mere og nu er det til salg igen for 3100 mere end jeg satte det til salg for (og solgte det for), alt dette inden for 14 dage..

Jeg kan forstå at det er Rolex GMT du tænker på. Den pris du havde det til var meget attraktiv, ingen tvivl. Men det må være op til den enkelte at vurdere om man vil betale kr. 3100 mere for det nu.

Dine priser er generelt meget fornuftige/billige, så lig du bare 10-20 % oveni, og forvent en noget længere omsætningshastighed.
Svar
Jeg synes det er gode priser du har og det er jo også med til at du givetvis hurtigt får nogle af dine ure solgt relativt hurtigt. Stiger dine priser feks 10-15% så er der også større udvalg og du må forvente at der går længere før du får solgt en vare. Vel helt alm. markeds mekanismer der også her er gældende.

Så det må være op til dig selv at vurdere hvilken prisstrategi du vil køre.

Mvh Hans Henrik
vh Hans Henrik
Svar
Det med priser er en svær størrelse. Har også prøvet at sælge ure der kort tid efter rammer salgssiderne igen med et lille ekstra gok på prisen. Hvis folk køber dine ure for bevist at vidrersælge, er dine priser som udgangspunkt for lave. Specielt hvis du slår dig op som ursælger Icon_e_wink

For at ramme det rigtige prisniveau skal du gøre op hvilken strategi du ønsker at sælge efter. Vil du have kort lagertid og stor omsætning skal priserne være (relativt) lave. Har du ikke noget imod at have urene liggende lidt længere tid og så tjene lidt mere, kan du godt skrue blusset 10 % op. Jeg har (som sædvanligt) regnet lidt på tingene og i mit tilfælde kan det svare sig at holde prisen lidt højere frem for at få at dumpe prisen og få varen solgt meget hurtigt. Du skal regne på en given "yngletid" for de penge du har investeret og hvad der giver størst afkast på kortest tid.

Det kommer jo også lidt an på uret. Jeg har et par ure til salg pt. som jeg faktisk syntes er ganske lækre og som får en del armtid. Vil gerne prøve noget andet, men det haster ikke. I dette tilfælde er man ikke så salgspresset, som hvis man havde en stor pose penge ude at svømme på et rædselsfuldt ur, der bare SKAL sælges. Her er der jo så også forskel på om man er hardcore prof. sælger, hvor ALT skal tippes af, eller om man som mig bare er hobby samler, hvor passionen driver værket og ikke økonomien.

/Mads
Svar
Micki Jensen Skrev:Jeg er jo begyndt at handle med ure, men er begyndt at undre mig om jeg tager for lidt for tingene??

Det er almindeligt godt købmandskab at sælge en vare med fortjeneste - så det går jeg ud fra du har gjort. Der findes to slags købmænd - dem der er grådige, og dem der overlever.

Jeg tror du skal være godt tilfreds med at du er i stand til at sælge et ur til en "god pris" og samtidig tjene på det.

Derudover kan man sige dit indlæg er en udmærket reklame for din forretning, så nogen dårlig købmand kan du da ikke være? Icon_e_wink
Svar
CFO Skrev:

Det er almindeligt godt købmandskab at sælge en vare med fortjeneste - så det går jeg ud fra du har gjort. Der findes to slags købmænd - dem der er grådige, og dem der overlever.

Jeg tror du skal være godt tilfreds med at du er i stand til at sælge et ur til en "god pris" og samtidig tjene på det.

Derudover kan man sige dit indlæg er en udmærket reklame for din forretning, så nogen dårlig købmand kan du da ikke være? Icon_e_wink

Haha, ja den havde jeg ikke set komme, men ok Icon_smil

Jeg skal på ingen måde leve af det, det er mere en sjov hobby som kan give lidt til en ekstra ferie og i den dur. Jeg er momsregistret, så det køre 100% efter bogen.

Men som Mads skriver, så er det nok et regne stykke der skal regnes lidt ekstra på Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Så den grådige købmand overlever ikke og hvis man har en stor fortjenste på et ur så er man automatisk grådig eller hva Icon_question
intet af det holder en meter i mine øjne.

Micki jeg syntes du skal tage det for uret/urene som DU syntes de er værd og som DU mener de kan bærer.

Det gør jeg når jeg sælger noget om min køber så laver en butik på varen bagefter er
jeg ligeglad med,for jeg fik jo "min" pris for varen Icon_cool
Svar
Hej Micki

Jeg vil gætte på at du godt kan hæve dine priser en lille smule, og stadig sælge næsten det samme, for så kan du tillade dig at give en lille smule mere for et bytteur, og den vej rundt måske endda sælge mere end du gør nu.

PS Du er jo ikke søn af din far for ingenting. Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar
jacob jensen Skrev:Så den grådige købmand overlever ikke og hvis man har en stor fortjenste på et ur så er man automatisk grådig eller hva Icon_question
intet af det holder en meter i mine øjne.

Micki jeg syntes du skal tage det for uret/urene som DU syntes de er værd og som DU mener de kan bærer.

Det gør jeg når jeg sælger noget om min køber så laver en butik på varen bagefter er
jeg ligeglad med,for jeg fik jo "min" pris for varen Icon_cool

Det er ikke anderledes at samle på ure end på alt muligt andet. Samlere går altid efter den gode handel, og hvis Micki er i stand til at skabe sig en fortjeneste og samtidig kan tilbyde kunden en god handel, så har han en glad kunde der gerne kommer igen. Det er da sådan man skal handle. Eller hva Icon_question

Hvis man har stor fortjeneste på et ur (hvad er "stor" - 30%, 40% 60%?) - så har man enten købt uret meget, meget billigt af en gammel døvblind enke, eller også har man solgt uret dyrt til en godtroende stakkel - eller en kombination af de to. Den kloge narrer den mindre kloge. Men som regel kun én gang. Det er dét jeg mener med "grådig" - sat på spidsen. Selvfølgelig findes der også gode grunde til at prisniveauet er højere nogle steder end andre - en dyr adresse, løn til medarbejdere, høj service mv., - men det er jo ikke det vi taler om her. Det Micki spørger om er om han sælger sine ure for billigt. Det JEG siger er at det kan IKKE lade sig gøre hvis han har tjent det på uret som han synes han skal tjene.

Når dét er sagt, Micki - så prøv dog at oppe prisen 10% og se hvordan det går. Du kan da altid sætte prisen ned igen, intet tabt.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)