Zenith El Primero 40 år
#1
I "Uhremagasin" (Ole Mathisen) kan man læse forskelligt, bl.a. om El Primeros 40 års jubilæum.

Det hævdes bla.a. at et El primero kræver 9 mdrs arbejde - men jeg gætter nu ikke på at det er ni effektive mande måneder trods alt, så det må være et tal der ikke sger det store.
Derimod fint beskrevet, at de mange dele skal igennem fra 5 til 50 enkelte behandliger, hver bro kræver 50 overfladefræsninger, at det enkelte urværk går på tur mellem 20 urmagere og der anvendes ialt 18 forskellige metaller

En anledning til det lille familiebillede jeg tog sidst jeg havde familien samlet hjemme.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#2
hannover_dk Skrev:I "Uhremagasin" (Ole Mathisen) kan man læse forskelligt, bl.a. om El Primeros 40 års jubilæum.

Det hævdes bla.a. at et El primero kræver 9 mdrs arbejde - men jeg gætter nu ikke på at det er ni effektive mande måneder trods alt, så det må være et tal der ikke sger det store.
Derimod fint beskrevet, at de mange dele skal igennem fra 5 til 50 enkelte behandliger, hver bro kræver 50 overfladefræsninger, at det enkelte urværk går på tur mellem 20 urmagere og der anvendes ialt 18 forskellige metaller

En anledning til det lille familiebillede jeg tog sidst jeg havde familien samlet hjemme.

vh

Vi venter spændt.... Icon_e_biggrin
Svar
#3
ClausT Skrev:
hannover_dk Skrev:I "Uhremagasin" (Ole Mathisen) kan man læse forskelligt, bl.a. om El Primeros 40 års jubilæum.

Det hævdes bla.a. at et El primero kræver 9 mdrs arbejde - men jeg gætter nu ikke på at det er ni effektive mande måneder trods alt, så det må være et tal der ikke sger det store.
Derimod fint beskrevet, at de mange dele skal igennem fra 5 til 50 enkelte behandliger, hver bro kræver 50 overfladefræsninger, at det enkelte urværk går på tur mellem 20 urmagere og der anvendes ialt 18 forskellige metaller
En anledning til det lille familiebillede jeg tog sidst jeg havde familien samlet hjemme.
vh
Vi venter spændt.... Icon_e_biggrin
Aber doch Icon_redface İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
Det er flotte ure, John. Jeg er specielt vild med det første til venstre.....
Svar
#5
WHOW !!!! Icon_e_surprised Icon_e_biggrin

Det er en fantastisk samling, John !!!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#6
Flot John. Den De Luca er min favorit. De ses ikke så tit mere til salg.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#7
ClausT Skrev:Det er flotte ure, John. Jeg er specielt vild med det første til venstre.....
Den er sådan lidt italiensk - på - mellem/mørkeblå Zenith strudselæder idag - men det er den ikke med på billederne.
Lækre screw-down pushers
İmage
İmage
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
utrolig flotte ure Icon_cool Icon_cool
må indrømme jeg er lidt blank på modellen og mærket.

Er disse ure dyre at servicer Icon_question
Og nogle der kan sige noget om hvor robuste og driftsikere de er Icon_question .

Ligger mærket i luksus klassen Icon_question
Svar
#9
jacob jensen Skrev:utrolig flotte ure Icon_cool Icon_cool
må indrømme jeg er lidt blank på modellen og mærket.

Er disse ure dyre at servicer Icon_question
Og nogle der kan sige noget om hvor robuste og driftsikere de er Icon_question .

Ligger mærket i luksus klassen Icon_question
det er en kolonnehjuls automat - tynd - som kronograf, produceret/udgivet i 1969

High-beat = 36000 svingninger = teoretisk mulighed for 1/10 sekundaflæsning

Brugt i Rolex Daytona fra de gik automatik - fra valjoux 72 manuel - dog med nedsat svingning og dato taget bort - frem til deres egen maskine - mindst lige så attraktiv så Daytona værk som Rolex senere eget samlermæssigt (daytona var i mine øjne neddroslet formel 1 -men med respekt for service venlighed og tilgængelighed)

Servicepris? Ja - der er mange dele i den - tivler på der er kronografer med flere - tror ca 350 dele- så den er nok dyrere at servicere end så meget andet- men jeg har serviceret flere af dem til max 2000 kr - hos kendte Københavnske urmagerere.

Mine 4 fungerer 100% upåklageligt - To servicerede 2 som bare går - uden service i mindst 15 år

Chronomaster ved sikkert endnu mere om dem???

Luxusklassen?? Jeg aner det ikke, det er jo individuelt bedømt, men min opfattelse ud fra In-house - højeste beat - Første automat kolonne kronegraf med automatik - JA som værk bør det høre til luxus - men - Pris brugt - NEJ, så er de med deres ca 20 t som brugtpris for billige - fjolleri at det skulle afgøre luxus contra ikke luxus

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
Jeg ved ikke så meget mere om dem, end du gør, John!

Jeg ved bare, at jeg aldrig har haft problemer med de Zenith jeg har/har haft. De har alle gået nøjagtigt/præcist og har aldrig fejlet. Men nu ligger mine jo så også 98% af tiden i boksen og bliver ikke brugt. Kun et par enkelte får lidt skånsom arm-tid ved specielle lejligheder. De er desværre fra en svunden tid, hvor Zenith lavede nogle - IMO - utroligt flotte modeller. De nye er også flotte...men lidt for store til mig, så jeg holder mig til deres "neo-vintage" modeller Icon_smil

İmage

İmage

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)