Taget til gidsel af Klarlund
#1
Rotoren på mit pam er gået sig en tur.. og det røg ind til Klarlund, da de havde lavet service på det så det kører på deres garanti.

Jeg kørte ind med det for over 2 måneder siden.. og har stadivæk ikke fået det tilbage. til at starte med sagde de 14 dage.. og nu ligge uret hos Panerai Icon_evil , og de aner ikke hvornår det kommer hjem igen... jeg er ved at blive sindsyg, da jeg føler at de bare trækker det, da det er garantien som skal dække det...

Men er det meget normalt at det tager så lang tid?????...
Svar
#2
Hvis uret først skal til Schweiz for at blive rep, så tager det lang tid. 2-4 måneder er ikke unormalt, det gælder de fleste mærker.
Schweizerne synes vi er lidt mærkelige heroppe, og emsige, de synes det er helt ok og normalt. I mange andre lande i Europa er det også helt normalt, man er slet ikke vant til den hurtige service, vi er vant til herhjemme.
Jeg læste engang en undersøgelse blandt tyskere og franskmænd, og de mente at en servicetid på 2 mdr var ok og normal.

Swatch Group i Danmark, havde store problemer i starten, da serviceafdelingen havde servicetider på 1-2 mdr. Kunderne og forhandlerne var sure, men der var ikke urmagere nok til alle urene. I starten kunne schweizerne ikke se noget problem i det, det fungerede jo fint, men efter et godt stykke tid, så fik direktøren endelig lov til at ansætte en urmager mere.
İmage
Svar
#3
Hvis det er sendt til Panerai tager det LAAAAANG tid.

Har engang ventet 6 mdr på et ur der var til service, og fik derefter en KÆMPE regning for servicet.

Dette var dog IKKE Klarlunds skyld, de havde sagt at det koster penge og tager mindst 18 uger hvis det skulle sendes til Panerai.

Mit problem var at Klarlund først sendte uret til Holland (det er DK's service land, der kunne de ikke lave servicet, og uret skulle så sendes til Italien, og så begynder tiden altså rigtig at gå).

Jeg fik dog hele vejen igennem en super service af Sara fra Klarlund, så helt ok for mig.

MVH

Jacob
Svar
#4
Jeg tvivler stærkt på at Klarlund trækker tingene i langdrag.
Klarlund lever af tilfredse kunder, der (som de fleste af os urtosser) kommer igen og igen og...

I Italien tager ting den tid det tager, og sådan er det bare.
Nyd du, at dit ur er i gode hænder, og at du kan stole trygt på, at det kommer hjem i top-form...

MVH

SK
/SK
Svar
#5
Ud over garanti og gratis rep - hvad er det så, som er så specielt i de fleste modeller her - er det ikke Unitas eller ex. ET 7750 - det kan da sjældent være så nødvendigt at skubbe dem ned til Italien i flere måneder - er det et stunt - eller rimeligt og nødvendigt?
Jeg er med på, at delene jo er finisherede og derfor ikke lige rent udbytningsbare,men var det mig, og en Unitas - så kom den til rep i DK

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
Hej

En reparation af rotoren i et Pam24, kan sagtens laves på et par dage, fik jeg uret ind hos mig vil jeg sige til kunden at han kan hente sit ur efter maks 14 dage, for sommetider skal jeg lige bestille en reservedel plus at vi har meget travlt på værkstedet., derfor kan det tage op til 14 dage.

MVH Peter
İmage
Svar
#7
Kan ikke tro det bare er noget simpelt med rotoren som er galt. Klarlund er autoriseret værksted og de har som du selv skriver lavet service på uret.

Så jeg kan ikke tro andet, end at der må være mere galt end det og at de derfor har valgt at sende det til Holland fordi de ikke kan lave det.

Har siden jeg startede med Panerai haft 2 problemer, et par visere som ikke var helt centreret og en gangreserve på mit PAM 24 som ikke holdt længe nok. Begge disse er blevet klaret med det samme på deres værksted, dette på tros af, at det ene PAM ikke vær købt hos dem.

Synes det er lidt synd med alle disse poster, hvor folk føler sig dårligt behandlet af urforhandlerne - måske vi lige skulle kigge lidt indad.

Og godmorgen, skal faktisk ind til Klarlund nu her.
Svar
#8
Citat:er det ikke Unitas eller ex. ET 7750 - det kan da sjældent være så nødvendigt at skubbe dem ned til Italien i flere måneder - er det et stunt - eller rimeligt og nødvendigt?
Jeg tror nu at det er Panerai som puster sig op i de her tilfæller (som er faktiskt legio hvad ang. garantireparationer).
Klarlund er fino-fino og gør alt at folk får hurtig service / en god oplevelse.
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#9
Nu skriver han, at uret har været til service hos dem. Så de dækker garantien, så her er der jo ikke problemer med at de skal lave det hos dem.

Jeg ved godt at Klarlund står fast på at sende ure som ikke er købt hos dem til garantireparation i Holland, men hvem kan have ondt af det?

Havde jeg haft en sådanne butik, med et stort Grey-marked omkring sig, så havde jeg gjort det samme. Og mener ikke det er tegn på dårlig service, som man gerne vil gøre det til.
Svar
#10
if other firms who sell complicated products all took 2 months to fix a repair that takes 2 hours.they would go bankrupt.we are getting pissed on by these people.some exclusive car makers had this attitude in the old days.they use the excuse that they have not got enough watchmakers.i say that instead of just thinking about profit they should think about servicing their customers.and start educating more watchmakers instead.but they will not do this.why can they not all copy rolex?a collector i know told me to keep away from certain brands because their service is shit.he names frank muller,blancpain,panerai as examples.i will never buy a watch again from these,until their service is improved.willy the angry
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: