gratis batteriskift
peter Skrev:Hej

Alle papirer er udfyldt korrekt, og så er der jo ikke noget at snakke om, uanset hvad de siger, har du ret, dit første batteriskift er gratis, men prøv at kontakte Erik Jørgensen i Holbæk tidligere servicecenter for Citizen, han kan kontaktes på telefon 59446660
hvis ikke han kan gøre det gratis længere kan han fortælle hvor du kan få det gjort gratis.

MVH Peter

Jeg har lige snakket med Erik Jørgensen (flink fyr) han kunne desværre ikke hjælpe med et gratis batteriskift da han ikke importere citizen mere, han tilbud derimod et billigt batteriskift..

tak for hjælpen Icon_e_smile
Svar
Vidste ikke butikken var solgt!!
Den tidligere ejer var en reel stand up guy, som uden at blinke havde skiftet batteriet(det gjorde ham for mig for 2½ år siden uden problemer). Han havde flere danske special styrker som kunder, bl.a pga hans fortrinlige service.
Jeg har aldrig betalt for tryktest hos ham. Jeg fik altid store rabatter osv.osv.
Trist, at den nye ejer ikke har forstået, at tilfredse kunder kommer igen og igen og....

MVH

SK
/SK
Svar
Citat:Dog ville jeg finde en anden til at skifte batteri, kr. 400 for et batteriskifte er da helt vanvittigt, jeg har selv fået skiftet batteri og tryktestet uret hos Gullacksen‎ på strøget til omkring kr. 200,-
Batteriskifte for en Pingo er lidt mere omfattende end for så mange andre quartzure; siden klokken er en model som mange dykkere bruger, skal det kodes (og tidligere var det kun Citizen som kunne det) når batteri skiftes (måske for at undgå at en klamphugger som ikke engang kan lukke bagkassen ikke kan gøre det - desværre mange af provincens "urmagere" tilhører i dette kategori).
Uret skal trykprøves ligeledes samtidigt og derfor løber det hele nemt op. Hvis det så er kr. 200 eller 400 som er passende pris for denne service kan vist diskuteres.
Synd at uret stadigvæg sælges med de gamle og værdiløse batteriskiftekuponger... Jeg har nu en fornemmelse om at mange handlende sælger uret hjulpet med kupongen og tænker så at der kun er få købere som alligevel tropper op efter 3 - 4 år med krav for gratis batteriskifte... Går den så går den...
Erik Jørgensen er super flink og hjælpsom fyr og har man et problem for at finde batterier som passer (stemmegaffelure, ældre Omega mm.), er det som regel ham som kan hjælpe.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Iydojifyflbkxyvl k l
Svar
Hej Suberman

Det er stadig Erik Jørgensen fra holbæk, men han er desværre sagt op som autoriseret reparatør, men laver stadig Citizen ure dog godt nok uautoriseret, men han er stadig lige god og kan stadigvæk skaffe reservedele. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg har en Citizen Pingo som er fra 2001. Den bliver sjældent brugt, ligger i skuffen og samler støv. Det er først her indenfor de sidste 6 måneder at sekundviseren er begyndt at skifte med 2 sekunders mellemrum, og deraf, gætter jeg, indikere at det er tid til at skifte batteriet. Hvilket jeg må sige er en imponerende holdbarhed på batteriet...

Jeg tog ind til Uhrmageriet, hvor jeg kan se af kvitteringen at uret er købt, ud fra en gisning om at siden den forretning stadig eksiterer, så ville de "måske" skifte batteriet, på garantien om 1. batteriskift "gratis". Da jeg havde læst denne tråd blev jeg ikke synderlig overrasket over at de meddelte at det kunne de ikke. Jeg blev dog lidt negativt overrasket da de sagde at det ville koste kr. 675,- at sende det til København og få det skiftet / trykprøvet og kodet - som der også står tidligere i denne tråd.

Så vil prøve at tage fat i Citizen Hamburg og se hvad de siger.

Grunden til at sidde oppe på dette syge tidspunkt en onsdag aften/nat, er at en ung dame ved navn Caroline skal spille en tenniskamp om lidt !!! Icon_e_biggrin
Svar
Hej

Vi kan i Horsens lave et batteriskift med trykprøvning for 250 kroner, inklusiv udskrift af trykprøvningen, og vi bruger den samme tryktester som de gør hos Erik Jørgensen i Holbæk.

MVH Peter
İmage
Svar
Et par små kommentarer til denne sag:

Citizen har skiftet dansk agent i løbet af de sidste 5år. Tdiligere lå importen hos et firma i Hedehusene - i dag er det brillegrossisten Filtenborg, der sidder på agenturet. Håndtering af garanti/service er også flyttet - fra Service Cenrtet/Erik til Filtenborg. Dette må være grunden til flugten fra ansvaret.....

Batteriskift på dykkerure er en lidt alvorlig sag. Hvis kunden er dykker, så kan jeg kun anbefale et "officielt" Citizen batteriskift, der koster ca 6-700,- inkl. moms. Så er jeg i hvert fald fri for at risikere sagsanlæg, hvis dykkeren "havarerer" ugen efter på grund af et utæt ur. Hvis man er alm. "landkrabbe" med et dykkerur på armen, så er der ikke noget i vejen for et almindeligt batteriskifte til 75 - 150 - 250,-.......

Som altid får man, hvad man betaler for Icon_smil

Tik-Tak
<!-- e --><a href="mailto:martin@ostergaardureguld.dk">martin@ostergaardureguld.dk</a><!-- e -->
Svar
Ja, det er god service fra tyskland. MEN de betaler vel næppe portoen derned og det skal vel helts være forsikret. Så det bliver da mindst lige så dyrt som et skift i DK.
Svar
Tik-Tak Skrev:Batteriskift på dykkerure er en lidt alvorlig sag. Hvis kunden er dykker, så kan jeg kun anbefale et "officielt" Citizen batteriskift, der koster ca 6-700,- inkl. moms. Så er jeg i hvert fald fri for at risikere sagsanlæg, hvis dykkeren "havarerer" ugen efter på grund af et utæt ur. Hvis man er alm. "landkrabbe" med et dykkerur på armen, så er der ikke noget i vejen for et almindeligt batteriskifte til 75 - 150 - 250,-.......

Som altid får man, hvad man betaler for Icon_smil

Tik-Tak
Jeg ville være helt tryg ved et batteri skift alla Halse i Horsens inkl. trykprøvning. Jeg er enig i at det er en seriøs ting at skifte batteri på en ægte dykkersag - men for mig skal man ikke af med ca 700 kr for at det skal gøres officielt - det skal bare gøres ordentligt og trykprøves.
Gad i øvrigt vide om døde dykkeres familie nogen sinde ville vinde en sag mod en batteriskifter for vand i uret som fik dykkeren til at blive derned for evigt - det tror jeg ikke man ville vinde

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)