ideer/hjælp søges
Mangler jeres hjælp eller ideer til, et nyt ur. Har omkring de 20000 kr, til et "nyt" ur, køber mine ure brugte og det skal dette også være. det eneste krav er, at der ikke skal være lænke på uret.
har selv tænkt på IWC Pilot Crono ref. IW371701

håber i gider at hjælpe

Martin
Ure: Pam 184, Rolex Sea-Dweller, Rolex Day-Date 1972
Ex:AP Royal Oak Offshore Diver
EX: Tag Heuer Monaco
EX: Omega PO 45,5 mm + 42 mm, Speedmaster Pro og 300M "Bond"
EX: Pam 005, 233
EX: IWC Chronograph
EX: Breitling Superocean steelfish 44mm
Svar
Jamen Du skal da have et Panerai enten 000, 005, 111, 112
Svar
Med udgangspunkt i hvad du allerede har - et Rolex submariner!

vh Baun
Svar
Jeg synes helt klart du skal blive ved IWC Pilot CHrono. Det er et sindsygt fedt ur...jeg er nok lidt "biased" da jeg selv ejer sådan et, men jeg mener virkeligt at det er lækkert, super kvalitet hele vejen igennem. Det er det tætteste man kommer på en IWC big pilot, i hvertfald useendemæssigt, for værket kan selvfølgelig ikke rigtigt sammenlignes.
Men det er en skønt ur, og personligt elsker jeg den lille røde sekundviser, som ligesom bryder billedet. virkelig smukt Icon_e_smile
Svar
Jeg vil osse helt klart anbefale et Panerai.

Et IWC er dog heller ikke af vejen :0) Super kvalitet

İmage
Svar
IWC 3536 kan fås til prisen tror jeg, og har en rigtig lækker lænke ABER DOCH - OPDAGER FØRST EFTER AT HA POSTET AT DER STÅR DEN IKKE SKAL HA LÆNKE - SORRY - NÅ LEV MED BILLEDERNE alligevel
Svær at fotografere synes jeg:
İmage
41 mm og ganske tung (faktisk for tung til mig som er til lettere ure, gerne på læder) - men LÆKKER

Lækker krans - godt bid - ophøjede tal - flotte end-links i lænken
İmage

og lækker bagside, lænke og lås. Bemærk de små "pletter" på bagsiden af lænkens led. En tandstikker - tryk ind og pinden er låst op, en anden tandstikker og tryk stiften ud - og led af eller på - ingen ridser
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Med læderrem

Det kunne faktisk godt være en smuk Vintage Breitling Navitimer!

eller en Omega Seamaster med cal 321

İmage

eller et lækkert guldur mangler du jo også

İmage

vh Baun
Svar
eller en speedmaster med læder
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Men nu kunne man jo godt gætte på at du er mere til sportsure.....

og dem kan man jo da fint sætte læderrem på også:

İmage
İmage
İmage

Du mangler afgjort et ordentligt Vintage ur....

vh Baun
Svar
Martin Skrev:Mangler jeres hjælp eller ideer til, et nyt ur. Har omkring de 20000 kr, til et "nyt" ur, køber mine ure brugte og det skal dette også være.
Det eneste krav er, at der ikke skal være lænke på uret.
................
Til trods for, og aldeles i modstrid med det understregede, "buldrer" den gamle sure mand fra Silkeborg op med ikke færre end 2 på lænke. Icon_redface
Forstå mig ret, at det blot er svaret ud fra mit hjertes renhed, at havde jeg det budget, ville jeg personligt gå efter et af de 2.

Marine Chronometeret kræver nok, at man skyder hjertet lidt op i livet. - Hermed menes, at gøre op med sig selv, om kvarts (gys) måske kunne være attraktivt Icon_question
For samlere, der ikke lider af den traditionelle horologiske berøringsangst, er der nogle få ultimative kvartsure, der har dét, at være et "rigtigt ur" trods kvarts teknologien.
F.eks. Rolex OysterQuartz, Omega Marine Chronometer & Speedmaster X-33.

İmage
Marine Chronometer er fremstillet i 8000 eksemplarer, og er således ikke "overrendt".
Det er verdens første højfrekvens armbåndsur (højere frekvens end 1 MHz), med en nøjagtighed på ±12 sek/år.
Eksemplaret, som jeg kortvarigt havde fornøjelsen at eje, følger jeg på "afstand", og det går -10,7 sek/år
Marinechronometer kan (med lidt omhu) anskaffes indenfor budgettet. X-33 kan let anskaffes indenfor budgettet, og evt. forsynes med rød eller sort teflon rem, evt. en original gummirem.
Rolex OysterQuartz kan ikke anskaffes indenfor budgettet.

Dersom man uhelbredeligt(?) lider af den underlige fetish, at uret absolut skal fastholdes på håndleddet af 2 strimler garveriaffald Icon_e_surprised , kan Speedmaster BA også leveres med rem.
I Broad Arrow "tilfældet", er det så en stakkels uskyldig aligator, der har måttet lade livet, for at tilfredsstille den sære fetish. Icon_e_wink

Når der allerede er een Speedmaster i Martins samling, er BA'en et fortræffeligt supplement, ligesom det er en spændende afveksling at vælge "dagens ur", sort eller hvidt.

İmage

De 2 Speedmasters klæder hinanden fortræffeligt, selvom BA'en naturligvis ville lide under, at blive iklædt læder Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)