Hvad ville i vælge som næste vintage investering?
#1
Jeg har lige været i Berlin og hente mit nyeste familiemedlem til vintage samlingen. Det blev en Sea-dweller med tilbehør.

İmage

Nu har jeg efterhånden fået samlet en 5513, 1675, 1680 og senest 16660. Her er lige et lidt uskarpt familiebillede.

İmage

Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg vil hen her fra. Skal det være mere neo-vintage som f.eks. 16800 eller 16550 med Cream dial. Jeg kan også gå
i plexiglas retningen igen med f.eks. en 1665, 5512, 1655, eller hvid 1680. Der går nok lidt før jeg har råd til et ur mere og endnu længere hvis det skal være enten 1655, 1665 eller 16550 med Cream dial.

Ville du vente endnu længere på et af disse eller ville du vælge en 16800, 5512 eller hvid 1680 som er noget billigere.

- Explorer gernen af sports rolexerne mangler i samlingen så jeg hælder nok mest til 16550 da en 1655 nok bliver for dyr til mig.

- Da jeg også har den nye Deepsea, kunne jeg vælge at gå efter en 1665 og 16600 for at fuldende Sea-dweller serien, hvilket også samlemæssigt set kunne
være meget sjovt.

- En 16800 ville passe fint sammen med min safir Sea-dweller så det var også en mulighed, som så på sigt ville passe fint sammen med en safir 16550.

- En 5512 kunne passe fint sammen med min 5513

Det var nogle af de overvejelser jeg har gjort mig, men hvilket af ovennævnte ure ville efter din mening passe bedst ind i samlingen som næste logiske skridt og hvorfor?

Hilsen

Danny
Svar
#2
Aner det ikke, men jeg ville elske at have dit "problem" Icon_mrgreen
Svar
#3
Jeg ville ikke gå efter neo-vintage med det marked vi har pt.

5512
1680
5513
1675
6263
6265
6240
1665
1655

Kan du ikke gå galt med. Resten er spekulation.

M Icon_e_wink
Svar
#4
Du mangler helt klart en 1665. Den vil være kongen af dine SD'ere.
Jeg havde valgt den før alle de andre. Alternativt gå efter en ældre sub uden crown guards.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#5
Hmm den er svær men jeg ville nok vende den lidt rundt. Jeg ville ikke gå specifik efter én model, men følge markedet og se hvad der dukkede ok. På den måde får du både de bedste eksemplarer OG den bedste pris hjem. Vintage Rolex er ikke noget man samler på for kvantitetens skyld. Skal man have mange og i en fart ender det altid ud i noget skrammel Icon_e_sad

Så var jeg dig ville jeg gå efter så flotte og komplette ure på tværs af de modeller du har kig på. Condition is king... Icon_e_wink Så find så fine ure som muligt inden for de budgetrammer du har. Jeg ville langt hellere have et flot komplet 5513 end et halv baldret 1665 Icon_e_confused De faldende priser på vintage Rolex er også hårdest ved de dårlige eksemplarer der stort set er usælgelige for tiden. Når der så dukker et mint ur op er det hurtigt væk næsten uanset pris.

Så gå ikke efter en specifik model, men efter det gode køb.

/Mads
Svar
#6
Hej Danny,

Hvad med noget Gilt? Sjældent, interessant og ikke noget du har i forvejen.


Ellers ville jeg nok foretrække en aktie i AP Møller som investering Icon_razz
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
#7
Mads Gjødesen Skrev:Hmm den er svær men jeg ville nok vende den lidt rundt. Jeg ville ikke gå specifik efter én model, men følge markedet og se hvad der dukkede ok. På den måde får du både de bedste eksemplarer OG den bedste pris hjem. Vintage Rolex er ikke noget man samler på for kvantitetens skyld. Skal man have mange og i en fart ender det altid ud i noget skrammel Icon_e_sad

Så var jeg dig ville jeg gå efter så flotte og komplette ure på tværs af de modeller du har kig på. Condition is king... Icon_e_wink Så find så fine ure som muligt inden for de budgetrammer du har. Jeg ville langt hellere have et flot komplet 5513 end et halv baldret 1665 Icon_e_confused De faldende priser på vintage Rolex er også hårdest ved de dårlige eksemplarer der stort set er usælgelige for tiden. Når der så dukker et mint ur op er det hurtigt væk næsten uanset pris.

Så gå ikke efter en specifik model, men efter det gode køb.

/Mads

Når jeg tænker på hvordan jeg har fundet de 4 ure jeg har nu, har det ikke været så meget modellen men mere den "rigtige stand til de rigtige penge" filosofien som har styret mine handlinger. Derfor har jeg også skiftet min første red sub ud med et bedre eksemklar, fordi denne nok holder prisen bedre.

Men udfra hvad du skriver vil det være bedre at gå efter f.eks. komplette eksemklarer i rigtig god stand som måske ikke er helt så sjældne, end en sjælden i dårlig stand.
Svar
#8
Larzovic Skrev:Hej Danny,

Hvad med noget Gilt? Sjældent, interessant og ikke noget du har i forvejen.


Ellers ville jeg nok foretrække en aktie i AP Møller som investering Icon_razz

Jeg føler ikke jeg har nok erfaring til at turde køb vintage med Gilt Dails endnu, da jeg har en fornemmelse af at der er lavet rigtigt meget fusk med
Gilt dial modellerne. Jo ældre Rolex ure er, betyder vel en større sandsynligheden for, at der er lavet noget uatoriseret og/eller nye dele ved uret.
Svar
#9
Det er lidt af en samling du har fået dig Icon_cool
wow
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#10
Tja om uret skal være komplet er lidt op til den enkelte at vurdere, men du skal værdsætte at det er komplet, for ellers har du betalt for noget du ikke sætter pris på. Som jeg ser det skal du i første omgang gå efter så flot et eksemplar som muligt. Vil man så betale 30-100 % ekstra for at det er komplet? Op til dig. Men gå ikke på kompromis med selve uret, og hellere et flot ur uden tilbehør, end et halv smadret som er komplet. Du kunne måske få et 10 k billigere, men efter 2 mdr. har du alligevel glemt prisen og et perfekt ur er en langt større nydelse at eje end et med småfejl. Du kan passende sammenligne de to røde subs du har haft. Den lille ekstra prisforskel er klart pengene værd.

Det er nu ikke så giftigt at købe gilt dials modeller, hvis man bare kigger sig for. Desuden vil jeg anbefale at købe af en kendt Rolexsamler. Igen er standen afgørende.

/Mads

En lille teaser Icon_e_wink

İmage

İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: