Forskel på AP ROO chrono og RO chrono?
#1
Er forskellen grundlæggene at ROO har lagkageværk og RO har et bedre, udviklet værk? Samt at ROO er konstrueret kraftigere og mere modstandsdygtigt?

ROO er vel generelt dyrere når vi snakker begge modeller i stål, men hvad er egentlig prisforskellen på RO og ROO chrono i stål som tommelfingerregel?

Hvordan kan man sammenligne en RO chrono med en VC overseas chrono mht kvalitet og cal etc?

MVH René.
Svar
#2
Brusen Skrev:Hvordan kan man sammenligne en RO chrono med en VC overseas chrono mht kvalitet og cal etc?

Det er begge i super kvalitet!

Jeg synes skiven på VC er flottere end AP, guilloche mener jeg det hedder - den måde den er udskåret på - det giver en flot effekt.

VC har big date, det er sjovt når man stiller datoen, ellers ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal mene om det.

Lænkerne på begge er flotte og meget komfortable (nyeste VC lænke er fedest synes jeg).

VC er vandtæt til 150m hvor AP kun er til 50m såvidt jeg husker, så det kommer kun med i poolen.

VC er antimagnetisk....

Låsen på VC er federe end AP, men der er forskellige versioner på AP har jeg noteret mig.

Bezel er flottest på AP - den er bare så klassisk efterhånden.

Værkerne er ens FP 1185 (med forskellige datohjul), selvfølgelig finisheret forskelligt af VC hhv. AP, men det er der flere herinde, der ved meget mere om.

Det er begge fede ure, jeg synes det er svært at vælge, jeg valgte VC - men købte så AP senere, kunne ikke gå forbi det. De får ca. lige meget håndledstid Icon_smil

İmage

/Crook
Svar
#3
ok super med en sammenligning med VC overseas.

Nu mangler bare en som kan forklare mig de væsentligste forskellge på RO og ROO, håber Mads G måske bidrager på et tidspunkt Icon_e_biggrin

René.
Svar
#4
prøv at søge på 15202 og 15300, det har været oppe for nyligt, hvor mads kom med en forklaring
Svar
#5
yes nu var det chronograferne som jeg var interesseret i at kende forskellen på.

René.
Svar
#6
Du har meget godt styr på forskellen på de to. Størrelsen og værket er de væsentligste. Desuden er ROO en anelse mere "rund" i finishen mens RO er mere klassisk Royal Oak style og dermed mere kantet.

Værket er flottere i RO. Det integrerede kolonnehjulsværk fra FP hører til blandt markedets absolut fineste automatic krono-værker, mens lagkagen i ROO er knap så lækker i konstruktionen. Finishen er på samme niveau og funktionelt er ROO værket såmænd også fino fino.

Det er to forskellige ure på armen så jeg vil anbefale dig at prøve begge. Rent prismæssigt er ROO dyrere da modellen er større samt mere "rå" end RO Chrono. Taler vi value for money for du mest ur i et RO Chrono. Der findes masser af ROO modeller så at sætte en fast prisforskel er umulig. RO Chrono fås brugt fra ca. 7.000 euro mens ROO minimum ligger 1-1.500 euro over for de billigste modeller. Skal du have de mere populære som Theme, Safari, Volcano og LE modellerne er prisen nærmere 10.000 og op efter.

Forskellen mellem RO Chrono og VC Overseas Chrono har Crook vist været omkring. Jeg kan dog se jeg ikke er helt enig i hans subjektive vurderinger, men sådan er vi jo så forskellige Icon_e_wink

/Mads
Svar
#7
Mads Gjødesen Skrev:Forskellen mellem RO Chrono og VC Overseas Chrono har Crook vist været omkring. Jeg kan dog se jeg ikke er helt enig i hans subjektive vurderinger, men sådan er vi jo så forskellige Icon_e_wink

/Mads

Sig frem - sig frem

Der er plads til alles mening Icon_e_surprised
Svar
#8
crook Skrev:Sig frem - sig frem

Der er plads til alles mening Icon_e_surprised

Jeg er bare mere til AP´en og VC´en har aldrig rigtig fanget mig i en sådan grad at jeg måtte eje et, selv om jeg rent teknisk og finishmæssigt intet kan udsætte på det. Så alle de steder du omtaler VC´en som flottere og federe end AP´en har jeg det ca. lige præcis omvendt Icon_e_wink

Men heldigvis har vi ikke alle samme smag for så ville vi jo alle rende rundt med de samme ure Icon_e_confused Jeg kan dog sagtens se hvorfor nogen falder for VC´en for det er som sagt et super lækkert ur Icon_cool Det er nu også en hård konkurrent den er oppe mod, for AP RO er uden tvivl det fedeste ur der findes i min verden Icon_cool

/Mads
Svar
#9
når vi snakker 7000€ for et brugt RO chrono, er det så med noget som er billigere end stållænke? På chrono24 starter dem med stållænke nemlig på 60k danske kroner, hvilket er ca 1000€ mere Icon_e_confused

René.
Svar
#10
Det er den med stållænken. Med lidt tålmodighed og købmandsskab fås de for 7.000 euro, men hold fokus på standen og tilbehøret for de sidste 1000 euro kan være givet godt ud. Skal uret serviceres og poleres er 1.000 euro mere for et nyere i bedre stand givet godt ud.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: