Rolex Deep Sea ;-)
#21
Taget i betragtning, at Rolex Deepsea kan gå ned til 4,875 meter (det testes den faktisk til!), synes jeg, at Rolex har formået at lave et stadig elegant og anvendeligt ur; også til "desk divers". Man må have for øje, at Deepsea stadig er et "gammeldags mekanisk ur", og ikke et termokompenseret quartzur, fyld op med olie, for at gøre kassens dimensioner mindre. Personligt er jeg af den mening, at Rolex har kreeret en yderst vellykket model med Deepsea'en.
Mvh., Bo.
Svar
#22
Sea-Dweller Skrev:Taget i betragtning, at Rolex Deepsea kan gå ned til 4,875 meter (det testes den faktisk til!), synes jeg, at Rolex har formået at lave et stadig elegant og anvendeligt ur; også til "desk divers". Man må have for øje, at Deepsea stadig er et "gammeldags mekanisk ur", og ikke et termokompenseret quartzur, fyld op med olie, for at gøre kassens dimensioner mindre. Personligt er jeg af den mening, at Rolex har kreeret en yderst vellykket model med Deepsea'en.

100% ENIG Icon_cool
Svar
#23
Sea-Dweller Skrev:Taget i betragtning, at Rolex Deepsea kan gå ned til 4,875 meter (det testes den faktisk til!), synes jeg, at Rolex har formået at lave et stadig elegant og anvendeligt ur; også til "desk divers". Man må have for øje, at Deepsea stadig er et "gammeldags mekanisk ur", og ikke et termokompenseret quartzur, fyld op med olie, for at gøre kassens dimensioner mindre. Personligt er jeg af den mening, at Rolex har kreeret en yderst vellykket model med Deepsea'en.
Om man er til 45 mm eller 40 mm er en smagssag - men det er da korrekt at proff dykkere i dag næppe baserer deres sikkerhed på et mekanisk ur, så da Comex kom eller BP fifty fathoms kom, var det mere relevant for den tids cousteau folk at købe dykkerur.
En "desk diver" er da et godt ord, men han er vel ikke nogen sinde i nærheden af 4.875 meter, så jeg vil sige uret er ur-elevant som dykkerur, og kun relevant som smart trendy klokke på armen af de som synes 45 mm er rart/flot.
Teknisk er det altid flot at kunne lave nogen sådanne - så vist er der meget i uret. Låsen er herlig, men jeg, som ikke er til nye ure, ville hvis jeg købte et nyt (og det sker) langt hellere pege på den nye GMT med sit keramiske indlæg. Det er top $ fra Rolex

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#24
Det, jeg mener med det, er, at hvis man kun er "desk diver" (som jeg), men tiltales af dykkerure, er Deepsea på trods af sin store størrelse stadig "bærbart" i modsætning til visse andre dykkerure, der efter min mening er ekstremt klodsede.
Mvh., Bo.
Svar
#25
Sea-Dweller Skrev:Det, jeg mener med det, er, at hvis man kun er "desk diver" (som jeg), men tiltales af dykkerure, er Deepsea på trods af sin store størrelse stadig "bærbart" i modsætning til visse andre dykkerure, der efter min mening er ekstremt klodsede.

Jeg er meget enig med Bo.

Jer der tvivler på uret bør købe et, for det vinder hverdag I har det på. Jeg har selv haft DS'eren i 5 måneder og det er et fantastisk ur at have på! Icon_e_biggrin

Henrik
Svar
#26
Hej

Rolex har virkelig taget sig sammen og lavet, ikke kun et perfekt ur, men også den bedste lænke de har lavet til dato, men igen bare min mening. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
#27
Sea-Dweller Skrev:Det, jeg mener med det, er, at hvis man kun er "desk diver" (som jeg), men tiltales af dykkerure, er Deepsea på trods af sin store størrelse stadig "bærbart" i modsætning til visse andre dykkerure, der efter min mening er ekstremt klodsede.

Rolex DeepSea er stort, i forhold til andre Rolex'er. Men ikke i forhold til Omega Planet Ocean, Breitling Avenger Seawolf, Steelfish o.m.a.......

Alle skriver at det er for stort og klodset, men det er jo faktisk et lidt mindre dykkerur, efter dagens standard.... Men helt sikkert et urtoligt fedt ur.....
Svar
#28
Hej

Nu er Omega endelig kommet med et ur der kan tage kampen op imod DeepSea, og hermed mener jeg den helt nye Omega Ploprof, som der efter min mening det absolut fedeste ur Omega har lavet til dato, den har safirglas krans, der er hårdere end Deepseas ceramic krans, og den har caliber 8500 inhouse værk, og hele vejen igennem gennemført kvalitet, jeg har intet negativt til modellen, dog er der mange der ikke kan lide designet, men sådan er det nu engang med den type ure enten elsker man dem eller også hader man dem. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
#29
peter Skrev:Hej

Nu er Omega endelig kommet med et ur der kan tage kampen op imod DeepSea, og hermed mener jeg den helt nye Omega Ploprof, som der efter min mening det absolut fedeste ur Omega har lavet til dato, den har safirglas krans, der er hårdere end Deepseas ceramic krans, og den har caliber 8500 inhouse værk, og hele vejen igennem gennemført kvalitet, jeg har intet negativt til modellen, dog er der mange der ikke kan lide designet, men sådan er det nu engang med den type ure enten elsker man dem eller også hader man dem. Icon_e_confused

MVH Peter

Tja, man kan jo ikke diskutere smag, men efter min mening er den nye PloProf nok et spændende ur, men ikke nogen "konkurrent" til Rolex Deepsea, da det er vandtæt til FIRE gange den dybde, som PloProf kan gå ned til (Deepsea testes rent faktisk til 4.875 meter, altså mere end de 3.900 meter, som er anført på urskiven. Desuden (igen efter min mening) er Deepsea et noget mere elegant udseende ur end PloProf.
Mvh., Bo.
Svar
#30
Enig med Bo.
Jeg vil også tro DS kommer til at sælge i langt langt større tal end PloProf så den kamp har Omega nok tabt.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)