Så fik storebror sig en lillebror.
#1
Hej med jer.

Jeg poster her nogle billeder af min nyeste investering...
Uret er et Sea-Dweller fra 1989. Det trænger voldsomt til en kærlig hånd.
Der fulgte både inder og yderbox med. Samt naturligvis certifikat.
Jeg skal nok fortælle hvad jeg har givet for det, men vil først hører fra de kloge hvad man må betale for sådan en klokke.
Jeg poster nogle billeder af uret nu og igen når det har været omkring Klarlund i København.
Kjeldsen
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
Svar
#2
Her følger lige 3 billeder mere.

Kjeldsen
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
Svar
#3
Hej Kjeldsen.
En Sea-Dweller er altid et fedt ur uanset stand. Denne er lidt vanskelig at vurdere idet den trænger til en kærlig hånd som du skriver og hvor kærlig er ikke så nemt at se ud fra billederne. I god og pæn stand koster de ned til 22-23k. For at denne har været et fornuftigt køb og forudsat den ikke er overploleret skal du nok ned omkring de 14-15k. Jeg vil tro der skal et service og en ny/nyere lænke til. Visere, skive og indlæg skal helst bevares.
Det der trækker lidt op ved netop dette ur er tritium skiven (hvis den er pæn) og at det må være én af de aller første 16600. Hvor meget det betyder for prisen er nok begrænset.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#4
Jeg ved ikke hvad den bør koste, men du har givet 20-22k for den, vil jeg tro.....
Svar
#5
Som uret er, 16K.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
Jeg er ikke klog på Rolex - men fra 1989 med boxe og papirer....

Jeg gætter på 18-20 K - og regner med + 3-4 K til istandsættelse

vh Baun
Svar
#7
Hmm den ser ret "færdig" ud og inden den bliver flot skal der smides: Lænke 6.500 kr., indlæg 500 kr., safirglas 2.000 kr., service 2.500 kr. altså ialt 11.500 kr. Et flot relativt nyt komplet koster 23-24 k og dit ender aldrig i den stand igen da det skal poleres Icon_e_sad Når det er renoveret kan du få ca. 22-23 k for det, så skulle jeg købe som det er nu ville jeg faktisk ikke smide mere end 10 k for det.

Folk bliver tit forblindet af billige priser og glemmer at vurdere standen og hvad det koster at lave skidtet Icon_e_confused Kan man leve med et "slidt" udseende og slap lænke kan et service til 2.500 kr. være nok og så har du et ok ur til forhåbentlig billige penge. Men set kr.-øre mæssigt er det ikke det klogeste valg på den lange bane.

/Mads
Svar
#8
Mads Gjødesen Skrev:Hmm den ser ret "færdig" ud og inden den bliver flot skal der smides: Lænke 6.500 kr., indlæg 500 kr., safirglas 2.000 kr., service 2.500 kr. altså ialt 11.500 kr. Et flot relativt nyt komplet koster 23-24 k og dit ender aldrig i den stand igen da det skal poleres Icon_e_sad Når det er renoveret kan du få ca. 22-23 k for det, så skulle jeg købe som det er nu ville jeg faktisk ikke smide mere end 10 k for det.

Folk bliver tit forblindet af billige priser og glemmer at vurdere standen og hvad det koster at lave skidtet Icon_e_confused Kan man leve med et "slidt" udseende og slap lænke kan et service til 2.500 kr. være nok og så har du et ok ur til forhåbentlig billige penge. Men set kr.-øre mæssigt er det ikke det klogeste valg på den lange bane.

/Mads

Jeg ville jo have troet at lænken kunne bruges / redes - er der risiko for at den går i stykker og man mister uret - eller?

vh baun
Svar
#9
Citat:Jeg ville jo have troet at lænken kunne bruges / redes - er der risiko for at den går i stykker og man mister uret - eller?
Faktiskt nej... Har aldrig hørt om en lænke som knækkede. Ikke engang de helt færdigt opslidte Jubilélænke (forbløffende !)
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#10
Baun Skrev:Jeg ville jo have troet at lænken kunne bruges / redes - er der risiko for at den går i stykker og man mister uret - eller?

vh baun

Den er godt baldret, men umiddelbart vil jeg gætte på den er brugbar uden risiko for at tabe uret. Typisk er det stifterne ved låsens ender der er tyndslidte, idet de er tyndere end selve lænkens stifter. Så de nedslides først. Derfor kan en ny lås tit give en lænke 10 års ny levetid selv om lænken er godt plamret i leddene. Men låsen alene koster 2-3.000 kr. så vist jeg husker.

Selve lænken kan ikke renoveres. Er der stræk/gnavemærker i lænken er der ikke andet at gøre end at skifte den eller leve med at den har masser af slør Icon_e_sad Personligt ville jeg ikke gå med en så slidt lænke som denne, med mindre det var et vintage Rolex med 40-50 år på bagen, hvor lænken var den oprindelige der kom med uret. Men dette er bare en slidt lænke på et nyere ur og så har det i mine øjne ingen charme Icon_e_sad

Anyway... som sagt er uret brugbart med et service og syntes man det er fedt med et toolwatch der har masser af naturlig slitage har man et godt og billigt ur. Er man mere café showoff typen der er meget perfektioniistisk mht. standen er dette et dyrt køb. Her er man bedre tjent med at købe et i bedre stand, med mindre man kan få det for 10 k så der er økonomisk luft til en renovering.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)