Import af ure
Hej alle.

Jeg går og tænker over at købe et ur fra en udenlandsk side, nok mest eBay, men er ikke helt klar over toldreglerne osv. Jeg er godt klar over at der kommer told oveni, men jeg ved ikke hvor meget det drejer sig om og om det overhovedet kan betale sig.
Derfor vil jeg høre Jer:

Hvad er Jeres erfaringer med import af ure?

Hvor meget told skal man regne med at der kommer oveni? (ure fra 10.000-20.000 kr.)

Har I erfaringer med eBay?

-Christian
Svar
Du kan som en god tommelfingerregel lægge 30% oveni. Så går du ikke helt galt i byen.
Svar
Seifert Skrev:Hej alle.
Jeg går og tænker over at købe et ur fra en udenlandsk side, nok mest eBay,
-Christian

Nu skriver du kun "udenlandsk". Det afgørende er, om du er inden- eller udenfor EU. Holder du dig indenfor EU, er der ingen told eller moms.

Jeg har handlet meget på eBay. Sørg for at din sælger har mange positive feed-backs fra lignende ur-handler. Der er mange meget seriøse sælgere og nogle snydepelse. Det er ikke så svært at skille fårene fra bukkene. Den tyske eBay side er god.

Jens-Kristian
Svar
Stinger Skrev:Du kan som en god tommelfingerregel lægge 30% oveni. Så går du ikke helt galt i byen.

Yeps, hvis du køber et ur uden for EU, så er der 1-2% told og 25% mons + gebyr(fx post danmark 155kr.). Derfor ca. 30% oveni, som "stinger" skriver.

Køber du i et andet EU-land, så betaler du kun lokal mons, hvis det ikke er en privat handel.
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)