Hvornår service?
Hej, efter at have været passiv "kigger" i forumet, har jeg nu valgt at lave dette indlæg. Spørgsmålet går ud på hvornår jeg skal have serviceret mit Pam 221 ur? Uret er lidt over 3 år gammel, og har desuden fået lidt ridser, som evt. skal poléres væk, hvad er prisen for disse overnævnte ting?
Svar
Man "plejer" at sige at et ur skal til service hvert 5-7år.

Mht. prisen så ligger den på ca 2500-3000,- men kan selvfølgelig blive dyre, såfremt der skal laves andet end service (Olieskift, skift af brugte tandhjul, m.v.)
MVH Peter

"Panerai fordi jeg fortjener det"
Svar
Jeg ville vente til det begynder at tabe tid eller gå skævt. Dog max. 10-12 år mellem services hvis uret bruges regelmæssigt. Jeg vil på den lange bane heller have et ur der har fået et service for lidt end et der har fået et for meget.

Jo mere der skrues i skidtet jo mere hærget bliver det. Kommer også meget an på hvem der skruer i det. Er det en klaphat kan service gøre mere skade end gavn. Det samme gælder polering af kassen. Lad hellere være for der ryger materiale af hver gang og efter 3-4 poleringer er det rund i kanterne og ridserne kommer uanset hvad.

/Mads
Svar
Det kunne godt være jeg skulle vente med service, og istedet få den "shinet" lidt op med noget poléring, altså af den blide slags, da jeg sagtens kan leve med lidt brugs spor! Havde forestillet mig, at Klarlund var forretningen for dette?
Svar
Klarlund kan sagtens klare en let polering. De ved hvad de har med at gøre....

Velkommen til.....
Svar
Mit råd er at lade være med at polere på det. Der går 5-8 mdr. så er det småridset igen og så kan du starte forfra. Lige pludselig har det fået 4-5 "lette" poleringer og det kan altså ses med det blotte øje Icon_e_sad

/Mads
Svar
Jeg undlader konsekvent at få mine ure poleret! For det første, som der bliver skrevet, så fjerner man materiale fra kassen hver gand der poleres. Og det kan ses! For det andet, så her jeg ikke noget imod at mine ure bærer præg af at være blevet brugt. Jeg vil hellere have et gammelt ur med en masse ridser med som aldrig har været poleret, end jeg vil have et gammelt poleret ur uden ridser..
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
Hej

Da jeg købte mit første Panerai sagde sælgeren man polerer aldrig et Panerai, hvilket jeg kan tilslutte mig 100%

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)