I am a sea kayak instructor...
#1
Jeg er i den heldige situation, at jeg er havkajak underviser i min fritid. Det har også sin pris. Jeg mistede mit højt elskede Suunto Observer til Københavns Havn. Lige nu sidder jeg så med et misfoster af et Polar pulsur med alverdens målefunktioner. Det fik mig så, til at tænke på, om jeg er vokset fra ure med 20 funktioner for meget og om jeg skulle bringe lidt stil på vandet med et manuelt eller automatisk ur.
Det skal være et rigtig arbejdesur som kan tage nogle tæsk, men som sagt, må der også meget gerne være lidt stil over uret mens det bliver smadret. Jeg er ikke dykker eller pilot, jeg er underviser i havkajak og jeg skal vide hvad klokken er. Med mit Suunto på havets bund i tankerne, skal mit nye arbejdsur have en pris, som ikke får en bredbrystet erfaren havkajakroer til at græde, når han igen mister sit ur - det ser så ynkelig ud og det giver ikke den bedste autoritet vidre i undervisningen.

Nogen forslag?
Svar
#2
Du skal have en Seiko diver Icon_e_smile Så har du et godt ur til en pris, hvor du tør bruge det, og hvor du med god samvittighed kan skifte uret ud efter et års tid - eller kortere Icon_e_wink

Orange Monster/Black Monster. Køb det på gummirem, eller smæk en Nato rem på - så ryger det i hvert fald ikke af armen. 1000 kr. på bugten.
İmage

Hvis det må være lidt dyrere, men samtidig også have en langt bedre finish, så finder du ikke noget bedre end Seiko Sumo til pengene: 2800 kr. med lidt held i sprøjten.
İmage

Den klassiske SKX007/009. Seiko diver historie for omkring 1000 kr.
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#3
De evigt populære Certina DS'er?

Eller måske lidt spændende Seiko? Jeg er sikker på at Joepete kan hjælpe dig med dem!

*Damn Joepete kom mig i forkøbet* Icon_razz
Svar
#4
John har ret....igen...

Det bør vel være en Monster..... Men jeg ville nu stadig blive ked af at miste det til Havnen/Havet..... Hmm...måske en grund til at tage dykkercertifikat..... Icon_e_wink

İmage

(nummer 3 fra venstre....)
Svar
#5
Seiko Samurai er også et godt bud. Uret er fremstillet i titanium, og er dermed super let. Får urkassen ridser, så er den meget let at "børste op", så den igen ser flot ud. Igen, så gælder det: Af med lænken - som du kan bruge til "pæn" - og på med en Z22 gummirem eller en Nato rem. Seikos gode lume, synes jeg, skal også fremhæves som et plus. 2000 kr. for et pænt eksemplar.

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#6
Ja, der kan efter din beskrivelse nok ikke blive tale om Rolex Sub/SD eller Omega SMP, så jeg må nok tilslutte mig John & Claus....hvis det skal kunne tåle hårdt dagligt brug, have "value for money" og ikke få dig til at bryde sammen når det går til bunds - så bør du kigge på et Seiko - og der er rigtig mange at vælge imellem!!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#7
Seiko Black Monster med gummirem.( når du ikke dykker, er det lige meget med orange skive!!)

Super smæk for skillingen, og et ur, som kan tåle mere end både dig og en havkajak!! Icon_e_wink

Det kan modificeres hvis du skulle få lyst....

MVH

SK (havkajakroer i kajakkens hjemland Icon_e_smile )
/SK
Svar
#8
Jeg har følgt jeres råd. Så i går kom den så - en SKX009J2. Bestilt fra 21jewels.com med snappi levering. Afgav min order mandag aften, ugen efter mandag morgen stod den på mit bord. Mange tak for rådet, det lader til at være et lækkert ur. Jeg er lidt skuffet over kæden, synes den virker meget billig, det er jo heller ikke et dyrt ur. Har også købt en nato-strop i navy/grå striper, det glæder jeg mig til at få på og så skal uret med på vandet i weekenden.
Svar
#9
Jeg ser frem til at høre din mening om uret som "kajak-ur" Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)