Svar: 18
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Dec 2008
Heisann!
Kan noen av dere mer "hardcore" Paneristis her ute si meg om 33000 DK er en akseptabel pris for en ny, ubrukt (inkl. boks og papirer) PAM310?
Uret er meget elegant og frister for kjøp.
•
Svar: 91
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Feb 2009
Det lyder som en okay pris.
Er set andre steder til omkring 40k.
Men jeg syntes du skal overveje det nøje før du købe en 40mm, med mindre det er til en Panerai samling.
MVH Peter
"Panerai fordi jeg fortjener det"
•
Svar: 18
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Dec 2008
Hei, og takk for svar Peter!
Joda, jeg vet jo at "ekte" Panerais muligens og egentlig er 44mm.
Men, for slike som meg, som har smal hånd, er en 40mm mer naturlig enn en 44mm. Jeg har besøkt ulike ADs på reiser, og alle mener en 40 "fits better". På meg.
Egentlig ikke et veldig vanskelig valg - dog håper jeg likevel på anerkjennende nikk fra Paneristis om man dukket opp med en 40mm-variant....
•
Svar: 91
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Feb 2009
Hej
Du skal selvfølgelig købe det som du syntes bedst om
Min erfaring siger at 40mm ikke er så attraktive og det har en indflydelse på den dag hvor uret evt skal sælges.
Citat:dog håper jeg likevel på anerkjennende nikk fra Paneristis om man dukket opp med en 40mm-variant
Jeg vil alle dage invitere dig på kaffe uanset størrelsen.......på dit ur <!-- s:lol: --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif" alt=":lol:" title="Laughing" /><!-- s:lol: -->
FORZA PANERAI
MVH Peter
"Panerai fordi jeg fortjener det"
•
Svar: 18
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Dec 2008
Stor takk, Peter!
Når uret først blir kjøpt, så blir det for å beholde det. Det er jo noe eget ved det første Panerai. Det må nok bli en 310 - for denne gang. Har stor sans for Chronographs, og ikke minst Daylight- og 1950-look'en med push-buttons denne varianten har.
Ellers finner jeg at antall mm på kassen ofte ikke avgjør hva som passer hånden. Designen like mye.
Jeg har f.eks en Breguet Type XXI på 42 mm, som virker meget større enn f.eks en Maurice Lacroix Calendrier Retrograde på 43 mm. Men, designen på kassen gir inntrykk av at Breguet'en er meget større.
Takker for kaffeinvitasjonen - og bra presisering....
•
Svar: 225
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Jun 2008
Pj_pam Skrev:Hej
Du skal selvfølgelig købe det som du syntes bedst om
Min erfaring siger at 40mm ikke er så attraktive og det har en indflydelse på den dag hvor uret evt skal sælges.
Det kan vel næsten kun være en fordel for folk, der er villige til at købe brugt
Jeg synes dog ikke at jeg kan se de voldsomme prisforskelle på brugte 40 og 44mm, men måske kigger jeg de forkerte steder.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
•