SP opsparing... udbetalt ? nyt ur måske...
Baun Skrev:..... eller en gave til konen
Lyder som den bedste investering Icon_e_biggrin
Svar
Hej Baun

Hvad min bank fortæller er det hele beløbet på engang eller ingenting, og banken er Sydbank, men jeg har allerede bedt om alle pengene, og de skal selvfølgelig bruges til et nyt ur. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Baun

Hvad min bank fortæller er det hele beløbet på engang eller ingenting, og banken er Sydbank, men jeg har allerede bedt om alle pengene, og de skal selvfølgelig bruges til et nyt ur. Icon_e_surprised

MVH Peter

Enig - det er heller ikke det jeg mener....

Det jeg mener er, at jeg har 37 K på pensionen. Hvis jeg tager dem ud får jeg efter skat 22 K -

så kunne jeg sætte 37 K ind igen - og hvis man regner lidt på hvad det vil koste mig af ubeskattede kroner er det 16.5 K - og jeg kan altså bruge 5.5 k - og stadig have 37 K på en pensionsopsparing.

vh Baun
Svar
peter Skrev:Hej Baun

MVH Peter
Det er hele beløbet på en gang korrekt (eller intet af det).

Hvis du så betaler f.eks 40% i skat i snit af SP pengene (35% af de første 15 k og så videre) - og ex har topskat, så kan du jo nøjes med at sætte en mindre del ind på ratepension med 56% i fradrag og stadigt have hele det samme beløb du oprindeligt havde i SP + i overskud.

Overskuddet du har kontant er så forskellen mellem de der ex 40% på SP pengene og topskatten på 56 i fradrag på raten (firmarate som bekendt uden topgrænse 2009)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Peter
Selvfølgelig skal de bruges på urkøb! jeg har brugt min SP opsparing til
et nyt (brugt)ur,en hvid speedy apollo 11.
kan ses på hjemmesiden!!
Mvh
Mvh
Jørn
Svar
hmm ja, så kom flybilletterne med posten igår. Det meste af SP-pengene er brugt, på en rejse til Las Vegas og San Francisco i sept./okt. . Icon_cool .

İmage

Penge til et nyt ur, må jeg så finde et andet sted Icon_e_surprised .
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
Det er da også en fed måde at bruge pengene på, Palle ! Hav en rigtig god tur Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Clubman Skrev:Det meste af SP-pengene er brugt, på en rejse til Las Vegas og San Francisco i sept./okt. . Icon_cool .
Der er ikke noget, der er vigtigere end oplevelser! Ikke engang ure Icon_smil
God tur!
Jens-Kristian
Svar
San Francisco - Las Vegas - ja i omegen hvis man har tid

Bil over golden gate er selvklar, og gerne derfra op til Yosemety natur reserve som er utroligt smukt, lej gerne hytte inden, oppe omkring Glaicher point.

Las Vegas - nyd byen er sjov for alle pengene, extravaganza - men tænk på bil via Hover Dam - til Flagstaff - eller helst - lev hytte inde i det som er målet, Grand Canyon - stå tidlig op og nyd solen over klipperne, tag gerne en god exstra tur til/imod Painted dessert - og nyd route66 i det hele taget - uden at bekymre jer

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Joepete Skrev:Det er da også en fed måde at bruge pengene på, Palle ! Hav en rigtig god tur Icon_e_biggrin

JK Skrev:
Clubman Skrev:Det meste af SP-pengene er brugt, på en rejse til Las Vegas og San Francisco i sept./okt. . Icon_cool .
Der er ikke noget, der er vigtigere end oplevelser! Ikke engang ure Icon_smil
God tur!
Jens-Kristian

hannover_dk Skrev:San Francisco - Las Vegas - ja i omegen hvis man har tid

Bil over golden gate er selvklar, og gerne derfra op til Yosemety natur reserve som er utroligt smukt, lej gerne hytte inden, oppe omkring Glaicher point.

Las Vegas - nyd byen er sjov for alle pengene, extravaganza - men tænk på bil via Hover Dam - til Flagstaff - eller helst - lev hytte inde i det som er målet, Grand Canyon - stå tidlig op og nyd solen over klipperne, tag gerne en god exstra tur til/imod Painted dessert - og nyd route66 i det hele taget - uden at bekymre jer

vh

Yes! Tak skal i have alle sammen Icon_e_biggrin .

Painted-dessert kendte jeg ikke Icon_exclaim , så det er nu sat på plannen. Icon_mrgreen .

Turen går også forbi "Carmel by the Sea" / monteray og Big sur, syd for SF.

Er der andre gode "staldtips" Icon_question , så kom bare med dem Icon_e_biggrin .
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)