Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Jeg går af princip først i vandet når det er over 25 grader!!!!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 122
Tråde: 43
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
26° siger temp. i poolen udendørs i dag - den sidste måned har temp. ikke været under 20° - så jo, det er blevet til flere svømmetag sammen med familie og venner. Poolen er overdækket med polycarbonat, derfor denne temp..
Respekt for vinterbadere, men for h...... må det være koldt når temp. ikke er mere end 5° - jeg tror jeg springer over.
Også god dag til Jer.
Hilsen John
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
JohnFyn Skrev:Jeg går af princip først i vandet når det er over 25 grader!!!!
Det var lidt sådan jeg havde det tidligere, men i dag takket være mine voksne knægte (alene "gad" jeg ikke), så er kriteriet snarere luften. Hvis det er så varmt som i Pinsen, så man sidder i sommerhuset og tap sveder, og har 3,8 min ned til man ligge i bølgen - så bliver kriteriet:
Luft så varm at man tap-sveder - vand rimeligt i gang = ofte sidst i Maj/tidligt Juni til sent September/tidl. Oktober. Man behøves ikke svømme i 20 min - Bare lidt rundt - op og ned i et par dyk og sige goddag under vandet

- og det er skønt at komme op.
Vinterbader, nej det tror jeg ikke jeg bliver, men OK til 13-14 grader kort bad hvis bare luften er 25 og det ikke blæser.
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Vi var i Sommerhuset i Pinsen.
Ved Båring vig var vandet ca 15 grader og begge hundene nød at komme ud og svømme dagligt, men jeg må indrømme at jeg ikke rigtig følte mig lokket.
Det bedste er at løbe en lille tur - bare fx. 3 km og så ende ved vandet, så er det herligt at springe i fra badebroen. Det med at gå langsomt i er jeg ikke så god til.
Men det er altid dejligt når man tager sig sammen og får det gjort!
vh Baun
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
John S. Skrev:Respekt for vinterbadere, men for h...... må det være koldt når temp. ikke er mere end 5° -
Selvfølgelig er det koldt, og det bliver også kun til et ganske lille dyp i de koldeste måneder; hele kroppen en eller højst to gange under og så op igen. Men faktisk er det ikke så stor en overvindelse, hvis I skulle have lyst. Det er faktisk mest et spørgsmål om ikke at holde op med at gå i vandet når sommeren bliver til efterår, altså at følge med ned i temperaturen, så man gradvist vænner sig til det samtidig med at svømmeturen bliver kortere og kortere. Det hjælper også, hvis man kan finde et sted med en badebro, så man ikke skal gå et stykke ud før man kan komme under - fra en strand kan fødderne hurtigt blive rigtig kolde inden man kan komme helt under.
Jeg er iøvrigt ikke
rigtig vinterbader, da jeg i de kolde måneder kun bader når solen skinner og det ikke blæser for meget. Jeg bliver nogen gange mobbet af "de rigtige" om jeg ikke har lyst til at være med i en klub og bade hver dag. Næh tak - kun i solskin!
/Bjørn.
•