Hvilket ur et dette?
#1
Hej ! Som overnævnte - hvilket ur er dette?


İmage
Svar
#2
Hmm den er ikke let. Noget Chronographe Suisse måske? Kunne godt ligne deres rød gulds Continental Rivasport eller noget i den dur...

/Mads
Svar
#3
Uden at kende til mærket ser det nu meget fedt ud det ur du refererer til Mads. Kender du noget til mærket?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#4
Jeg vil da godt prøve:[url]
[url]"http://www.chronographesuisse.ch/eng.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chronographesuisse.ch/eng.html[/url][/url]

Efter min mening, så bøvler de lidt i deres intro når de skriver at Chronograph Suisse Cie forsvandt fra den Schweiziske ur industri i kriseårene og nu er opstået takket være .....

Jeg kender kun Chronograph Suisse som et fællesmærke som den Schweiziske urindustri som forening tillod Schweizer producenter af chronografer at benytte, forudsat de var samlet i Schweiz med Schweizer værk. Korriger med en eller anden mere erfaren hvis det virkeligt var et A/S (Cie)

Det var der så en masse som ikke selv havde et varmærke som gjorde - fra kældre/garager til urbutikker Icon_e_smile .

Oftes var de med knaststyrede værker og forkromede eller forgyldte, sjældnere med stålkasse. De som var massivt guld var såkaldte løg-skals kasser = guldet var hult og tyndt, og til beskyttelse af selve værket var der en metal indkapsling og et metal låg under guld bagsiden. Dings i massevis optræder ofte på horn og sider af løg-guldskronografer

Værkerne var ofte Landeron 48 typen/Valjoux 7733 - De havde flotte skiver, sikkert også ofte fremstillet centralt i div versioner med tachymeter osv. og fungerede til at "alle" havde råd til en kronograf, i modsætning til de dyrere mærkevarer.
Mange fungerer fint den dag idag.

(de skal ikke forveksles med egentlige såkaldte "fattigmands kronografer" type Cimier f.eks. som godt nok havde stop ur, men som stoppede hele urværket inkl. timer og min når kronografen skulle stoppes under brug.

Nå undskyld - for det er jo nok det nye mærke Chronograph Suisse Cie som firma du spørger til Bjørn, og den smider jeg så gerne videre til Mads
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
Jeg mener at mærket opstod igen efter at en eller anden canadisk It rigmand købte rettighederne til det.

Deres gamle ure er oftes ned landeron værker fx 248. Ikke noget at råbe hurra for efter min mening. Urkasserne er også noget underligt halv billigt noget, men sådan var det jo dengang med de fleste af deres kasser.

Jeg må indrømme at deres nye ure er meget fede men bliver lidt for store når de er over de 45mm. Værkerne er noget Eta automatik med Depraz modul såvidt jeg husker.

Gode gamle Jean Claude Van Damme.

Jeg mødte ham engang i New Yorks gader til noget streetfight halløj, hvor jeg lod ham gå fordi jeg ikke ville give ham blå mærker.

Nu er jeg ikke sikker på om det er et Chronographe han har påmen hvis det er så passer det ham meget godt.

Lidt fedt og råt uden på men lidt tamt og ikke særlig berigende indholdsmæssigt.

Forza Bloodsport og Bolo Young( Ham den lidt kiksede koreaner med patterne).
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)