Pris på en PAM24
Hvad skal jeg gå efter....? Og hvad er en fair pris?

Jeg har se en til 23k på en anden salgsside, men kan ikke se om den er med T-dial. Og hvorfor er det egentligt så vigtigt?
Svar
Hej Claus

Det er ligesom med rolex, T-skiver får patina med alderen og derfor syntes nogle at de er federe, dette får så andre til at følge trop. Vi kender det bedst fra skolegården, hvis den "seje" dreng har et bestemt par bukser på, så vil alle ha de bukser.

Man kan sige at T-skiver er fortiden, L er fremtiden, hvilket vil sige at der kun kommer flere L-skiver og den sidste T er fremstillet, derfor er den mere "Rare"

Hva angår pam24 så er alle 24ere fra før H-serien (2005) med T-skive (A-G) og alle fra og med H (H-?) med L-skive.

Har personligt købt en 24ér med L-skive til 19.000,-

19.000-22.500,- er vel prisen på en Pam24, alt efter stand og skive, T eller L.
(Dog er A & B serier selvf. dyrere, ligeledes NOS og nyeste serie)
MVH Peter

"Panerai fordi jeg fortjener det"
Svar
ClausT Skrev:Det er ligesom med rolex, T-skiver får patina med alderen og derfor syntes nogle at de er federe, dette får så andre til at følge trop. Vi kender det bedst fra skolegården, hvis den "seje" dreng har et bestemt par bukser på, så vil alle ha de bukser.

Synes ikke det kan sammenlignes. Den glød som T-dial får er bare langt mere fedt end L-dial. Det har bare noget over sig. Den farve gør en glad, men igen det er jo bare min mening.
Svar
Jeg må give Torben ret. Tritium får en varmere farve end den kølige farve luminova typisk har. At det ser er interessant for samlere der går efter det oprindelige der ikke kan skaffes igen er vel næste kun logik.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg kan også godt lide mint pam24F med T-skive, men jeg holder på at det er uden betydning, hvis man vil ha en pam24 så er L eller T ikke det som det skal komme an på.
MVH Peter

"Panerai fordi jeg fortjener det"
Svar
24 er en fed klokke uanset skive variation. Jeg foretrækker dog generelt Panerai med tritium. Icon_cool

M
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)