14-05-2009, 10:45 PM
Hold da op hvor er den flot RESPEEEEEEEEKT!
Hvordan er ideen til mønstret i skæftet opstået, og hvordan er det lavet?
|
jjs knives
|
|
14-05-2009, 10:45 PM
Hold da op hvor er den flot RESPEEEEEEEEKT!
14-05-2009, 10:55 PM
Dét der, det er simpelthen kunst
De venligste hilsner, John
15-05-2009, 12:03 AM
Vanvittigt- kunst helt enkelt - Helt ærligt, man savler. Kan PB udvirke produktion af en par knive eller bare - eller er det helt forbeholdt ganske enkle (hvilket jeg vil forstå). De er så specielle (ville foretrække blankere sandblæst - men er i detaljen)
Superflot i alle fald, både håndværksmæssigt og som design kunst i mine øjne - bøjer mig i støvet Jens (JJS) vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
15-05-2009, 08:34 AM
Jens er kunstner - så enkelt kan det siges
Jeg vil også lige vise min: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En stor brutal randall fighter/arkansas toothpick hybrid med skæfte i hvalben og toolet læderskede. Jeg har også lige fået en fin lille pennekniv med damask klinge og skæfte i stag. Den får jeg lige taget nogle billeder af i aften. Mvh. Jakob As time goes by...
15-05-2009, 10:17 AM
Hvordan mønstret i skæftet er opstået, er vist kommet helt af sig selv.
Carbon består af mange lag ganske fint vævet "stof" som er lagt sammen under MEGET stort tryk. Det bevirker at man får en MEGET stærk konstruktion som næsten intet vejer. Materialet er derfor super alle steder hvor man vil opnå stor stivhed og lille vægt (motorsport, cykelstel, rumteknologi). Eneste "problem" med carbon er prisen, selv om det er blevet meget billigere inden for de seneste år. Mønstret i skæftet er kommet ved at Jens har brudt de forskellige lag, der hvor skæftet er henholdsvis tykkere og tyndere. Hverken Jens eller jeg vidste hvordan det ville se ud, men jeg syntes det ser rigtig godt ud. Jens har så gjort et stort stykke arbejde i at få poleret så meget på det, at overfladen fremstår helt "glas" agtig, og har en rigtig flot dybde. Bemærk den lille detalje hvor Jens har lagt et tyndt stykke rød mellemlæg ind i skæftet (helt oppe ved "stoppet" på skæftet), en fræk og rigtig fed detalje, som lige viser at der er tænkt lidt mere over kniven en bare lige....... Så sammenspildet mellem det uense skæfte og den lige så levende klinge er i mine øjne rigtig rigtig flot. Jacob
15-05-2009, 10:35 AM
..
19-05-2009, 07:17 PM
Ingen tvivl skal der være om at Jens laver fantastiske knive.
Har selvfølgelig også en selv. Jeg stod og skulle bruge en til mit arbejde (pædagog) så det skulle ikke være en kæmpe dolk. Så Jens kom med dem ide at få en lille "snitte" kniv så som jeg kunne bruge til noget hygge snitnig rundt om båle og sådan. ![]()
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|