ADVARSEL: Køber fra Malaysia
Ingen fare ved kontonummeret - men hvis han har skulle kort nr (og evt sikkerhedskode) så er der en vis risiko. Selve kontonummeret er uden betydning i den sammenhæng
Hvad der oftest sker er, at der kommer en eller anden tilbagemelding - nu med et nyt forslag - de æder sig langsomt ind på en, med flere oplysninger, tilbud om at sætte penge ind - som så kan føres tilbage efter deres regler uden man har fuld kontrol osv.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har flere gange fået henvendelser fra Malaysia. Når jeg så siger, at jeg selv ofte er i Malaysia, og kan tage det ur, de er interesseret i, med derned, så stopper korrespondancen fra deres side med det samme. Hmmm?
Det er 100% scam!
Svar
Below is my delivery address and telephone contact, do let me know the cost of shipping by fedex, and do forward your bank details for the bank transfer so that I can able to visit my bank.

Alan Garett

# 10, Jalan Kenari 6,

Bandar Puchong Jaya,
47100 Puchong, Selangor

Malaysia

Tel: +60129253867

Regards

Alan
Svar
Man kan vel bare registrere som sælger hos PayPal - og så bede om at få penge ind på sin paypal (email) adresse - den kan de ikke lave meget sjov med - og så ellers ikke kommunikere mere - men erkendt, det er sikkert i 99,468% af alle tilfælde spildt tid

I virkeligheden sker der normalt heller ikke spor ved at give sine bankoplysninger, men svindlere tager det ofte som når vi andre ser en flyder bevæge sig i overfladen.
DER ER BID og så kommer fortsættelsen - gab hvor irriterende

I denne uge har jeg haft et Nigeria brev hvor jeg kunne hjælpe en enke med at få penge ud af landet. Penge modtaget af manden som tak for ... , men andel 2 Mio US$ OG jeg har fået besked om at at det Hollandske Lotto har trukket min mail adresse ud, for at skabe større brug af internettet - og jeg er vinder af ikke mindre end 110.000 € - så det har været en god uge
Icon_e_confused
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej med Jer.
Er også blevet kontaktet af Young Clavan ligesom Morten.
Hørte Morten noget fra ham?
mvh
A.
Svar
Jeg har ikke hørt mere fra ham

nissen Skrev:Hej med Jer.
Er også blevet kontaktet af Young Clavan ligesom Morten.
Hørte Morten noget fra ham?
mvh
A.
Svar
Jeg er også blevet kontaktet af en int køber fra Malaysia og er ikke vild med det uanset hvad - vil foretrække at handle i DK.

Man kan vel bare takke pænt nej og sige, at man ikke handler udenfor EU eller?

Har nogen handlet med en fra Malaysia, hvor alt var ok?

Mvh
Svar
Citat:Har nogen handlet med en fra Malaysia, hvor alt var ok?
Jo, jeg har. men det sker gennem eBay / andre internationale forumer, ikke ved at "køberen" kontakter folk på en lille national urforum. Og det sker kun når en sælger noget samlerstof - ikke når man annoncerer lidt brugt stangvare på vintageure.dk.
Hey - man kan læse den mellem linierne når der er (et primitivt) bondefangeriforsøg igang.
Brug ikke jeres tid med de her svindlere... (du bruger ikke hellere tid med en rumansk gypsy, som prøver at sælge en "guldring" til dig på gaden. Man går bare videre og ignorerer snydepelsen. Hvorfor skulle man opføre sig anderledes på nettet ?!)
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Young Clavan har også kontaktet mig. Altså, det kan kun være svindel. Hvem fra Malaysia skulle kontakte en Dansker som han aldrig har mødt og kun udvekslet en email med, for herefter at overfører 20.000,-. Der findes forhåbentlig ikke nogen med så lav intelligens
Svar
Jo der gør ellers ville han ikke gøre det.....så for nyligt at en dame i Odense havde sendt 200k (tror jeg nok) til en konto i Nigeria(?) efter at have modtaget et brev/mail fra en eller anden ukendt person....så jo de findes - og jeg tror ikke at det har noget som helst med intelligens at gøre?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)