Små japanske "aha´er" !
Super lækkker "Monaco" Icon_cool

7S26 burde have en gangreserve på 40-42 timer når det er fuldt "optrukket". Uret er dog meget afhængig af en høj gangreserve for god præcision. En god gangreserve kan kun opnås ved at bruge uret meget og jævnligt - eller sætte det i en winder. Hvis du f.eks. løber ture, træner el.lign. så er det en god ide at smide dit SKX009 på, da det er rigtig glad for sådan en form for bevægelse Icon_e_smile Tyspisk, ved almindelig brug, vil gangreserven ligge på ca. 32-34 timer, frem for de opgivne "max" gangreserver Icon_e_confused

Jeg har mange 7S26 ure at skifte imellem, så de går alle i stå ret ofte. Selv, plejer jeg at gøre følgende:

1. Sætte det igang med et ryst
2. Ryste uret i cirkulære og "frem-og-tilbage" bevægelser i godt 1 minut.
3. Dernæst bærer jeg uret det meste af dagen
4. Inden jeg lægger uret, så gentager jeg pkt. 2
5. Gangreserven, som jeg derved opnår, ligger på omkring 38 timer.

Det skal siges, at jeg har et abejde, hvor jeg går, leger og tumler meget Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Den bredeste/højese chapter ring på en Seiko diver sidder på dette ur:

İmage

Formålet med størrelsen på chapter ringen er primært af optisk karakter, da den skal få uret til at syne både lavere og smallere.
Svar
Skal du have indstillet dag og dato på din 6139-7100, så er det let tryk på kronen for datoskift og hårdt tryk på kronen for dagsskift. Tak til Jens for tippet Icon_e_wink

İmage
Svar
Gummiremmem, som følger med SBDD001, er både den flotteste og mest behagelige Seiko gummirem, som jeg endnu har prøvet.

İmage
Svar
Mest positivt overraskende Seiko diver ? Tuna Can !

İmage

Derfor:

Super bærekomfort
God wrist presence
Lækker gummirem
Holdbar
God lume
Lækker dag/dato finish
Fede visere
Uperfekt = charme ....

Eneste minus for uret er, at aflæseligheden - grundet det stærkt doomede glas - ikke er helt i top ...
Svar
Det ligner stål, men er i virkeligheden titanium - "Brightz" med "Diashield" coating. Fordelen er, at uret er let som titanium, skinner som stål - og så er det langt mere modstandsdygtigt mod ridser end almindeligt 316L stål. Smæk det på et ur - så har du noget der du´r Icon_e_wink

İmage
Svar
Normalt er nedenstående diver extension løsning tiltænkt Seikos Marine Master ure. Løsningen er dog også valgt til SKZ205 - Seikos 40 års jubilæumsdiver model.

İmage

Billedet er taget fra <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.chronograph.com" onclick="window.open(this.href);return false;">www.chronograph.com</a><!-- w --> ´s forum
Svar
Joepete Skrev:Gummiremmem, som følger med SBDD001, er både den flotteste og mest behagelige Seiko gummirem, som jeg endnu har prøvet.

İmage

Synes, at den lækreste(behageligste) Seiko rem jeg har prøvet er den som sidder på en Tuna can...

MVH

SK
/SK
Svar
Det var det også for mig, SK, inden jeg prøvede remmen på SBDD001 Icon_e_wink
Svar
Min mindste Seiko er SCVS003 (Spirit). Den måler 37x44x12mm. Mit håndled måler 21cm i omkreds.

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)