Svar: 18
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Heisann!
Tenkte jeg skulle rette spørsmålet her inne - til dere gode hjelpere og eiere av Panerai-ur.
Jeg går i tankene om å kjøpe et Panerai som mitt neste ur - og da er jeg spesielt fascinert av PAM00212.
Men jeg undres; - er urets kasse forskjellig i form/design enn øvrige Luminor-modeller? Det ser slik ut, men tar jeg feil?
Da jeg ikke har tilgang til begge varianter her jeg befinner meg, tenker jeg raskeste vei til svaret er her inne...
•
Ja, luminor kasse og 1950 kasse. Modellen du ønsker har luminor kasse.
Kasserne er meget forskellige i form - vil mene 1950 kassen er den mest originale.
Men se på panerai.com, da vil du kunne se billeder fra forskellige vinkler.
Jeg har altid mest været til luminor kassen, men efter at jeg fik et med 1950 kasse, er det blevet min favorit. Den har bare en super form.
Torben aka
•
Svar: 372
Tråde: 10
Modtaget Likes: 45 i 18 svar
Givet Likes: 127
Submersible Skrev:Ja, luminor kasse og 1950 kasse. Modellen du ønsker har luminor kasse.
Torben aka
.. PAM 212 har altså 1950 kasse Torben

leJ
•
Ja undskyld det er rigtigt. Forvekslede den lige et kort øjeblik med et Daylight. Min fejl og tak for at du fik den rettet.
Men så er det i mine øjne den flotteste kasse.....
Torben
•
Svar: 18
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Takk, takk.....
Det var en umiddelbar tanke at kassene har noen nyanser som gjør de ulike, men ikke så lett å legge merke til uten at man kanskje har begge varianter for hånden.
Speaking of...
Siden jeg har en noe smal/tynn hånd, mistenker jeg 44mm å bli noe for "voldsomt". Stort sett har jeg ur fra 40-43mm.
Samtidig har jeg oppdaget at å bare fokusere på dimensjon ikke gir et helt riktig bilde av uret på hånden. Design av kassen kan gi følelsen av at et ur på 43mm kan virke like elegant/passende som et på 40,5mm.
Vet ikke om noen har erfaringer på det. Men de er jo noen powerful urverk, disse Panerai's....
•