Din favorit lænke ?
#11
Jeg er enig i at Omega lænkerne er lækre og godt forarbejdet i forhold til prisen, men i mine øjne mangler de en mere brugervenlig ledjustering end de pins den har nu. ALLE andre fabrikater her påskruet led efterhånden.

Omega 2254 lænken har en høj bærekomfort, men en begrænset levetid Icon_e_sad Har set en del Seamasters med 8-10 år på bagen, hvor lænken var færdig. Tror måske det kan være derfor den er udfaset...

/Mads
Svar
#12
Hej Mads.

OK. Har kun haft mit 2254 i et lille års tid. Du har ret i finjusteringen mangler. Hvad har du observeret, at problemet har været med din "færdige" 2254-lænke. Er det pins'ne?? Selve leddene er massive så der kan der vel ikke ske noget.... eller??? Hér bliver jeg lidt nysgerrig.

Hilsen Peter
Svar
#13
Der er 3 lænker som jeg synes er gode (kunne godt have listet et par mere, men vi må jo i grunden kun vælge 1)

Rolex Sub lænke
İmage

Doxa BOR lænke
İmage

Omega 2254 lænke
İmage

Af disse 3 vinder Sub pga. komfort og design jeg ved godt der er mange som elsker at hade denne lænke navnligt pga. låsen, men den virker og ser samtidigt godt ud.

Som tæt 2'er kommer doxa lænken som klart er den mest behagelige, men designet lidt gammeldags.

2254 er også meget behagelig, men den mangler micro justering og dette trækker ned, samtidigt så er fjederen i låsen et svagt led da den over tid ender med at knække.

Thomas
Svar
#14
Den "gamle" model fra Panerai - den fra 161'eren (stål/Ti) den ser bare godt ud, og er rigtig behagelig at have på.

İmage

İmage

İmage

LJK
Svar
#15
den nye rolex lænke er spitze. Har alt det som var savnet på den gamle: massive led, og nu micro extension, samt selvfølgelig screw in pins. ER vild med seamasterlænken, men den er nu overhalet af den nye Rolex-lænke, OG pins på den kan godt rasle ud, har hørt om flere tilfælde, hvor stifterne begyndte at drysse ud..

Vi snakker også om lænker i 5-7k klassen, og her kan Seiko, og what ever ikke følge med (har haft Seiko, det er low-budget sammenlignet med ovennævnte)


Mikael
Svar
#16
Jeg genopfrisker lige min hensigt med tråden, såfremt den skulle være glemt ... :

"Her er chancen for at bringe din lænke frem i lyset. Den kan være dyr, billig, sjov, anderledes, understøttende ... eller ? Du bestemmer helt selv, hvorfor du lige netop peger på den du gør. Dette er jo det dejlige ved urforum.dk: Plads til alle, plads til forskellige prisklasser, præferencer og meninger. Tak for et godt forum !"

Det er altså ikke udelukkende komfort, som er i spil her - snarere den enkeltes præferencer. Ej heller, har det være min hensigt, at der skulle kåres ÉN vinder-lænke ... Det kan jo i sagens natur være svært, når vi hver især har forskellige præferencer, økonomisk rådighedsbeløb og indsigt i urverdenen.
De venligste hilsner, John
Svar
#17
Hej

Breitling er min favorit, men den nye Rolexlænke som sidder på 116710 er måske nok den bedste Rolex har lavet, men den der sidder på JLC Master Compresser er kvalitetsmæssig nok den bedste, men Breitlinglænkerne er langt federe og i en superkvalitet og med skruer istedet for stifter, så min stemme går til Breitling. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
#18
Det er stifterne i 2254 der bliver slidte og resulterer i en "løs" lænke. Desuden er stifterne i de aftagelige led et problem da de som Mikael skriver ikke altid sidder lige godt fast. Personligt har jeg dog aldrig tabt en stift, men de sidder meget løs nogen gange.

Ellers en super lænke, men pins´ne skulle have større diameter og i de udskiftelige led skulle der være skruer frem for stifter.

/Mads
Svar
#19
Hej Mads.

OK. Så jeg kan næsten forstå, at det er anbefalelsesværdigt at få skiftet stifterne ud minimum samtidigt med et periodisk eftersyn. Du skrev, at din lænke var kaput efter "noget tid". Skulle det forstål sådan, at ledene var ødelagt, eller kunne det hele ordnes ved at indsætte friske stifter???

Hilsen Peter
Svar
#20
Problemet er at stifterne i hele lænken er tynde og derfor slides relativt hurtigt. Disse stifter kan ikke skiftes desværre. Det er kun stifterne i de aftagelige led der kan skiftes, men det hjælper jo ikke alverden når dem i selve lænken også er slidt.

Så der er ikke noget at gøre end at skifte lænken Icon_e_sad Jeg har haft to SM hvor lænken var så slidt at jeg ville skifte den hvis jeg skulle være glad for uret. De var hhv. 7 og 9 år gamle.

Mit bedste råd er at holde lænkens led rene så skidtet ikke gnaver og slider yderligere og nedsætter levetiden.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)