01-04-2009, 03:44 PM
Skulle en 16520 Daytona U-serie med SEL-ndestykr ikke have luminova skive, eller er der osse nogen med tritium skive?
Takker endnu engang
Takker endnu engang
|
Daytona novice spm om Daytona
|
|
01-04-2009, 03:44 PM
Skulle en 16520 Daytona U-serie med SEL-ndestykr ikke have luminova skive, eller er der osse nogen med tritium skive?
Takker endnu engang
01-04-2009, 06:36 PM
Den er født med tritium skive og er så blevet opgraderet med en SEL lænke.
Begge dele kunne du have set ved at læse det indlæg startet af Larzovic Kig i skemaet. Det er ganske informativt. Det at købe semivintage og vintage Rolex er en lære proces og man kan godt glemme at springe over hvor gærdet er lavest. Men det ved du jo. Mvh Klaus Mvh Klaus
01-04-2009, 08:11 PM
Hej Peter.
Jeg har også set den Daytona til salg. Det er lidt et minus den ikke har den oprindelige lænke men omvendt er SEL lænken bedre. Hvis du er meget heldig kan de oprindelige lænker findes. Pt. har jeg set en så godt som ny for ca. 5.500,- Det er lidt den samme pris for SEL lænken. Det jeg egentlig vil sige er at prisen virker meget fornuftig. Der findes ikke mange Zenith Daytona'er til den udbudte pris i god og komplet stand og så i DK. Mvh Klaus Mvh Klaus
01-04-2009, 08:42 PM
Klaus,
Hvis du kigger på hvad der står under det diagram du henviser til, står der at der findes overgangsmodeller flere steder. Én af dem er at der findes U-serier med tritium skive og med SEL. Jeg har derimod aldrig set et originalt ur med luminovaskive og uden SEL. Altså sker overgangen til SEL før overgangen til luminova. Det ur i nævner er altså født med den lænke, og anses af nogle samlere for at være en interessant overgangsmodel. Mvh Henrik
01-04-2009, 09:14 PM
Hej Henrik.
Godt at høre fra dig! Det skulle være underligt om ikke uret er født med tritium skive. Om dette ur oprindeligt kom med den ene eller anden lænke ved sælger måske. Men som køber kan man vel konkludere at begge kombinationer er mulige og måske er denne den bedste og mest interessante. Mvh Klaus Mvh Klaus
01-04-2009, 09:25 PM
Synes så absolut at det er et godt køb der kombinerer samlerur med moderne komfort. Og jeg ved at det nævnte ur er i ualmindelig flot stand.
Hvis man som køber gerne vil være sikker på at lænken er den originale til uret, kan man jo tjekke at datokoden på spændet er korrekt. Mener at Mads har lavet en oversigt - ellers findes den på Oysterinfo.de Mvh Henrik
03-04-2009, 01:38 PM
Henrik H Skrev:Synes så absolut at det er et godt køb der kombinerer samlerur med moderne komfort. Og jeg ved at det nævnte ur er i ualmindelig flot stand. Mads' oversigt ligger på: [url]"http://vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=312" onclick="window.open(this.href);return false;">http://vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=312[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|