Svar: 69
Tråde: 7
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg ved godt at automatik ure ikke er lige så præcise som quartz ure og da dette 2220.80.00 ur er mit første med automatik bliver jeg nødt til at spørge jer.
Det er jo et COSC ur hvilket betyder at det må miste -4/+6 sekunder i døgnet (er det ikke rigtigt...?)
Mit ur mister ca 45 - 50 sekunder på ca 14 dage - er det godt nok for det er jo inden for "rammerne"?
Men jeg mener, det burde vel hedde man får lidt ekstra sekunder og man mister lidt ekstra sekunder; men mit ur er altid bagefter og aldrig foran, hvis jeg sammenligener med fx tekst-tv på TV2 efter et stykke tid...
Bør jeg kontakte min urmager?
•
Svar: 472
Tråde: 16
Modtaget Likes: 3 i 1 svar
Givet Likes: 4
Hej!
Der kan godt være lidt forskel på hvor hurtigt uret går, alt efter hvordan det ligger om natten. Prøv at lægge det med glasset op / ned el. på siden i nogle dage(nætter), for at se om den ene el. anden stilling giver en forskel.
Personligt ville jeg ikke gøre noget ved 50 sek. På 14 dage.
Mvh Clubman
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Ja mindre end - 4 sek er jo inden for rammerne. Man mister ikke lidt nogle dage og vinder noget nogen andre, generelt enten mister, eller vinder man.
Det er lidt mere surt når det taber end når det vinder synes de fleste. Du kan jo stille det 1 min for hurtigt, så går det rigtigt i ca 20 dage - så det er jo til at leve med.
HVIS du idag har det liggende på siden om natten, så prøv at lade det ligge på ryggen istedt - så taber det mindre mens det ligger.
Det kan justeres, men jo ikke til at gå præcist, og det går inden for COSC så det skal kun være hvis du vil prøve at få det til at gå 4 sek for hurtigt i stedet - men det er altså en vis usikkerhed for om det lykkes
vh
•
Svar: 1,515
Tråde: 96
Modtaget Likes: 8 i 5 svar
Hvis ellers det er et stabilt tab (lige meget hver dag), så prøv at ekserimentere lidt med at ligge det i forskellige stillinger om natten (krone op, krone ned, glas op, glas ned osv.). Du kan sagtens være heldig at finde en stilling hvor det vinder et par sek. over natten. På den måde kan du faktisk ha' et ur som altid er "spot on"
•
Claus_K Skrev:Hvis ellers det er et stabilt tab (lige meget hver dag), så prøv at ekserimentere lidt med at ligge det i forskellige stillinger om natten (krone op, krone ned, glas op, glas ned osv.). Du kan sagtens være heldig at finde en stilling hvor det vinder et par sek. over natten. På den måde kan du faktisk ha' et ur som altid er "spot on" 
Generelt set vil det tabe mere når det ligger på siden end hvis det ligger på ryg eller mave og sover (under dyne naturligvis

)
vh
•
Hmm her under 24 timer efter er uret 8 sekunder bagefter tekst-tv på TV2... (havde uret til at ligge på siden med kronen oppe i nat...)
•
Sløjdlæreren Skrev:Hmm her under 24 timer efter er uret 8 sekunder bagefter tekst-tv på TV2... (havde uret til at ligge på siden med kronen oppe i nat...)
Jamen hvorfor gør du dog også det - du har et ur der går for langsomt og jeg skriver som de andre:
Generelt set vil det tabe mere når det ligger på siden end hvis det ligger på ryg eller mave og sover (under dyne naturligvis

)
vh
og så lægger du det på siden, hvor det jo vil gå langsommere. Prøv at lade det ligge på ryggen, og hvis det er det det altid har gjort og alligevel taber mere end du vil leve med, så lad det justere
vh
•
Mit ur har altid ligget vandret med glasset op ad - jeg prøvede kun i nat at ligge det på siden, da der i et andet indlæg blev foreslået at ændre placering, således at uret måske ville kunne gå hurtigere...
8 sekunder er ikke meget (nu er det så 9 sekunder...) men uret er kun 5 måneder gammelt...
•
Svar: 742
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Du skriver 45-50 sek. på 14 dage det er jo ret ok vil jeg mene, jeg ville nok ikke bruge tid på at få det justeret.
Alternativ kan du jo sætte det 2 min foran så er der lidt tid til du skal stille det igen og du kan i den mellemliggende periode højest komme for tidligt
Thomas
•
Sløjdlæreren Skrev:Mit ur har altid ligget vandret med glasset op ad - jeg prøvede kun i nat at ligge det på siden, da der i et andet indlæg blev foreslået at ændre placering, således at uret måske ville kunne gå hurtigere...
8 sekunder er ikke meget (nu er det så 9 sekunder...) men uret er kun 5 måneder gammelt...
Jamen det går langsommere når det ligger på siden jo. Ind til service, du vil ikke leve med det kan jeg mærke
vh
•