WR 12,000 meter
#31
Tio Malo Skrev:
Citat:Der sniger sig ikke He atomer ind i uret når man dykker med det! Der kan dog komme He ind i uret, når uret kommer med i dekomprimeringskammeret. Og¨disse kan i visse tilfælde ikke slippe hurtigt nok ud, når man returnere til atmosfærisk tryk. Derfor oplevede nogle at glasset sprang af uret, hvilket gjorde at He Escape Valve blev udviklet.

Jamen selvfølgeligt ikke - det sker i dekomprimeringskammeret Icon_e_biggrin
Så meget giver jeg dog at når uret kommer til overfladen ligeledes i et dekomprimeringskammer, eksploderer den næppe - det ville uret gøre hvis man fik det hejset til overfladen hurtigt... (som ikke sker).
Med dekomprimerede hilsen - John
Ja det bliver jo lidt på gættebases. Rigtigt lange dybe dyk kræver jo ophold i beholdere flere gange under opturen og igen vel oppe, med mulighed for at Helium over tid kan trænge ind i uret under tryk
Trænge ind sker vel gennem alt hvad der kan tænkes af bitte små åbninger og langsomt over tid - ligesom trykket er udefra og ind - på glas overside f.eks.
Når man så kommer ud, så kan man tænke sig at helium ikke kan slippe ud hurtigt nok gennem de små åbninger det kom ind gennem, og når trykket nu er indefra og ikke udefra, så kan det måske trykke glasset ud af uret (nok lettere end at trykke det ind)
Det er jo den beskrivelse man kan læse, at glasset kan "ploppe" af?

Nå bare et gæt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: