Porsche 928
Her er lige endnu et bil relateret spørgsmål.

Min kære morfar tynder ud i bilparken, min onkel får s600 og min mor får 928'eren. Sagen er den at mine forældre ikke har plads eller særlig meget lyst til at have endnu en bil stående. De har så spurgt mig om jeg havde lyst til at få den. Jeg blev selfølgelig glad indtil jeg fandt ud af hvad den ville koste mig at forsikre Icon_e_surprised Icon_e_surprised

Er det muligt at bilen kan forsikres i min fars navn selvom jeg bor på Frederiksberg og han bor i Aarhus?
Er det noget med man kan tage et kursus som ung der gør forsikringen bliver billigere?
Den er fra 1990(mit fødeår), hvornår bliver den veteran, og hvor meget falder forsikringen så?

Hvis dette ikke er muligt, hvad ville i så gøre?
Syntes det er synd at sælge den da det har været min morfars fra ny, og jeg har en masse gode minder om bilen fra da jeg var barn. Har bilen overhovedet godt af at blive opmagasineret?
Svar
Du kan ikke forsikre (lovligt) i din fars navn - forsikringen følger brugeren af bilen.
MVH Jesper
Svar
Mig bekendt er de sidste huller lukke med hensyn til de ejer og bruger forsikringer som var meget brugt engang,
jeg kan heller ikke på nogen måde anbefale disse forsikringer (har selv været i klemme med en Alfa engang)
husk på du heller ikke optjener anciennitet med disse forsikringer.

Hvad man kan gøre for at få en billigere forsikring er meget forskelligt fra selskab til selskab,
nogen bruger køre kursuser,min onkel gå op i gamle biler mener han har fortalt mig at det er 25 år i dag der gør en bil veteran.

Jeg ville tænke mig rigtigt godt om Kristoffer en 928 er ikke en easy/billig dame at holde kørende,
måske det slet ikke er de faste udgifter til staten og forsikring selskabet du bør overveje mest.

Hvis det gøres rigtig (og det koster altså også penge) så tager en bil ingen skade af at stå,
var jeg dig ville jeg overveje det hele meget nøje måske de bedste minder vil blive bevaret hvis du solgte bilen,
så kunne du gøre så meget andet med pengene måske på noget som du var sikker på at du havde råd til at beholde/passe,
som så ville minde dig om din morfar men det er et svært valg.

Bilen hvor følelser er blandet ind i er de bedste eksempler på at biler ikke bare altid er biler,
men jeg har også set flere tilfælde hvor folk er blevet "hængende for længe"

Til sidst vil jeg gerne komplimenterer din morfars smag inden for biler Icon_cool Icon_cool Icon_cool Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Ikke dårligt! Er det en s eller en gt?
Den var vild tilbage i halvfemserne! :)

//Berg
Svar
Han har siftet de store ud med en lille A200d, lidt nemmere at komme rundt i og parkere.
Det kan godt være du har ret Stensbjerg, måske er det ikke det smarteste at overtage den lige nu. Jeg vil snakke med min onkel om ikke han kan passe på den for mig indtil jeg er klar til at overtage den. Han er en kæmpe bilnørd, og har en stor garage med plads til den. Der ved jeg også den vil blive passet på. Så kan jeg jo altid tage derud og kører en søndagstur i den.
Det var faktisk den hurtigste serieproducerede bil i verden da han købte den, ret sejt.
Sjovt som man kan have følelser for sådan en gammel bil.
Tak for rådet Jacob, altid godt med en der har lidt erfaring indenfor området!
Svar
berg Skrev:Ikke dårligt! Er det en s eller en gt?
Den var vild tilbage i halvfemserne! :)

Det er en s4 med 320 heste, den er griner nok at kører i Icon_e_biggrin1
Svar
Kristofferj Skrev:Det var faktisk den hurtigste serieproducerede bil i verden da han købte den, ret sejt.
!
Ked af at skuffe dig, men det passer ikke.
Porsche lavede på det tidspunkt en 959 som var hurtigere... Den var faktisk ret syg, men lignede noget underligt noget, da det var en forlænget 911. Anhways, dengang var det Ferrari F40 som kunne prale med at være den hurtigste, V8, dobbelt turbo og 478 hk = 324 km/h... Ca 50 km/h hurtigere end hvad 928'eren var opgivet til.

//Berg
Svar
berg Skrev:
Kristofferj Skrev:Det var faktisk den hurtigste serieproducerede bil i verden da han købte den, ret sejt.
!
Ked af at skuffe dig, men det passer ikke.
Porsche lavede på det tidspunkt en 959 som var hurtigere... Den var faktisk ret syg, men lignede noget underligt noget, da det var en forlænget 911. Anhways, dengang var det Ferrari F40 som kunne prale med at være den hurtigste, V8, dobbelt turbo og 478 hk = 324 km/h... Ca 50 km/h hurtigere end hvad 928'eren var opgivet til.

Du har ret, pardon.
Jeg syntes at have læst det, men det hurtigste serieproducerede bil solgt i usa i 83.
Tak for rettelsen. Den f40 er også en af de fedeste Ferrari'er nogensinde
Svar
Den er så fed den F40, så en i allerød i sidste oppe ved formula, hold kæft hvor er den fed!
Men tillykke med 928'eren, du er en priviligeret herre! :)
Selv uden boxer motor er den et ikon i porsches verden! :)

//Berg
Svar
Der er desværre kun lavet lidt over 1300 hvis jeg husker rigtigt. Og priserne går nok kun en vej, OP!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)