Hvor Vandtæt?
Har lige fået anskaffet mig mit første "rigtige" ur, et Rolex GMT Master II. Men hvor vandtæt er det egentlig hvor forsigtig skal jeg være med bad, stranden osv.?

På forhånd tak

// Hedegaard
Simon Hedegaard
Svar
Er sikker på det er 300 m, og det skulle gerne kunne holde til en dykker tur, med mindre du vil prøve at sætte dybde rekord Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Micki Jensen Skrev:Er sikker på det er 300 m, og det skulle gerne kunne holde til en dykker tur, med mindre du vil prøve at sætte dybde rekord Icon_smil

Hvis det er den "gamle" model,skal nok ikke gå ned på 300M. Det er "kun" vandtæt til 100M, men du kan godt svømme med det.
Ved ikke med den nye, med det ser ud som om, den har triplock krone ligesom SUB og SD, og de kan jo holde til 300M eller mere.
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
Hmm mærkeligt, syntes også jeg har hørt 300m. Men rolex´s homepage siger 100m for en master II? .

Mener at de tidlige gmtér,(ikke master II), var nede omkring 30-50m? .

Mvh Clubman

Ps. skal vi ikke se et billede? .
Svar
Clubman Skrev:Hmm mærkeligt, syntes også jeg har hørt 300m. Men rolex´s homepage siger 100m for en master II? .

Mvh Clubman

De første 6542 og 1675 var 50m Alt efter sen 60'erne er 100m, så vidt jeg husker.

M
Svar
INFO
http://www.rolex.com/en/index.jsp#/en/co...e/details/

Morgan Jones Skrev:
Clubman Skrev:Hmm mærkeligt, syntes også jeg har hørt 300m. Men rolex´s homepage siger 100m for en master II? .

Mvh Clubman

De første 6542 og 1675 var 50m Alt efter sen 60'erne er 100m, så vidt jeg husker.

M
Svar
Takker for svarene. Og det er "kun" vandtæt til 100m men vhad betyder det i praktæt nogen der har erfaringer de vil dele!

Og smider et par billeder op her i løbet af ugen!
Simon Hedegaard
Svar
Rolex har ry for at lave robuste ure og der er også derfor man ser mange gamle ure der har været brugt over 25-30 år og som stadig er intakte. Personligt ville jeg ikke hoppe i vandet med et plexi glas ur og efter min erfaring kan man bade med alle rolex ure så længe kronen er skruet ind. Kort sagt ville jeg ikke have noget problem med at dykke med et nyere rolex ur så længe det har været tryktestet.
Svar
Du kan uden problemer bade og svømme med et 100m ur. Jeg vil ikke råde til dyk over 10-12 meter.
İmage
Svar
Du kan sagtens dykke med en GMT - min har været i de ca. 35 meter jeg selv tåler lige uden blandede gasarter...
Men som med alt andet, vigtigt at få uret trykprøvet først (hvis det er ældre end et - par år eller tre).

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)