Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie?
Hejsa

Endnu et af mine efterhånden sjældne besøg herinde...
Jeg har nu haft mit Rolex Submariner i 2 år (garantipapiret siger 3 år, men det var ubrugt det første år). Jeg har brugt det stort set hver dag, og det er oftest blevet stillet med ca 20 dages mellemrum (kronen er altså ikke skruet på dagligt).

Til sommer skal jeg både ud og sejle i Danmark og på "badeferie" i Sydfrankrig. Især i Sydfrankrig vil jeg gerne have muligheden for at beholde uret på mig 24/7, og vil derfor gerne kunne bade på stranden, og evt. også snorkle lidt (4-10 meters dybde måske).
Bør mit ur efterhånden tryktestes, eller have skiftet pakninger, eller kan det godt klare sig endnu? Jeg skal ikke dykke rigtigt med det.

Mvh. Martin
Svar
skyl med rigeligt postevand efter hver havvands besøg, og nyd trygt din ferie!!

MVH

SK
/SK
Svar
Hej

Jeg kan kun tilslutte mig SK indlæg.

MVH Peter
İmage
Svar
Ok. Tak for jeres svar.

Hvornår vil I så vurdere, at det er tid til en tryktest eller et skift af pakningerne?
Og bør jeg også blot gøre det samme efter en tur i poolen med klorholdigt vand?

Jeg vil gerne udskyde et eventuelt service så længe som muligt. Uret går efterhånden +1½ sek/døgn, hvilket er en svag forøgelse, men det er jo absolut ikke til at klage over. Jeg er fantastisk tilfreds Icon_e_biggrin
Men jeg synes, at det er så pænt at den nuværende krone på mit ur sidder som den gør, når man har spændt den (den vender "rigtigt", hvis man lægger uret ned på siden):
[url]"http://www.student.dtu.dk/~s052285/Billeder/Ure/Blandede_28.12.08/IMG_0523.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.student.dtu.dk/~s052285/Bill ... G_0523.JPG[/url]
Og så vidt jeg har forstået, så skifter man også kronen samtidigt med service. Gør man det også ved skift af pakningen?

Mvh. Martin
Svar
Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener, når du skriver "kronen er altså ikke skruet på dagligt". Kronen bør altid være skruet fast/i. Anyway, dit ur er sikkert helt fint, men personligt ville jeg da lige lægge vejen ind forbi Klarlund og få det tryktestet inden badeferien, hvis det ikke er blevet tryktestet i 3½ år.
Svar
Jeg har 2 divere et ORIS og et SEIKO.

Et ORIS fra 2007 og et SEIKO fra 1990 som lige har være til service hvor
det bla. blev tryktestet,der var ingen grund til at skifte pakninger den kunne hvad den skulle (200m) de har aldrig været skiftede

Med ORISet (2000m) har jeg fået at jeg min. de første 5 år ikke behøver at tænke på noget.

Kan ikke forstille mig at Rolex kører med dårligere pakninger,har aldrig hørt om at man
skal have skiftede kronen ud ved service men det kan din urmager helt sikkert give
dig svar på.

Så som nævnt nyd du din badeferie og dit dykkkerur og skyl efter med
rent vand (til uret) og kolde øl/drinks til dig Icon_cool
Svar
Hej Martin.
Hvis jeg var dig ville jeg have ro i sindet. Det koster dig 2-300,- at få det tryktested hos Klarlund og det tager få minutter.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hvis man bruger sit ur i vand, er det altid en god ide at få det tryktestet 1 gang om året.
Mange dykkere gør det f.eks. lige inden sæsonen begynder.

En tryktest er bare om uret er tæt, de skifter ikke noget hvis uret klarer testen.

Det er en god ide, for der kan godt være små og usynlige skader, f.eks. hvis glasset har fået et slag, så glaspakningn er 1/100mm defekt.

Jeg vil i dit tilfælde få det tryktestet lige inden ferien, så er der ingen tvivl.
İmage
Svar
Til ca 300 kr for den sikkerhed er jeg slet ikke i tvivl. Skal de under vand, så tag den sikkerhed med. Sandsynligvis sker der intet selvom du ikke gør det, men sikkerheden er rar, og omkostningen og irritationen HVIS der trænger vand ind er så stor at den lille pris for test klart vinder.
Der er en del steder vand kan komme ind hvis man er rigtigt uheldig Du er selv ind på kronerør som man jo bruger ind imellem når man som du stiller uret - glasset er en mulighed - på kronografer er pushers en mulighed, hvorimod bagside normalt holder ret godt.

Ind til test og nyd ferien - det er ellers ikke meget man hører til dig herinde mere

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
PSAN Skrev:Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener, når du skriver "kronen er altså ikke skruet på dagligt". Kronen bør altid være skruet fast/i. Anyway, dit ur er sikkert helt fint, men personligt ville jeg da lige lægge vejen ind forbi Klarlund og få det tryktestet inden badeferien, hvis det ikke er blevet tryktestet i 3½ år.
Jeg mente blot, at jeg ikke stillede på uret dagligt, og dermed ikke drejede/skruede på kronen særligt ofte. Den er selvfølgelig normalt skruet fast Icon_smil

hannover_dk Skrev:Til ca 300 kr for den sikkerhed er jeg slet ikke i tvivl. Skal de under vand, så tag den sikkerhed med. Sandsynligvis sker der intet selvom du ikke gør det, men sikkerheden er rar, og omkostningen og irritationen HVIS der trænger vand ind er så stor at den lille pris for test klart vinder.
Der er en del steder vand kan komme ind hvis man er rigtigt uheldig Du er selv ind på kronerør som man jo bruger ind imellem når man som du stiller uret - glasset er en mulighed - på kronografer er pushers en mulighed, hvorimod bagside normalt holder ret godt.

Ind til test og nyd ferien - det er ellers ikke meget man hører til dig herinde mere

vh

Jeg bliver glad ved alle de optimistiske kommentarer, men jeg må også sige, at jeg er noget skeptisk. Det vil være så ærgeligt, hvis værket får fugt.
Tror at jeg giver det en test, og så kan jeg jo ved den lejlighed lige kigge mig lidt omkring i Klarlund.

Nej, jeg får ikke brugt så meget tid herinde. Det er lidt kedeligt, for det er virkeligt interessant at følge med.
Jeg har bare meget travlt, og jeg kommer nemt til at bruge alt for meget tid på diverse fora.
Desuden så er det bare farligt at være herinde, for jeg risikerer bare at blive fristet til at få et ekstra ur, og det tør jeg ikke!

Mvh. Martin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)