Citizen cosmotron
Kan godt huske teksten "do not oil" da jeg havde et Cosmotron adskilt for at lokalisere et problem med datoskift. Der sidder en lille arm som skal kunne glide frit og derved bestemme om der settes dag eller dato alt efter om uret vender op eller ned. Kunne forestille mig at den ville klistre fast til værkpladen hvis den bliver smurt.
---
Tommy
Svar
hej, nu skal i bare høre hvordan det gik hos urmageren. han havde ikke et batteri der passede i tykkelse, så vi prøvede med et i samme Ø men tyndere, og uret gik ikke i gang. Så jeg gik så hjem og legede urmager da jeg selv havde et der passede, og balancehjulet begyndte da også at køre men viserne kørte ikke med dvs sige at sekundviseren kørte ca 10 sek., balancehjulet blev med at køre fint, undervejs i den proces knækkede vist en lille skrue som skal holde batteribøjlen fast Icon_redface . Så jeg tog batteriet af igen og skruede bagsiden på, og det var så det, og det var jo på godt jydsk træls Icon_cry. Er der nogen af alle de venlige mennesker her der kan bruge det til reservedele er jeg klar til en handel, bortset fra glasset er uret og den org lænke pæne,

I den bunke jeg fandt uret var et mere som også så lidt anderledes ud

İmage

İmage

İmage

kasse Swiss made , urværk fra Tyskland, jeg vil mene uret er totalt havereret men alligevel nok ikke ikke man ser hverdag et quarts ur hvor værket ligger under den blanke plade

og så lige en ting mere --- idag har jeg købt et Seiko automatic hi beat, betyder hi beat et det går med flere svingninger eller hvad, -- man er nødt til at spørge når man er ny og uvidende.

til DJmon og Tommy, vil jeg lige spørge om navnet Ebstrup siger jer noget ????
og husk at et gammelt ur bare er nyt ur der er blevet ældre
Svar
?
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
når jeg er ved at spørge ----- er der ikke en der kan forklare mig hvad det betyder at et urværk er af en eller anden caliber
Svar
DJmon Skrev:Jo et HIbeat kører et højere svingningstal som i teorien skulle give forøget precision. især et udfald mod quartzurenes indmarch i 70erne.
jeg har et enkelt Tressa hurtig svinger og jeg synes at lyden fra det er lidt stressende. men kan ikke høres på afstand.

Ebstup ?
Jo jeg kan se at det er dit efternavn eller mellemnavn ?

har vi ikke handlet på QXL
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)