Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Tio Malo Skrev:Citat:Jeg synes det er tankevækkende at vi alle sammen er glade for at få penge, som egentlig var vore egene til at starte med.
My Man, Morgan.
Men den igen - urnørdterne er just ikke kendte for at stå i fortropperne af oprør og protester... de klager kun hvis de køber et gammel armbåndsur fra 19-hundred-langkål fra nettet og det viser sig at have et - par ridser på sig
Usandsynligt god weekend !
John
Ja det kan få "os" op på mærkerne

.
Nå men glæden (som da er til at overse) kan vel ligge lidt i at med en skat på 35/50% på pengene, ja så får man, hvis man venter topskat/udligningsskat (godtordigen) som pensionist, faktisk en gave på 3.600 bare af de første 15 k og har man en del mere i SP, så kan man samlet få en ren gave på 5-8 k og det er det vel ok at smile lidt af.
Jep - super weekend til alle - for en gang skyld i aften med smørrebrød - luksus stykker fra slagter Bro på Gentofte gade - nemt når ungerne med påhæng kommer
vh
•
Svar: 1,515
Tråde: 96
Modtaget Likes: 8 i 5 svar
Morgan Jones Skrev:Jeg synes det er tankevækkende at vi alle sammen er glade for at få penge, som egentlig var vore egene til at starte med.

Jeg er overhovedet ikke glad
Jeg er sk!de sur over at ATP har tabt en betragtelig del af mine penge:
ATP's side er oppe igen, og jeg kan konstatere at siden 31.dec '07 hvor der stod 23.000.- var der pr. 31.dec '08 kun 17.500.- tilbage. Derudover er der sikkert tabt yderligere ca. 10% til nu.
Altså er min værdi faldet fra 23K til 16K - så mao. er der cirka 10K tilbage efter den fordelagtige 35/50% skat.
Men okay - for at være helt ærlig - så anede jeg ikke at jeg havde en SP opsparing, så 10K er da bedre end ingenting
•
Svar: 766
Tråde: 131
Modtaget Likes: 25 i 15 svar
Er også lidt øv over det, men ATP kunne ikke vide vi nok skulle ha dem nu og de har prøvet af skaffe os mest muligt,..via invisteringer.. som vi nok var glade for hvis det havde givet overskud og flere penge..
Tja jeg er også gået fra ca 23500 til ca 17000 og så det der går fra i 09 men ca 10.000 er da også penge..
så nyt brugt ur bliver det nok..( jagter nok en omega 22.54.50 00) til den tid..
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Ja de SP penge ender nok med et meget begrænset beløb.
MVH Peter
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Svineheld; jeg har ikke så meget som kigget på SP saldo, er lidt for vandt til at få breve fra ATP som fortæller at jeg få tit og hint pension kr. 122,75 per måned fra den dato jeg fylder 65.
Jeg ville bare spare mig denne gang for høj blodtryk
Meeen, så viste sig at jeg netop pga. træthed over de der breve fra ATP jeg havde skiftet SP´en til min lille andelskassens regí.
Der ligger ca. 20K som den lille gode pengeinstitut
ikke havde nået at investere...
Så - 20K + renterne venter for at blive hejset hjemme per 1. juni
Jeg må tilhøre en uhyre lille minoritet af folk som ikke blev ramt af stock market crash (med sin SP).
Har faktiskt lyst til en Pepsi GMT / GMT II som det også bliver.
Cheerio - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•