Sådan kan man også bruge 100$
Faldt over det her på nettet. Det er fra mit fødselsår, og måned - så i nostalgiens tegn, slog jeg til.
Det går og fungerer glimrende (bekræftet efter tilstandrapport hos Krognos) Icon_e_biggrin

Noget der kan knytte et par ord til værket - 6138?
(Det kan da ikke være helt skidt, når det fungerer perfekt efter 31 år?)

İmage
Svar
Tillykke med det Claus, jeg har selv et 6138-8020 fra '76 som også kører upåklageligt.

6138 er et kolonnehjuls værk så som du siger kan det jo ikke være helt skidt.

İmage

Thomas
Svar
Til lykke med at have fundet et ur fra dit fødselsår - det er jo sjovt at have et sådant. Særligt, når du har fundet så smukt et ur Icon_cool

At man kan købe et kolonnehjulsværk for 100$, ja til det kan man jo kun sige: "Utroligt, at det kan lade sig gøre" ... og så tilføje: "Tak, Seiko !" Icon_e_wink Btw, så indeholder 6138 serien jo også "Seiko Bullhead" Icon_e_biggrin

Fra de oplysninger jeg har om uret, så er det super driftsikkert, holdbart og forholdsvist robust. Kælenavnet er i øvrigt "Seiko Panda" Icon_e_biggrin

Hvis Jens kommer på banen, så kan vi nok få lidt mere at vide om værket Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Tak Icon_e_smile

Thomas, ved du hvad forskellen er på vores to ure - de ser jo identiske ud, men modeltallet er forskelligt 20/21 ?!?

Joepete Skrev:Btw, så indeholder 6138 serien jo også "Seiko Bullhead" Icon_e_biggrin

Jep - er godt stødt på dem. Kan godt li' designet, men de er bare så pokkers må Icon_e_sad
Svar
Tillykke med nyerhvervelsen. Kan rigtig godt lide tanken om at have et ur fra sit fødselsår. Jeg er fra '74 og kunne også godt tænke mig et Icon_e_biggrin Hvor finder I disse ure? Ebay?
Svar
Sociologen Skrev:Tillykke med nyerhvervelsen. Kan rigtig godt lide tanken om at have et ur fra sit fødselsår. Jeg er fra '74 og kunne også godt tænke mig et Icon_e_biggrin Hvor finder I disse ure? Ebay?

Ditto tillykke!

Ebay er godt, men køb helst fra de "godkendte" sælger! Seiko har den enorm fordel, at deres vintage ur kan dateres til måned & år, som formodentligt (?) den eneste mærke som kan anskaffes til et beløb der svar til en middag i byen.

Jeg er selv lidt bidt af året 1964, hvor det bedste i livet som bekendt jo stammer:

http://www.network54.com/Forum/78440/mes...content%29

İmage
Harry Teicher

http://www.vintageseikoblog.blogspot.com

"That a wristwatch is a small celestial theater. It is a small sky." -Gabriel Gudding
Svar
Sociologen Skrev:Tillykke med nyerhvervelsen. Kan rigtig godt lide tanken om at have et ur fra sit fødselsår. Jeg er fra '74 og kunne også godt tænke mig et Icon_e_biggrin Hvor finder I disse ure? Ebay?

Jeg kan anbefale "thewatchworks" v. Stephen i Singapore.
Hans fragt er høj (48$), men til gengæld sender han privat som gave, så man undgår told/moms. I øvrigt er det express, så man har uret på 2-3 dage.
Svar
+1 for "thewatchworks" (Stephen Go i Singapore) - jeg har tit handlet hos ham.
Harry Teicher

http://www.vintageseikoblog.blogspot.com

"That a wristwatch is a small celestial theater. It is a small sky." -Gabriel Gudding
Svar
Claus_K Skrev:Tak Icon_e_smile

Thomas, ved du hvad forskellen er på vores to ure - de ser jo identiske ud, men modeltallet er forskelligt 20/21 ?!?

Ja jeg kan ikke umiddelbart se forskellen, så måske en af modellerne fra starten er med lænke og den anden måske på rem, jeg har lænke til min ved dog ikke om den er original.

Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)