Ur til 10 k - kandidater søges
DonWerner har fuldstændig ret. Mit udgangspunkt var, at jeg ville købe et 45 mm PO, og at jeg - indtil økonomien gav mulighed herfor - ville jeg købe et billigt, midlertidigt ur. Efter mange overvejelser besluttede jeg mig for et Oris diver, som hverken var særligt billigt (for min økonomi pt.) eller 'midlertidigt'.

Efter at have læst med her på vintageure.dk samt diverse andre steder på nettet de sidste måneder, er jeg nu pludselig kommet i tvivl om, hvorvidt PO er det ur, jeg allerhelst vil have. Jeg synes stadig, uret er ret lækkert, men efterhånden som jeg ser flere og flere ure, må jeg erkende, at jeg har fået kendskab til ure, som jeg hellere vil have... (Fx havde jeg ikke hørt om Panerai for blot tre mdr. siden.) Men et er vis: Jeg vil helt sikkert ikke have nok i ét ur Icon_e_biggrin Om det så bliver en samling af ure eller en ursamling, må tiden vise.
Svar
jacob jensen Skrev:
Tukjær Skrev:Vent på Oris'en.... Du finder ikke et federe ur under 10k. Ikke fra nyt......

Her er jeg 100% enig med dig tukjær........næsten Icon_e_wink
jeg mener ikke du finder et federe ur overhovedet nyt som næsten nyt,
så is i maven og så evt. afbestille hos P.T og gå på grey marked. Icon_e_biggrin

Jeg er helt sikkert farvet her men snakker vi seriøse diver er der ikke mange der kan det samme som ORIS til max 10k,en 42mm POer er i mine øjne helt skæv skal man endelig have en
PO skal den da være 45mm.

Jeg ville også helt sikkert mene en PO skal være 45 mm, men der stod bare uret skulle være + 42 mm Icon_smil

Har set mange til salg til lige godt 10 k, og med lidt handlen, skulle det kunne lad sige at finde et tæt på 10 k i 45 mm. Det må da siges at være et bedre køb end et Oris til 10 k ny pris?

Jeg har selv kikket en del på Oris, og de er SUPER fede. jeg syndes dog ikke når man får dem i hænderne, at de er på høje med eks Omega PO.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
ORISet er også et fint sted at starte samlingen Icon_e_wink

Hvis du kommer til at lide alt det ORIS står for og leverer så tror jeg uret kunne gå hen og blive en keeper,mit skal ihvertfald ingen steder Icon_e_biggrin

ORIS diver serie er klart federe ure i min verden end de divere OMEGA tilbyder idag,
OMEGA har et finere værk og lækkere lænke siger mange personlig syntes jeg ikke
ORIS lænken er så langt bagefter og i denne slags ure er det af så stor betydning for
mig hvort fint værket er,mange Panerai elsker må have det på samme måde Icon_e_wink

Sjovt at det mærket ikke bliver angrebet på den mangel på samme måde som ORIS gør.
den eneste OMEGA diver som kan få mig til at savle (lidt Icon_e_wink ) er 2594.52.00
føj den er lækker Icon_cool

Kommer der lidt mønter til ur igen er det også den der skal landes Icon_cool
Svar
Jacob, kan du ikke smide et par billeder op af den Oris du har?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg har ikke en kina mands forstand på at lægge billeder ind
men mine ure er i tråden der hedder mini GTG ups det er JLC det ligger sammen med mit
memovox.

Uret hedder ORIS Carlos Coste 2000m Lim.ed 2000 eks.
Svar
Hermed et par billeder af Jacob Jensens Oris:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Altid godt at "gemme" fotos Icon_e_wink
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Takker Hg du er en guttermand og ven i nøden
når man nu ikke hørte ordenligt efter til fotolære i skolen Icon_e_biggrin
Svar
Selv tak Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Sociologen Skrev:Tak for jeres svar Icon_exclaim

I har nok ret. Jeg må hellere mobilisere lidt tålmodighed og så vente, til der sker noget hos PT.

Som Jacob skriver, så mener jeg også, at en PO skal være 45 mm, men ellers et rigtig godt bud.

Og tak til Baun for det generøse tilbud. Hmmm.... Måske jeg selv skulle købe et Monster... Så har jeg da et ur, mens jeg venter på mit Oris. Og prisen er jo temmelig overkommelig Icon_e_biggrin Et Monster er nok også fint som beater...

Jo men det koster ikke noget at starte med at låne det, så kan du jo se hvad du vil...

vh baun
Svar
Kom lige i tanke om et emne....

Fortis MarineMaster,

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Mener den kan købes til kr. 9500, før rabat i Danmark..... 44mm stor.... Samme kvalitet som Oris.....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)