Hjælp automatisk ur gået i stå
Hej

Jeg har lige fået mit stowa automatiske ur i sidste uge, men her til aften gik det i stå. jeg har prøvet at gå med det for at se om det ville trække sig op, men med intet resultat. skal man trække et automatisk ur op?? Jeg har igen erfaringer eller anelser om hvad der er gået galt, er der nogen der ved hvorfor det er gået i stå og hvordan jeg får det til at gå igen?
håber der nogle som kan hjælpe

Hilsen Mikkel
Mikkel ; Stowa Flieger B-Uhr
Svar
Det er noget ETA værk der er i den, right?

Prøv at se om en 15-20 omgange på kronen ikke er nok til at få det igang. De fleste automatiske ure skal trækkes op til at starte med, men det er mere for at være sikker på at uret går fra starten, i stedet for at det går igang når det nu har fået trukket sig selv nok op. Så skulle det nok kunne holde sig selv optrukket. <- Hvis altså dit fysiske niveau er højt nok! Icon_razz Men det er nok ikke noget problem....
Svar
Hvilket urværk sidder der i din Stowa ?

Jeg har søgt lidt om Stowa Flieger B-Uhr - rundt på nettet - og mange steder støder jeg på ETA2802, som skulle være et værk med manuelt optræk, og altså ikke et automatic. Andre gange, så er det et ETA-2824, som står som værende værket i uret, altså et automatic.

Hører gerne nærmere om værket, tak Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Hvilket urværk sidder der i din Stowa ?

Jeg har søgt lidt om Stowa Flieger B-Uhr - rundt på nettet - og mange steder støder jeg på ETA2802, som skulle være et værk med manuelt optræk, og altså ikke et automatic. Andre gange, så er det et ETA-2824, som står som værende værket i uret, altså et automatic.

Hører gerne nærmere om værket, tak Icon_e_wink

Jeg mener at huske at det var noget i den stil Mikkel havde købt: (Eller måske blander jeg bare ting sammen?)
http://stowa.de/shop/cgi-bin/lshop.cgi?a...b--flieger
Svar
Det er med automatik og har et ETA 2824-2 værk.

Så det kan trækkes op med kronen, men det burde ikke have noget at gøre med værkets rotor, som gerne skulle lade uret op. Det værk er jo sikkerheden i sig selv.
Svar
det rigtigt det er med ETA 2824-2 værk. Jeg fik de ttil at gå igen ved at trække det op, troede bare ikke man skulle det med automatik, men nu går det jeg håber bare ikke det bliver ved med at gå i stå. Tak for svarene : )
Mikkel ; Stowa Flieger B-Uhr
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)