Hvad tror i
Blev fortalt af en med stor ROLEX indsigt herinde at Deepsea ikke kom ned på ca 30k
på noget tidspunkt.

De startede på ca 80k (godt nok fra sælgere med høj feber Icon_e_biggrin )
nu har jeg set nogle under 50k.

Kommer man se et DS til 30-35 om 5 til 10 år
hvad tror i Icon_question
Svar
Der var for nyligt et til salg på Timezone UK's forum til 42 kilo, så ja, jeg tror det vil komme ned i 35 kilo på et tidspunkt.
Svar
Finanskrisen har helt sikkert ødelagt mine postulater om priser på 20k++ over liste.

Hvis man kigger på en alm. 16610 som koster 38k i liste, kan man vel godt forestille sig at den koster ca. 20-22k nu i lidt baldret stand. Samme % nedskrivning burde vel kunne få DS til 35k om nogle år.

M
Svar
Nu var det ikke dig jeg hentydede til morgan Icon_e_wink
men det kunne tyde på at jeg kan få et DS til den tid,så har jeg måske
også pengene Icon_e_biggrin
Svar
Så er det spændende om listeprisen stiger, for så følger brugtprisen jo med. Husk på at listeprisen på Rolex er fordoblet over de sidste 12 år. Så det vil jo betyde at et Ds koster ca. 55 k om ti år.

/Mads
Svar
Er alle Rolex ure fordoblet i listepris over de sidste 12 år Icon_question
hvis det forsætter kan man jo købe et sprit DS idag og ha det i 12 år uden at tabe penge
minus evt. inflation mon dog Icon_question
Svar
jacob jensen Skrev:Er alle Rolex ure fordoblet i listepris over de sidste 12 år Icon_question
hvis det forsætter kan man jo købe et sprit DS idag og ha det i 12 år uden at tabe penge
minus evt. inflation mon dog Icon_question
Ingen egentlig anelse om Rolex prisudvikling, men som investering professionelt, vil jeg sige at 12 år er alt alt for lang en horisont til at tjene pengene ind.

Et selskab, f.eks - skal tjene pengene ind ingen på 5 år hvis det skal give en forrentning på 20% hvilket er et rimelig mål hvis man kaster sig ud i en risiko o gkøber et nyt selskab.

12 år giver jo en rente på 8.33%, hvilket jo på mange måder er godt - men samtidigt ikke fremragende med mindre man er helt sikker på at den stigning i prisen kan hentes ind igen af en som har købt et Rolex de der 12 år inden. Ja Ure er ikke det værste at sætte penge i, men som samlet eller eneste pensions opsparing er det vist ikke lige løsningen, selv med den stigning - og selv med bagspejlet af årets tab indregnet. Ure er fine - kan give fornuft i forrentning, men duer ikke som noget der bare nærmer sig eneste opsparing

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Gamle rolex sports modeller vil altid være en god forretning tror jeg.
Svar
Jeg tror ikke at den kommer ned i 30K men alt er muligt efter standen.
Rolex, og Panerai for den sags skyld, holder priserne meget fint.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Til orientering har prisudviklingen på Sub u/dato været:
5513:
1969: 560 DM
1974: 665 DM
1980: 1140 DM
1984: 1800 DM
1989: 2000 DM

14060:
1993: 3350 DM
1999: 4875 DM
2002: 3120 Euro
2005: 3440 Euro
2007: 3930 Euro
2009: 4150 Euro

Så kan I jo selv regne lidt på hvornår det ville være smart at købe eller ej. Jeg har tager denne model da den ikke har været ramt af samme "inflation" som mange andre vintage modeller. Mener DM lå i ca. 3,8 inden den udgik til fordel for euro´en.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)