Det der med at sætte en lænke på
#11
Hej

Det er da muligt at skifte fra rem til lænke på et Marathon, endda med en papirclips, jeg er da istand til at gøre det med en papirclips uden at lave ridser, men en tandstikker er dog bedre, da den umuligt kan lave ridser, men til hjemme urmageren brug noget i træ der kan prikke stiften ud, for rammer man ved siden laver det ingen ridser. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
#12
Spring bar tool´et er super let at bruge - og så har den indlysende fordel - i modsætning til knive, clipse og tandstikkere, at det er skabt til selve fomålet: At fjerne og isætte remstifter Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
#13
Joepete Skrev:Tænk på, at du muligvis skal have afkortet lænken. Det er faktisk rart at få en fagmand til at gøre

Det er en vigtig pointe - lænker kan være sat sammen med stifter, men det kan være noget sværere og derfor ikke for uøvede amtører, da det kan være et system med stifter og små korte rør-stykker, der skal presses sammen for at låse. Jeg har stået med en adskilt lænke fordi jeg troede, at det kunne jeg nok godt....

/Bjørn.
Svar
#14
Jeg mener at Ehlers i Hillerød har urmagere ansat - så de har også det rigtige værktøj. Icon_e_smile
Svar
#15
Jeg vil så sandelig også mene at Gågadens ure, i Helsingørgade, i Hillerød kan klare det. Jeg ved med sikkerhed at der er fagudlærte urmagere, da det er min mester! Så du kan roligt tage derned! Icon_e_smile
Svar
#16
Jeg er lige kommet hjem fra et besøg hos ham Schneekloth for at få sat min lænke på. Super betjening og jeg tror vi kom frem til at ordentligt resultat, han fjernede to led og rykkede den et "hak" (jeg ved ikke hvad det hedder men der er 3 huller med en lille stift i i låsen). Lænken er iøvrigt super behagelig selv i forhold til den dejlige gummirem =) Iøvrigt tror jeg bare hans webshop har et meget lille udvalg for i butikken havde han et stort udvalg fra B&M til Citizen og pulsar, og en smule Breitling spottede jeg også. Så han får en thumbs op fra mig =)
Marathon SAR maj 2006 udgave, med mable leaf bracelet. Whoop Whoop
Svar
#17
Fallafel Skrev:Jeg er lige kommet hjem fra et besøg hos ham Schneekloth for at få sat min lænke på. Super betjening og jeg tror vi kom frem til at ordentligt resultat, han fjernede to led og rykkede den et "hak" (jeg ved ikke hvad det hedder men der er 3 huller med en lille stift i i låsen). Lænken er iøvrigt super behagelig selv i forhold til den dejlige gummirem =) Iøvrigt tror jeg bare hans webshop har et meget lille udvalg for i butikken havde han et stort udvalg fra B&M til Citizen og pulsar, og en smule Breitling spottede jeg også. Så han får en thumbs op fra mig =)

Ja, Schneekloth er en good guy. Godt at Hillerød fik vist hvad de kan præstere, urmager mæssigt! Icon_e_smile
Svar
#18
Hej

Det stykke værktøj der er lavet til hjemmeurmagere, er efter min mening, et stykke værktøj der laver ridser på uret med mindre at man er meget øvet, jeg bruger mine Bergeon skruetrækkere og også engang imellem en pudsepind som er lavet af træ, til at prikke stiften ud, for skal det undtagelsesvis smutte laver det ingen ridser. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
#19
peter Skrev:Hej

Det stykke værktøj der er lavet til hjemmeurmagere, er efter min mening, et stykke værktøj der laver ridser på uret med mindre at man er meget øvet, jeg bruger mine Bergeon skruetrækkere og også engang imellem en pudsepind som er lavet af træ, til at prikke stiften ud, for skal det undtagelsesvis smutte laver det ingen ridser. Icon_e_smile

MVH Peter
Ja jeg er også ganske nervøs ved de der to spidser på gaflen - men det er vel et rutinespørgsmål. Udprik af stifter - træ - fjeder tilbage i alle fald ved læder og gumme - en lille almindelig Schweizer kniv er min måde. Den har ingen spids, men kun sin skæreflade som kommer i nærheden af uret - nå hver mand sin måde, og klart at din måde er god når du som urmager der jo nok skifter lidt mere end os andre, bruger den

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#20
Hej Hannover

Hvis du skal have lænken af dit Rolex Explorer, kan du prikke til stiften udefra på kassen, og vil du være sikker på ikke at lave ridser, skal du bruge en lille træpind, og jeg ved godt godt at det er alt andet end sofistikeret, men det duer, for hvis din schweizerkniv smutter er det lig med ridser. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)