Rolex Sub
Hej jeg er i forbindelse med et salg ef en af mine panerai´s blevet tilbudt et rolex sub 16610 p-serie fra 2001 med alt tilbehør i bytte.
Jeg har i den forbindelse skudt den til en værdi på omkring 20-22 kilo, er det helt ved siden af ?
Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg ser uret ? Jeg har _MEGET_ lidt forstand på rolex, så har behov for lidt hjælp her.

Jeg er egentligt ikke meget for "fiskeøjet" men der burde vel være basis for enten at udskifte glasset, eller senere bytte det til et 14060 som så vidt jeg har kunne finde ud af er uden fiskeøje.

Håber der er behjælpelige sjæle herinde. Det plejer der jo at være Icon_e_biggrin

På forhånd tak.
Svar
afhængig af stand vil jeg sige 20-24k.
kykloppen kan nemt poleres væk af en fagmand.
Jeg er også i tvivl om hvornår de begyndte med laserlogo i glasset, men det var vist deromkring eller lige efter...
Anyway,
et dejligt ur!!! Jeg tror nu nemt du kan vende dig til kykloppen....

MVH

SK
/SK
Svar
14060'eren er uden dato, og derfor også uden "øjet"..... Men et meget lille ur i forhold til dine andre....
Svar
Ja, jeg er desværre udemærket klar over det er et lille ur. Prøvede et nyt for at stykke tid siden. et nyt rolex ur, sat helt ud i lænken kan ikke engang lukkes om min arm...... ( og så siger man det er et herre ur Icon_razz )
Så der skal investeres i ekstra led hvis det ender med jeg selv skal gå med det.
Svar
Du kunne også overveje en SD (før Deep Sea modellen) - den er ikke meget forskellig fra Sub, men har jo altså netop ikke glasset over dato'en. Der er flere tråde herinde fyldt med folks personlige kommentarer til netop sammenligningen mellem Sub og SD.

/Bjørn.
Svar
Sub'erman Skrev:kykloppen kan nemt poleres væk af en fagmand.

Bliver lidt svært, det er safirglas.
Nogen kan slå dem af, da det er limet på, ellers passer vidst 14060 glasset på.
İmage
Svar
Magnum Skrev:
Sub'erman Skrev:kykloppen kan nemt poleres væk af en fagmand.

Bliver lidt svært, det er safirglas.
Nogen kan slå dem af, da det er limet på, ellers passer vidst 14060 glasset på.

Den skal varmes op først, og kan derefter slås af.......
Svar
Kyklopen kan fjernes på forskellige måder. Jeg har selv fjernet den på en Exp II med hammer og skruetrækker!! (det gør jeg dog ikke igen - det lykkedes fint, men smadrer man selve glasset, så koster det hurtigt en fuld service grundet risiko for glassplinter i værket). Fra pålidelig kilde hos Klarlund ved jeg, at de kan sætte kyklopen fast i en slags skruetvinge, hvorefter man drejer selve uret og så smutter kyklopen af. Eller køb et Sea-Dweller, som andre har foreslået (har selv et - fantastisk ur).
Svar
Hej

Den bedste løsning på det problem er at sætte et glas fra 14060 på, og så gemme det originale glas, for skal man sælge det igen, får man mest hvis uret er originalt.

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)