Skal jeg vælge Seiko eller Citizen?
SHC053/055 (Black/White Knight) ser "fedt" ud , det samme gør watchadoo lænken.
Seiko Tuna Can er ikke lige min smag.
Men jeg er ikke begyndt at kigge så meget på de forskelige modeller endnu , ville lige have noget information om de forskelige mærker først.
Er Seiko og Citizen generelt set lige go' kvalitet , eller er det ene mærke lige en anelse foran det andet. Eller er det en "religionssag" hvilket af de 2 mærker man foretrækker?
Svar
Seiko og Citizen laver ure i samme kvalitet, efter min mening. Så kan der være lidt med den generelle finish, stilen og designet som gør, at man foretrækker det ene mærke frem for det andet. Jeg startede ud med Citizen, men har svunget over på Seiko. Kunne dog sagtens finde på at købe Citizen igen, så ingen "religion" for mig i det ene mærke frem for det andet Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Tak for svaret. Det bliver enten en Seiko eller Citizen jeg vælger så. Om det bliver den ene eller den anden , afhænger udelukkende af hvilken model jeg "falder" for.
Svar
Køb et Citizen Nighthawk til omkring 2000,-. Er set på QXL

Lækkert ur til pengene med eco drive teknologi. Må indrømme at jeg er lidt skudt i nighthawk modellerne fra Citizen.

Enten den i PVD eller stål. Den sorte PVD er rå. Har haft begge i min samling tidligere.

Her ståludgaven som er lidt mere dæmpet men stadig et lækkert ur til pengene. Vælg dog japan udgaven med graveret promaster bagkasse

Ref.nr BJ7010-59E (japansk udgave hvor der ikke står nighthawk på urskiven)

İmage

İmage

Du kunne også vælge min egen Nighthawk Icon_e_biggrin til små 4000,- i Tyskland. Safirglas, radiocontrolled, eco-drive, chrono, alarm (ren hightech) og dejligt ur.

İmage

İmage
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
Ja de ser lækre ud.
Angående Eco-drive og Seikos kinetec. Hvordan holder de tiden sammenlignet med quartz og mekaniske ure?
Er de lige så præcise som quartz , eller holder de tiden nogenlunde som mekaniske ure?
Svar
FUPPE Skrev:Ja de ser lækre ud.
Angående Eco-drive og Seikos kinetec. Hvordan holder de tiden sammenlignet med quartz og mekaniske ure?
Er de lige så præcise som quartz , eller holder de tiden nogenlunde som mekaniske ure?

De holder tiden right on spot!!. Det er jo quartz men oplades via lysenergi (Aldrig batteriskift) Icon_cool
Steinhart Ocean One

Svar
DSfirst:
Citat:De holder tiden right on spot!!. Det er jo quartz men oplades via lysenergi

OK. hvad med seikos kinetec holder de også tiden som et quartz ur?

Iøvrigt er Eco-drive og kinetec lige pålidelige rent kvalitetsmæsigt?
Svar
FUPPE Skrev:DSfirst:
Citat:De holder tiden right on spot!!. Det er jo quartz men oplades via lysenergi

OK. hvad med seikos kinetec holder de også tiden som et quartz ur?

Iøvrigt er Eco-drive og kinetec lige pålidelige rent kvalitetsmæsigt?

Jeg har aldrig oplevet problemer med Citizen rent kvalitetsmæssigt og vil mene at påstå at kvaliteten er den samme som seiko. Citizen er verdens største urproducent og Deres modelrække er enorm.

Den grundlæggende teknik ved de to batterifrie klokker som begge er Quartz

Eco-drive: Oplades via lysenergi

Seiko kinetic: Oplades via armens bevægelse

Hvad der er mest præcist ved jeg ikke. Har aldrig ejet et seiko kinetic, men Citizen Eco-drive fungerer upåklageligt i det daglige og holder tiden perfekt.

Læs iøvrigt om Citizen og Nighthawk modellerne her: For mig er Nighthawk modellerne klassikere når det gælder Quartz.

[url]"http://www.orientalwatchsite.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=2297" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.orientalwatchsite.com/forum/ ... f=5&t=2297[/url]"
Steinhart Ocean One

Svar
Takker for svaret. jeg var ikke klar over Eco-Drive og Kinetec var Quarts ure , troede faktisk det var en mellemting mellem Quarts og mekaniske ure. Rart at få slået fast det kun er batteridelen der er anderledes.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)