BS Christiansen-ur
Hej.

Hvis man skulle havde et rigtigt B.S Christiansen ur. Et ur der skulle kunne holde til det meste, som skulle være et funktionelt og effektivt sportsur, men stadig med en vis stil, hvad ville i så sige det skulle være for et ur?
Mikkel ; Stowa Flieger B-Uhr
Svar
Jeg har lige bestilt et Marathon SAR =) I mine øjne et rigtig fedt ur som burde opfylde det du spørger om, kan fås for $585 her: [url]"http://www.chronometer.net/wrist.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chronometer.net/wrist.htm[/url]. Og der er også en lækker længer der kan købes ved siden af. Jeg måtte alt i alt slippe $770 for hele herligheden med fragt. Der er billeder af uret her: [url]"http://www.broadarrow.net/SAR.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.broadarrow.net/SAR.htm[/url]
Marathon SAR maj 2006 udgave, med mable leaf bracelet. Whoop Whoop
Svar
MikkelRæv Skrev:Hej.

Hvis man skulle havde et rigtigt B.S Christiansen ur. Et ur der skulle kunne holde til det meste, som skulle være et funktionelt og effektivt sportsur, men stadig med en vis stil, hvad ville i så sige det skulle være for et ur?

Det ur som både ham og Bubber har på i serien "På afveje" er et Casio Protrek PRG-80. Det indeholder kompass, temperatur- og højdemåler. Det er uden tvivl et rigtig solidt ur, men stilfuldt kan det næppe beskyldes for at være.
Svar
İmage

Hva med et Suunto Core Icon_e_biggrin
Svar
sådan et har jeg, det er et super fritids ur..
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
DonWerner Skrev:
MikkelRæv Skrev:Hej.

Det ur som både ham og Bubber har på i serien "På afveje" er et Casio Protrek PRG-80. Det indeholder kompass, temperatur- og højdemåler. Det er uden tvivl et rigtig solidt ur, men stilfuldt kan det næppe beskyldes for at være.

YES!!

Endelig én(anden end mig), som nævner dette pragtfulde ur!!!

Det har også solceller. og et stort og enkelt(letaflæseligt) display!!!
Dual GMT time; med alle storbyer.
5 alarmer
timer
stopur(med hukommelse af 100 tider/mellemtider)
hukommmelse, der husker de sidste 50 højdemålinger, samt et display, som viser de sidste 24 timers højder.
powersaving mode( displayet slukker helt)
powerindikator
automatisk illuminator, som tænder når uret hældes og skiven vendes mod ansigtet(hvis man slår det til)
illuminatoren kan indstilles til lyse den tid man ønsker( 1,5,10,15,20,25,30 sek)
dato( no shxx Sherlock Icon_e_biggrin )
Vandtæt udover det rimelige( jeg har haft det med på 40-75 meters dybde mange gange trods dets angivede 10 bars vandtæthed.
Det er meget stilfuldt; hvis man er "frilufter" det er en ordentlig krydder, som sidder super på armen uden den store vægt. Hornene er ergonomisk formet, så de følger håndleddets linier. Displayet er et kapitel for sig: enkelt, overskueligt(uden for meget information af gangen).
Hele herligheden (skiven) har en integreret stålkant(fås også med titanium kant) som beskytter uret mod knubs.

Jeg har det, og jeg forstår virkelig godt, at både Sirius-patruljen(standard issue) og jægerkorpset bruger det.
De har testet div. Suunto-ure, men haft mange problemer med dem og derfor valgt dem helt fra.
Jeg har et Suunto Advizor. Jeg har haft alle mulige og umulige problemer med det. Det ligger i skuffen og irriterer hver gang jeg støder på det. Det er jo et af de dyreste i sin kategori(desværre Icon_evil )

Prg 80, holder!!!!
Hele vejen (og hjem!!)

MVH

SK
/SK
Svar
Jeg ved ikke med det opr. spsm., men Bubber render rundt med et Omega P.O. under den seneste Ranger-skole (hulk-hulk!)
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
JohnFyn Skrev:Jeg ved ikke med det opr. spsm., men Bubber render rundt med et Omega P.O. under den seneste Ranger-skole (hulk-hulk!)

Ja, det er kun i "På afveje" programmerne de begge bærer PRG-80'eren.
Svar
Hej

Han kan kun betegnes som en blærerøv, altså BS Christiansen, han er både dum og træls at høre på, og jeg har ikke spor imod Bubber. Icon_evil

MVH Peter
İmage
Svar
Man kunne også bare vælge et Citizen Promaster model JP 2000. Det render prinsen rundt med når det skal gå stærkt, men han har da også fortjent det Icon_e_biggrin

Det er et solidt ur som holder til det hele. Jeg har mit på 13 år og still going strong....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)