Afstemning: Kan et ur være en dress-diver ?
Ja
Nej
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 03-10-2718
 
Kan et ur være en dress-diver ?
#41
Peter jeg tror du har overset at de fleste som mener at diver og smoking matcher, også samtidig mener at der bor en lille Bond i dem. De ville naturligvis komme snorklende ned ad søerne og med et fast og elegant ryk i dykkerdragten deltes den i to og de stod forvandlede i nypresset kjole og hvidt(ekstra gear). Foriøvrigt er der heller ingen der siger, at der ikke kunne være skjult en atombombe i springvandsfontænen, og så er det jo bedre at komme forberedt.
Svar
#42
peter Skrev:Hej

Man kan ikke blande pærer og bananer sammen, og det er vist hvad der er gjort i denne her tråd, for hvilken smoking bruges til dykning, Icon_question jeg kan selv godt finde på at bruge et dykkerur til pænt brug, men det gør da ikke uret til et dressur, eller hvad nu hvis Hannover eller Baun slår græs med deres Omega Pan-Pie, bærer de så et toolur. Icon_question

MVH Peter


Rigtigt Peter vi bliver nødt til af få afklaret

Hvad er et Dresstoolur?

Findes det?
Hvad karekteriserer det?
Hvem bestemmer om det findes?
er det simpelthen det ur Colombo (altså ham i fjernsynet) har på når han er på job?
Eller betyder det at alle ure der kan bæres på job er tool ure?

se næste afsnit af .....

vh baun
Svar
#43
Citat:Hvad er et Dresstoolur?
Findes det?
Hvad karekteriserer det?
Hvem bestemmer om det findes?
er det simpelthen det ur Colombo (altså ham i fjernsynet) har på når han er på job?


Nøøøh... det hedder vist "krøllet dresstoolur", lidt ligesom Colombos jakkesæt.
Fantastisk overskyet onsdag formiddag !
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#44
NEJ peter at tage en diver på til dress gør ikke automatisk uret
til et dressur.

Det er jo lige netop derfor der bliver spurgt om et ur kan være dress-diver
det mener jeg godt et ur kan,med 2254eren som et godt eksempel med eller uden bond

Men vi er forskellige på dette område også Icon_cool
der er helt klart også divere som jeg aldrig ville tage på til dress f.eks en monster
Svar
#45
Er det kun mig der synes man devaluerer en Diver, når man kalder den er Dress-diver.

Er det ikke som at sige: Dette ur er ikke en rigtig dykker - den er "kun" til pynt? Icon_e_confused

Jeg synes at en Rolex sub. er en rigtig dykker - en super dykker. At kande den en Dress-diver lyder i mine øre som et atrap!

Dette er ikke en rigtig pistol - det er en legetøjspistol agtigt!


vh Baun
Svar
#46
Der syntes jeg du tager helt fejl, at en 2254er går lige så fint til dress som
den ville gå i the big blue,fortæller bare hvor gennemført den seamaster er.
Svar
#47
jacob jensen Skrev:Der syntes jeg du tager helt fejl, at en 2254er går lige så fint til dress som
den ville gå i the big blue,fortæller bare hvor gennemført den seamaster er.

ja det forstår jeg godt - jeg synes bare det lyder lidt atrapagtigt at kalde et ur:

"Dress-diver"

vh Baun
Svar
#48
Tror ikke vi bliver enige her drenge Icon_e_wink Jeg er nok lidt old school som Baun og mener man bør have lidt af hvert i samlingen, så der er et ur til enhver lejlighed. Et Sub kan godt gå til smoking (har da selv praktiseret det), men et klassisk dress Patek i guld er altså mere blæret i min verden. Desværre vil jeg ikke få brugt et klassisk PP i guld så personligt ejer jeg ikke selv et rigtigt guld dress ur Icon_e_sad

Kommer man dykkende til fest i våddragt med tox´en indenunder er det cool nok med diver og smoking Icon_cool

/Mads
Svar
#49
NU skal vi passe på ikke at blande pærer og æbler sammen.(igen)

Der er altså noget af et stykke fra at have f.eks en 2254 som man evt vil bruge til dress
og så gå til at have ure til enhver lejlighed,det koster f.eks flere penge.

Selvfølgelig er et guld PP mere blæret end en dressdiver som 2254eren
men det var jo ikke det der var spørgsmålet vel.

At sammenligne de 2 slags ure må også siges at være unfair
men enige bliver vi aldrig Icon_cool
Svar
#50
Der er forskel på et dressur, og hvad der kan gå til dress.

Branchens definition på et dressur er et tyndere elegant ur, typisk med rem og typisk time-only.

Der er masser der kan gå til dress: dykkere, elegante chronografer osv.
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)