Skal jeg vælge Seiko eller Citizen?
Jeg har planer om at købe et analogt (ikke digital) japansk quartz ur til havearbejde etc.
Det skal ligge i prissegmentet ca. kr. 800-4000,-.
Umiddelbart vil jeg tro Seiko og Citizen er de bedste mærker i denne prisgruppe. Går ud fra de er af bedre kvalitet end Casio etc. ( ret mig hvis jeg tager fejl ).

1.Men hvad er af bedst kvalitet , Seiko eller Citizen?
2.Er det korrekt opfattet det er de 2 "bedste" japanske mærker?
Svar
Jeg har ingen ide og det ene eller andet er bedre.
Men jeg har lige købt et Seiko, uret til højre:

İmage

Det er meningen at det skal med i haven, i poolen osv. pris en tusse Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
1. Både Seiko og Citizen laver ure i en god kvalitet - især til prisen. Hvilke modeller og hvilket mærke den enkelte foretrækker er jo en smagssag.

2. Orient laver også ure i en ok kvalitet. Du kan også finde Casio ure som er i orden.

Alt i alt, så kommer det an på, hvor meget du er villig til at betale for et "haveur". Jeg ville holde mig i den billige ende, ellers ville jeg ikke turde bruge uret til havearbejde o.lign. Icon_e_wink

Mine bud:

For 550 kr. kan du få en Casio quartz diver med super illuminator (44mm i diameter) - godt køb, synes jeg:

[url]"http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=190262967296" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0262967296[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Alternativt, så læg det dobbelte i uret, og få et automatic med en bedre kasse og rem-/lænkefinish. Du kan så vælge imellem Seiko Orange/Black Monster eller SKX007/009 urene.

Monster urene (42,5mm i diameter):
İmage

SKX-urene (42mm i diameter):
İmage

Citizen laver også gode ure i det lavere prissegment, f.eks. NY2300 (40mm i diameter) serien til ca. 1000 kr.:
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Det skal være et quartz ur. Når jeg køber mekaniske ure Sværger jeg til omega Icon_e_smile .

Joepete
Citat:Orient laver også ure i en ok kvalitet. Du kan også finde Casio ure som er i orden.

Skal det forstås sådan at Orient og Casio gennerelt er af lige så go' kvalitet som Citizen og Seiko ?

P.S. Det skal være med lænke , så lænken skal også være i go' kvalitet.
Svar
Jeg har haft 3 Casio ure. Alle i superfin kvalitet.....
Svar
I min bog, der ligger Orient lige en tand efter Seiko og Citizen, og Casio lige et halvt skridt efter Orient. Dog kan der jo være modeller, tilbud osv., som gør at købet er rigtig godt ifht et andet mærke/anden pris osv.

Var Casio diveren med super illuminator ikke noget ? Den får gode ord med på vejen flere steder på nettet.

Skal det være det ultimative quartz haveur, som du også kan forsøge at slide op på anden vis, så ville jeg helt sikkert vælge en Seiko Tuna Can (48mm i diameter) på Daloaz gummirem, og så købe en watchadoo lænke oveni. Ultra beater på fed og anderledes lænke !

[url]"http://cgi.ebay.co.uk/SEIKO-MARINE-MASTER-PROFESSIONAL-300M-SBBN007-WATCH_W0QQitemZ120372285732QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL?hash=item120372285732&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/SEIKO-MARINE-MAST ... 240%3A1318[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Her kan du se hvordan watchadoo bracelet tager sig ud på en SBBN007 - Tuna Can:

[url]"http://cgi.ebay.co.uk/22mm-Heavy-Steel-Watchadoo-Divers-Brushed-Bracelet-Band_W0QQitemZ350161586988QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item350161586988&_trksid=p3286.m63.l1177" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/22mm-Heavy-Steel- ... .m63.l1177[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Er det for dyrt, så tag en SHC053/055 (42mm i diameter) model fra Seiko - også kendt som Black/White Knight. Super elegant, både i haven, i poolen og under en skjorte. Her er min automatic - de ligner dog hinanden quartz, kinetic og automatic modellerne:

İmage

Seiko Tuna Can (SBBN007)
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Man skal da være en skarn, hvis man ikke føler sig 'tiltrukket' af Tuna Can med watchadoo-lænke Icon_e_biggrin Og så til en samlet pris på ca. 3k.

Min kone kom lige forbi pc'en og så begejstringen i mine øjne, mens jeg 'beundrede' billederne. Hun spurgte straks, om jeg havde bestilt det forkerte ur (en Oris TT1). NEJ, svarende jeg (og mener det).
"Måske en kommende fødselsdagsgave", foreslog hun... Icon_e_biggrin
Så næste gang kommer der et Seiko samt en lænke på min ønskeseddel - med dertilhørende links og guides, så hun kan 'finde ud af det' Icon_e_biggrin

(Undskyld for at være lidt 'off topic' i mit indslag)
Svar
Casio Protrek Prg 80 kan tåle alt og er quartz. Det har alle mulige (og umulige funktioner Icon_e_smile )Bruges af Sirius-patruljen.

Citizen laver en serie dykkerure, som hedder AquaMaster(tror jeg nok) og er quartz. De kan også tåle en del.
Bruges af Frømandskorpset.

Illuminator-ure til havearbejde, er måske lidt ved siden af(hvem går i haven, når det er mørkt??)
På den anden side er dykkerure jo også, skudt lidt forbi. Med mindre du har pool eller havebassin med feks guldfisk, der skal ordnes?? Icon_e_wink

-Det er iøvrigt min erfaring, at havearbejde tager meget længere tid, hvis man konstant (af uret) bliver mindet om hvad klokken er blevet!!!!

Det eneste havearbejde, efter min mening, kan bruges til, er som undskyldning for, at købe et ur, som egner sig til havearbejde.
Eller til at gøre sig fortjent til en kold pils, under æbletræet.

MVH

SK
/SK
Svar
"Min kone kom lige forbi pc'en og så begejstringen i mine øjne, mens jeg 'beundrede' billederne. Hun spurgte straks, om jeg havde bestilt det forkerte ur (en Oris TT1). NEJ, svarende jeg (og mener det)"

Selvfølgelig har du da bestilt det forkerte ur, du ville have et Omega Planet Ocean og er endt med et Oris-pris kompromis. Icon_cool Icon_e_wink
Svar
Hehe Icon_exclaim God pointe Speedy Icon_e_biggrin "Kommer tid, kommer råd"... Og råd (i økonomisk forstand) har jeg ikke liiiiiige pt. Icon_rolleyes

Desuden er jeg ret sikker på, at hvis jeg havde købt et PO som mit første 'rigtige' ur, så ville jeg nok ikke have købt en Oris efterfølgende... Er nu ganske ganske sikker på, at jeg bliver meget tilfreds med min kommende Oris... Når den engang ankommer...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)