30-01-2009, 02:07 PM
De 2 års garanti tager vel udgangspunkt i AD'ens info og ikke købers info eller?
Mvh
Klaus
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
|
Fair pris for SD?
|
|
30-01-2009, 02:07 PM
De 2 års garanti tager vel udgangspunkt i AD'ens info og ikke købers info eller?
Mvh Klaus Mvh Klaus
30-01-2009, 02:39 PM
Jo, selvfølgelig. Men garantien er jo worldwide fra Rolex og gælder ved alle AD'er verden over. Når jeg skriver til TP hvilket ur jeg vil have, så finder de den AD som sælger det billigst (helt nyt inkl alt) og køber det så til mig og sender det afsted. AD'eren udfylder garantikortet med hans info og når jeg så selv ved modtagelse skriver mit navn på kortet. Ja, så er den gældende for mig. Det er sådan jeg forstår det. Selvfølgelig vil man ikke skrive sit navn på kortet med mindre man får brug for garantien i løbet af de 2 år. Uden købers navn er uret lettere at sælge igen.
31-01-2009, 03:03 AM
Hej
Jeg troede at greymarket handleren stemplede garantibeviset, og ikke ADen, med originale papirer fra en AD er der selvfølgelig ikke noget problem, og der behøver ikke at være noget navn på garantibeviset, heller ikke hvis det skal sendes ind til garanti, så lad endelig være med at udfylde med navn. MVH Peter
31-01-2009, 08:58 AM
Alle de gange jeg har handlet med greymarked handler, har det altid været stemplet fra en AD.
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
31-01-2009, 02:45 PM
HG Skrev:Alle de gange jeg har handlet med greymarked handler, har det altid været stemplet fra en AD.Jep også mine - hvad gør de med datoen i jeres fald. Sætter de den på - som de vel bør - eller lader de den åben? vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
31-01-2009, 02:49 PM
hannover_dk Skrev:HG Skrev:Alle de gange jeg har handlet med greymarked handler, har det altid været stemplet fra en AD.Jep også mine - hvad gør de med datoen i jeres fald. Sætter de den på - som de vel bør - eller lader de den åben? De har altid skrevet dato på - et enkelt tilfælde var datoen ca. 2 mdr. gammel (et som han sikkert havde på lager) og et andet tilfælde var dato 14 dage fremme Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
31-01-2009, 03:39 PM
Rolex krævede i gamle dage at papirerne skulle være stemplede. I starten af årtusindet begyndte papirerne at være præ-udfyldt med forhandlerens navn. De nye credit card size garantikort er alle præ-udfyldt med forhandlerens navn - undtagen prototype / "special" typer garantikort.
Som udgangspunkt er det med dato og navn MEGET forskellige fra dealer til dealer. De fleste europæiske lande er meget påpasselige med at der er begge dele på. Gerne "Mr. Smith" der har købt et ur - det har ingen indflydelse på garantien om ens navn står på eller ej - eller om feltet er helt blankt. Mvh Morgan
04-02-2009, 03:55 AM
Hej
Som Morgan skriver er det ligegyldigt om der står navn på garantibeviset. MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|