Baun Skrev:Gik der ikke en på Lauritz i denne uge dor ca 10 K-- sikkert redail og muligvis også med skader på værk, men i eose guld....
jeg mener at 10 - 20 K er ptisen meget afh af stand - og mere i guld!
Den jeg har i stål med cal 321 vurderer jeg omkring 15 K (ikke til salg), men de er så sjældent udbudt at det er lidt svært.
vh Baun
Jeg er helt enig i den ansættelse Baun - problemet skal kun kunne ligge i at 33.3 givet er mindre almindelig end 27 ch (også to subdials) som jo danner basis for 27 ch 12 som har tre subdials og så videre over i 321.
Jeg ved ikke hvor meget det løfter prisen at 33.3 er klart sjældnere og tilbage fra ca 1933 i sin udvikling, anvendt i 37 og 38 bare af Omega. Jeg ville tro den var dyrere end 27 ch - men også at den er svær at finde i flot stand uden re-dial. Jeg kan ikke umiddelbart finde priser - mon ikke der har været noget på Antiquorum?
Jeg vile nok gå efter dem vi kender prisen lidt bedre på. 27 CH (eller CHRO som den også hedder) Loncar - hvis det er 2 subdials - eller 27 CH 12 H hvis det skal være 3 subdials og fra før midten af 40'erene - og ellers 321 som Bauns flotte eksempel i Seamaster. Den ser dog naturligvis, som den er, mere moderne ud, end de gamle fra 1937-38 eller 1939-45
Kommer du tilbage til 37-38 hvor du så jeg skrev to referencer - så er den ene typisk nok en monopusher. Det med to trykknapper er noget moderne noget helt generelt - fra sidst i 30erne. fra 1037 og tilbage kan man regne med de
næsten altid er mono-pusher - i alle mærker
Her er sådan en - hvor jeg desværre må erkende skiven er for patineret i dag. Rent kobber er den del der ser kobberfarvet ud, og den patinerer mystisk - men systemet med monopusher kører fint nok

vh
vh