Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Baun Skrev:Nu tester jeg jo så den Speedmaster Mark II jeg købte!
En ting er jo om den er komfortabel. Man kan jo nok vænne sig til den selvom den jo klart mærkes noget mere på armen end de lækre dress ure.
Det der "generer" mig mest er faktisk netop det du omtaler. Jeg kan simpelthen ikke lide at uret er så "tydeligt" - alle må jo for pokker lægge mærke til det ur! Nå men det vænner man sig måske også til?
vh Baun
Jeg synes nu også mark II "stritter" en del mere end en proff eller en BA - som jeg betragter som noget af det smukkeste inden for ure.
vh
•
Svar: 69
Tråde: 7
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Det er vel nok et fedt ur og på trods af, at jeg altid lidt har tænkt, at de mennesker, der har mere end ét ur ad gangen på samme tid må være vægelsindede (ikke noget ondt ment i det

) er det lige præcis dette Speedmaster, jeg i fremtiden kunne finde på at vælge som supplement til mit Bond ur...
Blot en stor anke - som man sikkert hurtigt vænner sig til: Jeg synes, der mangler dato! Ikke noget man bruger i det ydre rum; men ikke desto mindre noget jeg bruger meget i det daglige...
Jeg ved godt Speedy findes i versioner med dato; men på dét punkt mener jeg, at et Speedmaster skal være måneuret - the original moonwatch
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg har lidt den samme fornemmelse når jeg (sjældent) bærer min almindelige Seamaster til skjorte og jakke:
En fornemmelse jeg aldrig har når jeg bruger min Seamaster Chrono. Det er mere "diskret luksus" følelse:
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Baun Skrev:Jeg har lidt den samme fornemmelse når jeg (sjældent) bærer min almindelige Seamaster til skjorte og jakke:
En fornemmelse jeg aldrig har når jeg bruger min Seamaster Chrono. Det er mere "diskret luksus" følelse:
vh Baun
bortset fra du nok mener almindelige Speedmaster - så forstår jeg dig helt, den nederste seamaster du viser langt mere diskret luksus - men den alm speedy proff mener jeg absolut godt man kan ha på som toolwatch til en lidt casual jakke - det er ikke så højt som mark II - og ikke jeg mindes forkert, for jeg har jo ingen mark II
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
omkring 14,5 for begge - tror jeg....
Og ja de kan designmæssigt fint matche en skjorte og en, ikke for elegant, jakke. Bestemt - det ser fint ud.....
Men jeg kan altså alligevel ikke slippe af med fornemmelsen af at man viser ur frem. Diskret er det ikke.
Mærkeligt, for jeg har slet ikke den fornemmelse med Seamaster Chronoen. Måske hænger det sammen med lænken - mere end med uret.
vh Baun
•