Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Seamus Skrev:hannover_dk Skrev:Tvivler lidt på at de lyser uden at få lys selv. det er jo tritium og tritium som påvirker fosfor til at lyse - men hvis det lå i mørke i 4-8 uger, tror jeg ikke det ville lyse ret meget - men du vil vel ikke ha det ned i en skuffe i 4 -8 uger for en test?
Mig bekendt fungerer tritium/fosfor ikke uden påvirkning af lys.
Får du ikke også skruet endnu mere op for lumen hvis du holder det tæt på ex en tændt halogen pære lidt, og så går i mørke.
vh
Det virker uafhængigt af halogen, uv eller andre lyskilder og disse kan med andre ord ikke bruges til at lade lyset op i rørene.
[url]"http://www.mbmicrotec.com/html/engl/technologie/prinzip.htmlDe">http://www.mbmicrotec.com/html/engl/tec ... zip.htmlDe[/url]
Thomas
Det er da dobbelt smart så - forstår ikke hvordan Tritium - fosfor kan det
http://www.mbmicrotec.com/html/engl/tech...inzip.html
Skulle linket vel være - men der kan jeg ikke lige finde det med at det er helt uafhængigt i styrken - af andet lys. det er klart at når tritium er friskt så bør det jo virke på fosfor så fosfor lyser, men jeg troede alligevel det ville lyse skarpere hvis det fik eksternt lys også (inden)
Smart i alle fald - ved nogen hvordan det patinerer (hvis det gør det så det ses i de der tubes)
Der er en anden herinde som har et andet mærke med tubes?
vh
vh
•
Svar: 742
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
John tritiummet er jo er i gasform og vel som sådan ikke synligt og det er jo ikke tritiummet som lyser, men en reaktion på de elektroner den støder fra sig når de rammer coatingen.
Så efter ca. 36 år iflg. denne graf
[url]"http://www.mbmicrotec.com/html/engl/technologie/leben.html">http://www.mbmicrotec.com/html/engl/tec ... leben.html[/url]
så er der ikke mere lys i de rør og sikkert heller ikke lang tid inden.
Min TSAR lyser ikke mere selv om den får uv, halogen eller sollys.
Thomas
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Seamus Skrev:John tritiummet er jo er i gasform og vel som sådan ikke synligt og det er jo ikke tritiummet som lyser, men en reaktion på de elektroner den støder fra sig når de rammer coatingen.
Min TSAR lyser ikke mere selv om den får uv, halogen eller sollys.
Thomas
Nej du har jo ret i at det som gasform jo ikke kan patinere. Hvad med fosfor coatningen - nå det er nok for svært at gætte - almindelige ures tritium patinering er jo også meget forskellig og må vel være en patinerings mix af tritium og fosfor skulle man tro.
Egentlig lidt underligt hvis din Tsar slet ikke lyser - jeg har da ret så gamle ure og de kan stadigt lyse, men kun i helt kort tid - nemlig den tid fosforen som vel ikke forfalder, kan lyse efter påvirkning af lys, men som sagt det kan jo være helt ligegyldigt om det slet ikke kan lyse eller om det kan lyse i 14 sekunder
vh
•
Jeg fik udtrykt mig forkert, min TSAR lyser skam stadig, men den lyser ikke kraftigere fordi den får lys
Thomas
•
Svar: 320
Tråde: 15
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
hannover_dk Skrev:Tvivler lidt på at de lyser uden at få lys selv. det er jo tritium og tritium som påvirker fosfor til at lyse - men hvis det lå i mørke i 4-8 uger, tror jeg ikke det ville lyse ret meget - men du vil vel ikke ha det ned i en skuffe i 4 -8 uger for en test?
Mig bekendt fungerer tritium/fosfor ikke uden påvirkning af lys.
Får du ikke også skruet endnu mere op for lumen hvis du holder det tæt på ex en tændt halogen pære lidt, og så går i mørke.
Tritium tubes er da absolut fede.
Er der nogen der ved hvordan de ser ud når de patinerer?
vh
Den belægning der er på indersiden af gas-rørene skal IKKE oplades med lys. Det er tritium-gassen, der er energikilde. Så jo, de kan ligge 4-8 uger (eller 4 år) i skuffen og stadig lyse lige så kraftigt
Jeg betvivler dog stærkt på, at der i dag er tale om fosfor. Der er højst sandynligt tale om en kemisk fremstillet analog, som i dag findes i flere forskellige farver (rød, orange, gul, grøn, blå).
For nogle år siden legede jeg (i en anden anledning) en del med fosforiserende stoffer. Jeg har stadig et par "bøtter" med Lumilux pulver fra Honeywell stående. Jeg har dog ikke viden nok til at fastslå, om det er lignende produkter der benyttes i tritium-rørene.
Mvh.
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Nopanic og Submersible
Med hensyn til Rolex sammenligningen tænkte jeg på min egen Marathon med cyklop over datoen.
MVH Peter
•
Svar: 2,247
Tråde: 247
peter Skrev:Hej Nopanic og Submersible
Med hensyn til Rolex sammenligningen tænkte jeg på min egen Marathon med cyklop over datoen.
MVH Peter
Okay men cyklop, kan man drage pareller til Rolex, men så mener jeg også at det er det eneste de har tilfælles.
plus aura plus, telle est la vie.
•
Nå ja jeg smed en khaki natorem på min TSAR i dag, selv om jeg skrev at den blev lidt høj på armen, men det er sku utroligt behageligt og ser super ud.
Thomas
•