Svar: 19
Tråde: 13
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej alle,
Er der nogle af jer der kender til urmærket seagull?
Se [url]"http://www.seagullwatch.eu/">http://www.seagullwatch.eu/[/url]
Jeg kender dem ikke og er i tvivl om det er et godt, mellem, ringe eller skod mærke / kvalitet....
På forhånd tak.
/Peter
•
Umiddelbart ligner det Louis Bolle o. lign.
Så skod......
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Har et par vintage Seagulls... De er produceret i Kina og intet at skrive hjem om. Jeg mener også at det er dem der begyndte at lave kloner af ETA værker, da konstruktions tegningerne blev frigivet...
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Laver Sea Gull også ure... Der kan man se.
De har i hvert fald i en årrække lavet værker efter tegninger af Valjoux 23 og 72 (hvilket også fremgår af billederne på hjemmesiden), da disse blev frigivet. Det samme er sikkert gældende for diverse ETA, som Rune skriver.
Deres udgave af Valjoux 72 ligger også i Ingersoll, Wagner, m.fl. Det fungerer men er intet vidunder, hvilken heller ikke kan forventes til prisen. Jeg kender ikke til holdbarheden.
Selvom det er en kolonnehjulskrono, har fine slibninger og blå skruer, skal du ikke lade øjet narre dig. Skruerne er malet blå og ikke fladslebne, hvilket vidner om, at du ikke skal forvente samme standard som i gamle dage.
Se desuden diskusionerne om Sea Gull i tidligere tråde.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
GTwatch Skrev:De har i hvert fald i en årrække lavet værker efter tegninger af Valjoux 23 og 72 (hvilket også fremgår af billederne på hjemmesiden), da disse blev frigivet. Det samme er sikkert gældende for diverse ETA, som Rune skriver.
Deres udgave af Valjoux 72 ligger også i Ingersoll, Wagner, m.fl. Det fungerer men er intet vidunder, hvilken heller ikke kan forventes til prisen. Jeg kender ikke til holdbarheden.
Selvom det er en kolonnehjulskrono, har fine slibninger og blå skruer, skal du ikke lade øjet narre dig. Skruerne er malet blå og ikke fladslebne, hvilket vidner om, at du ikke skal forvente samme standard som i gamle dage.
Det må siges at være uden overdrivelse. Jeg synes som Valjoux 22-23-72 mand/tilhænger at det er lettere blasfemisk - de udgiver sig med alt de kan for at være på højde med originalerne
vh
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Tourbillon med 19 stene for kr. 29.000 ?
Hvad har mekaniknørdterne at sige om denne sag ??
Venter svare med stor nysgerrighed...
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Tio Malo Skrev:Tourbillon med 19 stene for kr. 29.000 ?
Hvad har mekaniknørdterne at sige om denne sag ??
Venter svare med stor nysgerrighed...
Cheers - John
Uden at vide noget specielt om lige præcis Seagull's tourbillon'er, har kun set dem på et par billeder, så er det nok ikke noget der er specielt gode. Problemet er ikke så meget selve produktionen, pga. CNC teknologien er blevet så udbredt der ude, det er mere materiale kvaliteten og finishen som halter.
Flere af de kinesiske værker jeg har haft kigget på har f.eks. brugt forkromet messing til spærfjeder, og ikke stål. Materialerne er generelt dårligere, der er grater og spor efter produktioner også er finishen værre end manglende! Den er nemlig imiteret. Jeg synes nemlig det ser værre ud når finishen består af imitationer og genveje (blå-lakerede skruehoveder, stanset overfladebehandlig osv.)...
•