Det næste ur ? Søger inspiration (jeg ved I elsker hjælpe!)
#1
Hej allesammen.

Jeg søger lidt inspiration til mit næste ur, noget i stil med den tråd Sociologen lavede for nylig.

Jeg var selv meget tændt på IWC ME, men jeg tror desværre størrelsen bliver lidt for stor på det. Derudover har jeg ikke økonomien til det, da jeg bl.a snart starter på studie og gerne vil have en ordentlig b(l)ærebar til opgaven.

Jeg ejer pt Omega Planet Ocean 45,5mm med orange lunette, samt Tag Heuer SLR300 LE.

Af ure jeg har overvejet har jeg været tæt på købe et Rolex 16610LV. Jeg har dog ikke haft mulighed for prøve det, men prisen afskrækker mig en smule.
Så har jeg også været tæt på et Graham Silverstone GMT. Jeg elsker den blå farve lunetten har, og generelt kan jeg godt lide farverige ure, uden det virker for klodset. Desværre har uret en glasbagkasse, det er jeg ikke så hooked på som jeg har været.
Uret kan dog erhverves for ca 17k, hvilket bestemt gør det attraktivt. Og så er det et ur som ikke findes så mange steder.

Jeg har også været meget tændt på IWC 3227. Der er et til salg her på urdebatten, men prisen afskrækker mig en smule. Jeg synes uret er fantastisk smukt, og har virkelig vaklet mellem det eller ME. Jeg er dog begyndt gå lidt ned i pris, således jeg kan købe mig en computer i den nærmeste fremtid.

På et tidspunkt kiggede jeg også meget på et Chopard Monaco Historique. Men lidt samme historie som tidligere. Her har jeg dog intet imod det er en kronograf, da jeg synes uret i sin helhed er flot.

Værket i sig selv er ikke det vigtigste, jeg vil gerne have et stabilt og godt værk. Om det er in-house eller ej betyder ikke det store, så længe det er pålideligt og holdbart.

De krav jeg har:
-Må gerne være lidt farve i det, men fx "Hulken" fra Rolex bliver for meget.
-Helst fast bagkasse. Ellers havde jeg sgu nok købt Graham Silverstone. Men fyr løs alligevel.
- Mellem 40-45,5 millimeter. Mit armled måler ikke meget mere end 15-16cm.
-Kan det undgåes som kronograf, ville det være at foretrække. Medmindre det er voldhamrende fedt. Icon_e_wink
-Ikke over 20-23.000 Brugt. (Vi kan tage udgangspunkt i uret kan pruttes omkring 1000,- ned?)

Jeg har selv en ide om hvad jeg kan lide, og synes jeg har været en del rundt, men derfor er da rart lige at blive nulstillet og høre jeres bud.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
Svar
#2
Hvad med en base luminor model fra Panerai, de fås i 44 mm eller ev en radiomir 380 som er 45 mm.
Der kan du skifte remme ligeså tosset du vil og de får i flere farver og koster ikke så meget hvis du køber dem de rigtige steder... Se der har du et godt bud! :)
Både Claus og Kim har dem til salg, de burde kunne fås indenfor budget! :)
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#3
Hva stilart skal uret være Icon_question
skal det være med rem eller lænke Icon_question
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#4
berg Skrev:Hvad med en base luminor model fra Panerai, de fås i 44 mm eller ev en radiomir 380 som er 45 mm.
Der kan du skifte remme ligeså tosset du vil og de får i flere farver og koster ikke så meget hvis du køber dem de rigtige steder... Se der har du et godt bud! :)
Både Claus og Kim har dem til salg, de burde kunne fås indenfor budget! :)

Jeg er på vej ud og gå med hunden, ligeså snart jeg kommer tilbage vil jeg tjekke op på dem. Så glemmer jeg i mellemtiden at jeg har været lidt lunken overfor Panerai. Icon_e_wink

Stensbjerg Skrev:Hva stilart skal uret være Icon_question
skal det være med rem eller lænke Icon_question

Det har ikke den store betydning, det som betyder noget er det samlede indtryk man får af uret. Jeg skal bare ikke have natorem eller lignende.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
Svar
#5
Ud fra dine kriterier er der IMHO to oplagte

1: Tudor Heritage Chrono (har selv lige købt en og den en KNASME sprød!!!)
2: Tudor Black Bay, der er også lidt farvespil med lynetten og index/visere.

Begge kan landes for 18-22K stortset nye - Og der er ret meget ur for pengene....
Svar
#6
Jeg er mest til dykkere og kan anbefale en IWC 3568.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#7
berg Skrev:Hvad med en base luminor model fra Panerai, de fås i 44 mm eller ev en radiomir 380 som er 45 mm.
Der kan du skifte remme ligeså tosset du vil og de får i flere farver og koster ikke så meget hvis du køber dem de rigtige steder... Se der har du et godt bud! :)
Både Claus og Kim har dem til salg, de burde kunne fås indenfor budget! :)

Claus har faktisk lige fået solgt sin, tjekkede lige hans side ud. Anyway: En Radiomir er rigtig flot, jeg tror dog jeg ville blive træt af den sorte skive relativt hurtigt. Så vidt jeg kan se, er ingen af dem af titanium, men derimod stål? Hvis jeg skulle have en Panerai, så tror jeg næsten det skulle være med titanium.

Er der andre Panerai du kan foreslå?

KlausM Skrev:Jeg er mest til dykkere og kan anbefale en IWC 3568.
Mvh
Klaus

Den model tiltaler mig ikke så meget, hverken den hvide eller med sort/gul lunette. Ellers et udmærket bud, det er altid let at komme af med igen.

MortenKN Skrev:Ud fra dine kriterier er der IMHO to oplagte

1: Tudor Heritage Chrono (har selv lige købt en og den en KNASME sprød!!!)
2: Tudor Black Bay, der er også lidt farvespil med lynetten og index/visere.

Begge kan landes for 18-22K stortset nye - Og der er ret meget ur for pengene....


Se, nu er vi ude i ure man ikke ser så mange af, og det er lækkert!

Heritage Chrono kan jeg simpelthen ikke bestemme mig for om jeg kan lide. Jeg hælder nok mest til nej, umiddelbart skulle man tro hvis man vidste med det samme om man tændte på det eller ej.

Black bay er et flot ur, omend jeg ikke er så meget til det røde. Jeg sætter det dog på min liste over ure som skal ses. Det samme med et Radiomir 380, det er ikke umuligt det er meget bedre i virkeligheden, det samme med en Base Luminor.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
Svar
#8
Hvis du vil se et Panerai Luminor i titanium eller et Radiomir, siger du bare til.
Jeg kan fremvise begge IRL, hvis du er interesseret Icon_e_wink

Se lidt billeder her:

Radiomir 380 <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urdebatten.dk/viewtopic.php?f=36&t=1797" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=36&t=1797</a><!-- l -->
Luminor 176 <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urdebatten.dk/viewtopic.php?f=36&t=1790" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=36&t=1790</a><!-- l -->
Svar
#9
KimT Skrev:Hvis du vil se et Panerai Luminor i titanium eller et Radiomir, siger du bare til.
Jeg kan fremvise begge IRL, hvis du er interesseret Icon_e_wink

Se lidt billeder her:

Radiomir 380 <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urdebatten.dk/viewtopic.php?f=36&t=1797" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=36&t=1797</a><!-- l -->
Luminor 176 <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urdebatten.dk/viewtopic.php?f=36&t=1790" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=36&t=1790</a><!-- l -->

De er begge to rigtig flotte! Det er vildt hvor mege titanium gør ved et ur, samt en anden rem end den sorte til 380'eren. Det blev simpelthen bare for sort, men det kunne sagtens være en kandidat med den rigtige rem.

Men det lader til priserne også får et nøk op ad, når kassen skal være i titanium?
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
Svar
#10
Jeg er også mest til dykkerure jeg ville klart kigge på IWC og SEIKOs marimastere
for mig levere de mest for pengene i dit prisleje. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)