digitalt SLR?
Har luret lidt på, at købe et digitalt SLR i den øvre mellemklasse. Har luret lidt på Nikons nye D90, men er der bedre bud? (skal bare bruge en optik der svarer til 28-105 mm. gammel 35 film standard)

Mikael
Svar
Jeg har lige solgt mit Nikon D70S og købt en D90 - Det er en helt ny generation af digitalfoto, og så vidt jeg har fundet ud af, det absolut bedste køb til prisen. D90 med 18/105 fås hos Hother for kr. 6195, - + moms.
Forekellen skulle ifølge Hother kunne sammenlignes således: Det svarer til at komme fra en gammel Lada til en ny Mercedes.
Svar
jeg har et Nikon D40 det er jeg super glad for
Svar
Et D40 er da nok et super kamera - problemet med al den nye elektronik er, at når det nyeste kamera (og al anden elektronik) bæres ud af butikken, er den allerede forældet. Jeg håber den globale finanskrise sætter en stopper for dette vanvid.
Svar
Hmmm SLR

Ud i butikken og prøv at have det i hånden, det er ren religion nogle tilbeder Nikon andre Cannon og igen andre Oly samt Sony......

Selv er jeg Sony mand og bruger et A700 med enten Minolta 50,mm f1,7 eller et Zeis 16-80 f3,5 som allround...
Svar
har læst på foto-fora om Nikon contra Canon, det er lidt af en religionskrig.

Har også kigget på den noget billigere d60, som er faldet en del i pris, og får udemærket bedømmelser i test.

nogen erfaringer med den?

Mikael
Svar
Jeg har altid været en stor tilhænger af Nikon - Nikon var klart førende i mange år 70/80 erne. Men ifølge eksperterne har Canon været de førende blandt professionelle indtil 2007, det marked har Nikon klart vundet tilbage inden for det sidste ½ år med bla D90.
Det er objektivet der gør forskellen. De nyeste Nikon har VR funktion (vibration reduction) Forøvrigt er der jo snart udsalg.
Svar
Nikon D50 kan fås for småpenge i dag.
Nu ville jeg tro at nogle hard core fotofreaks ser på det som n totalt forældet model med mindst 3 år på banen.
IRL vil du aldrig nå dets tekniske begrænsninger og er de ca. 6 mill. pixels nok, har du en model som ikke hellere mere døjer med sine børnesygdomme.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Det er fotografen, som tager billederne, ikke kameraet !

[url]"http://www.kenrockwell.com/tech/recommended-cameras.htm">http://www.kenrockwell.com/tech/recommended-cameras.htm[/url]
De venligste hilsner, John
Svar
Kører stadig "oldschool stil", med et Cannon 350D... Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)